tombala Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Jeg har et JVC GR-DX100E kamera koblet til PCen via Firewire. Når jeg overfører DV til PC, blir resultatet på PCen 'skurrete' eller det kommer horisontale linjer på skjermen når kameraet beveger seg. Hva skyldes dette? Min PC er konfigurert som følger: AMD Athlon 1,33 GHz Asus A7M266 HK 512 MB RAM 75 GB IBM disk (Win 2000) 160 GB WD HD (videofiler) koblet til med Promise 100TX2-kort. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Har du prøvd å kjøre resultatet tilbake til tape og spille det av på TV'n? Ofte kan det se skurrete ut på pc skjermen, uten at det egentlig er det. Det varierer litt mellom de forskjellige redigeringsprogrammene. Den beste måten å teste det på, er å overføre noe til PC som du deretter kjører tilbake på tape og spiller av på TV. Eventuelt kan du prøve å åpne videofilen (det du overfører til PC'n blir automatisk lagret som .avi fil i den katalogen du har valgt som videokatalog) i Windows Media Player eller annet egnet avspillerprogram for å sjekke om du har samme problem der. Forøvrig flyttes denne tråden til redigeringsforumet. Lenke til kommentar
tombala Skrevet 18. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2004 Det er avi-filene som blir som beskrevet tildligere. Jeg har testet flere programmer(bl.a. Ulead Videostudio 6 SE, Premiere 6.5, Imagemixer VCD 1.1) til å capture fra DV-kameraet, uten at det er noen forskjell på resultatet når det foreligger som avi-filer på PCen. Kan det være firewire-kabelen som er utsatt for støy, f.eks? Lenke til kommentar
MagneH Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Det er antakelig interlace-effekten du ser. Hvis resultatet sla ut på DVD eller DV-kassett igjen, så må du ikke finne på å foreta såkalt deinterlace i programvaren. Sjekk følgende artikkel: http://www.digitalfaq.com/capture/interlace.htm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå