dchwel Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Har nettopp installert Xp pro fra Windows 2000. Den ene disken vil ikke dukke opp på "vanlig" vis. Det vil si, det viser i Windows, som local disk, men det vises hverken Free Space eller total size. I manage oversikten står det at Layout=partition, type= basic og Filesystem står blankt. Noen som vet hva jeg kan gjøre for å få den til å virke igjen ? Lenke til kommentar
Mr_Sunde Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Formatere den? Eller har du brukt denne disken før + masse data på den? Lenke til kommentar
dchwel Skrevet 18. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2004 Brukt disken før ja... Masse serier og mp3 Så disken skal fungere. Men størrelsen som windows gir(30gb) stemmer ikke overens med de 80 den faktis er på! Lenke til kommentar
Mr_Sunde Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Det er ikke noe problem med bios? Har ikke rørt noen jumper på disken? Har hatt samme krøll selv, men da har det vore ved flytting av disk til eldre HK med maks 30 GB diskstørrelse. Har jo og jumper på mange disker som du kan bruke for å sette disk størrelse til 30 GB. Lenke til kommentar
dchwel Skrevet 18. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2004 Bios viser riktig størrelse på disken, men XP klarer ikke i vise filene på disken.... XP viser bare ca halve disken... Prøvde med getdataback for NTFS for å se ka filer som den klarte å hente fram, men den klarte da bare og hente fram halvparten av filene..... Så, hvorfor klarer biosen det.. men ikke XP pro!!!??? Lenke til kommentar
dchwel Skrevet 18. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2004 (endret) Ingen som vet? Noen tips???? EDIT: hm, XP fant nettopp siste del av hardisken, Unallocated.... ??? Endret 18. mai 2004 av dchwel Lenke til kommentar
jossy Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Du må oppdatere windows...om du har en cracka windows. En pirat kopi viser ikke GB fra en grense (husker ikke om det var 160GB eller noe) Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Du må oppdatere windows...om du har en cracka windows. En pirat kopi viser ikke GB fra en grense (husker ikke om det var 160GB eller noe) Ja..... Microsoft la inn en sperre til alle piratkopier if ($piratkopi == "1") { $maxGB = 160; } Poenget mitt er at Windows XP vet ikke om den er en piratkopi eller ikke. Men litt windows update kan aldri skade - antar at trådstarter har SP1? Lenke til kommentar
dchwel Skrevet 19. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2004 Du må oppdatere windows...om du har en cracka windows. En pirat kopi viser ikke GB fra en grense (husker ikke om det var 160GB eller noe) Dette er uansett ikke problemet, da jeg har alle oppdateringer tilgjenngelig for min XP pro versjon. Disken som er problemet har en størrelse på 80 GB, og jeg har mange disker som vises som er større enn dette. Disken viser i "Min datamaskin" men den går ikke ann å gå inn på, da den i følge windows er uformatert. I manage viser disken også, da med to partisjoner, den ene partisjonen unallocated. Dette rart fordi disken i Windows 2000 pro bare hadde en partisjon Dette lener mot format snart.... Flere tips? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå