Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Mister 1 av 4 pakker når jeg pinger vg.no


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har et problem når jeg spiller CS.. Jeg har et packet loss på 40-50, og alt er forsinka. Jeg har prøvd å pinge vg.no, og der mottar jeg 3, og taper 1 pakke. En gang i blant mottar jeg 2 pakker og mister 2 også. Gjennomsnittlig tid for tur-retur er alt fra 27ms til over 1000ms. Tapte nettopp 3 pakker og mottok 1 når jeg pinga dagbladet.no. :dontgetit:

 

Jeg har Delta 2200 fra NextGenTel, og sitter på en linje som er delt opp med en switch. Har to PC'er tilkoblet, og jeg trakk ut den ene når jeg pinga vg.no og dagbladet.no, så det kan ikke være noe svineri som bruker linja fra den andre PC'en heller.

 

Hva kan være galt? Jeg har fullstendig oppdatert antivirusprogram (Norton Antivirus 2003), og har scanna etter virus nettopp. Ingenting.

 

Jeg har både Ad-Aware og Spybot, begge oppdatert. Har sletta det lille av spyware jeg fant.

 

Hva kan jeg gjøre? Er dette NextGenTel sin feil? Eller er det noe jeg kan gjøre med dette?

 

Takker for alle svar! :thumbs:

Endret av Pug
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke lett å si hva det kan være... Men en eller annen for for ustabilitet i linja di kan jo være nærliggende å tenke seg. I så fall har du vært i kontakt med Nextgentel?

 

Det kan også være noe med maskina di... Har du hatt flere nettverkskort i maskina? Nylig bytta netverkskort etc.? I så fall kan det være at windows bruker mye tid og krefter på slike ting...

 

Har du mulighet så kan du jo se hva som går på linja di av forskjellige pakker ved hjelp av en protokollanalysator, "sniffer" foreksempel. Akkurat her har jeg ikke noen god download eller freeware.

 

Hadde vært bra om du posta når du finner en løsning! Mange som har lignende problemer.

Lenke til kommentar

slet med det samme selv når jeg bytta til catchcom. en kjapp tlfn til di.forklarte problemet og vips di fixa det på 20 sekunder.

 

Husk nå bare at di fleste som sitter i kundesupport nå til dags hos ISP'er er som oftest nybegynnere som stort sett ikke har peiling selv og bare følger en manual.visst det virker som di ikke kan greiene sine, be om å bli satt over til noen andre...

 

Husk å sjekke ting som kabler, svitsj'er og evnt router firmware før du ringer Nextgentel support.

 

Ha en ellers fin dag:)

Endret av maturesh
Lenke til kommentar
det er innebygd i Windows. om du går til "Start" ->"kjør" og skriver cmd

 

Da får du opp en konsol. skriv inn "tracert www.vg.no" og se hvor dette ender hen.

Regner med du bruker XP? Dersom du bruker pathping istedet for tracert kan du få en detaljert rapport som genereres etter at pingen har fullført. Ganske informativt kan man si.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Det ga seg etter en dag sist gang, men nå er problemet tilbake igjen... Mister fortsatt pakker :no:

 

ping_vg.JPG

 

Jeg prøvde "tracert www.vg.no" nå og dette fikk jeg tilbake:

 

tracert_vg.JPG

 

Så prøvde jeg å pathpinge vg.no, og fikk dette:

 

pathping_vg.JPG

 

Hva betyr dette? Er det ok å poste dette? Det er liksom ikke noe sensitiv informasjon der? :dontgetit:

 

Uansett, ut fra opplysningene på tracertkan det jo tyde på at det ikke er jeg som forårsaker slik ping og pakke tap? Hvilken IP/side er egentlig 193.69.165.20?

 

Hva kan jeg gjøre? Ringe NGT å si fra om problemet? :ermm:

Endret av Pug
Lenke til kommentar

Har ikke brukt tracert mye. Bruker alltid VisualRoute (http://www.visualroute.com). Shareware, gratis 30 dager. Den viser visuelt stien til stedet du pinger samt hvor packetloss evt finner sted.

Den er laget i Java og du kan teste den online her: http://www.nedcomp.nl/visualroute/

 

Da kan du enkelt se om feilen ligger mellom maskinen din og router/modemet ditt eller om det er internettleverandøren som har problemene.

 

Dersom du bruker online demoen, sleng inn IPen din og sett i gang.

 

-Wolf5

Lenke til kommentar

Hvilken IP/side er egentlig 193.69.165.20?

 

Hvis du ser litt når du pinger www.vg.no så vil du jo se hvem sin ip det er.

 

Tracert inneholder jo Max, Min og Avg. En * vil jo si at den timer ut. Og det gjør den jo på den første ip-adressen din. Kan da virke som du har et lite problem internt hos deg da....

 

:thumbup:

Lenke til kommentar

Hadde samme problemet. Det oppstod etter at NGT la inn ny firmware på ruteren. Så løsningen for min del ble å, etter hurtigmetoden, rusle ned til NGT sitt kontor og be høflig, men bestemt om å få den gamle firmwaren tilbake.

 

Kan ikke si om dette er tilfelle hos deg, men det er nok verdt å sjekke ut..

Lenke til kommentar

jeg ville startet med å pinge maskiner/routere som er internt hos deg, slik at du kan utelukke at det er DITT nettverk som halter. så kan du f.eks pinge din gateway eller annen maskin (bruk ping ipadresse -t) uten tap, så vet du at det er modem/adsl linje det ligger på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...