Gå til innhold

Dårlig resultat etter transfer fra DV til PC

Anbefalte innlegg

Jeg har et JVC GR-DX100E kamera koblet til PCen via Firewire. Når jeg overfører DV til PC, blir resultatet på PCen 'skurrete' eller det kommer horisontale linjer på skjermen når kameraet beveger seg. Hva skyldes dette?

Min PC er konfigurert som følger:

AMD Athlon 1,33 GHz

Asus A7M266 HK

512 MB RAM

75 GB IBM disk (Win 2000)

160 GB WD HD (videofiler) koblet til med Promise 100TX2-kort.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du prøvd å kjøre resultatet tilbake til tape og spille det av på TV'n? Ofte kan det se skurrete ut på pc skjermen, uten at det egentlig er det. Det varierer litt mellom de forskjellige redigeringsprogrammene. Den beste måten å teste det på, er å overføre noe til PC som du deretter kjører tilbake på tape og spiller av på TV. Eventuelt kan du prøve å åpne videofilen (det du overfører til PC'n blir automatisk lagret som .avi fil i den katalogen du har valgt som videokatalog) i Windows Media Player eller annet egnet avspillerprogram for å sjekke om du har samme problem der.

Forøvrig flyttes denne tråden til redigeringsforumet.

Lenke til kommentar

Det er avi-filene som blir som beskrevet tildligere. Jeg har testet flere programmer(bl.a. Ulead Videostudio 6 SE, Premiere 6.5, Imagemixer VCD 1.1) til å capture fra DV-kameraet, uten at det er noen forskjell på resultatet når det foreligger som avi-filer på PCen. Kan det være firewire-kabelen som er utsatt for støy, f.eks?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...