Haraldson Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 (endret) Er det en grunn til at ikke siden din vises? Edit: Du har jo ikke linket til et stilsett... Edit2: Jo, det hadde du <link type="text/css" href="style.css" rel="stylesheet"> Det er da vel godt nok..? Edit: Akk! For sein! Mad@ISP Endret 18. mai 2004 av Mr.Berg Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Så hva du hadde gjort feil nå... Du har glemt parantes utenfor images/xxx.gif Eneste feilen Rett på det, og prøv Lenke til kommentar
galskapen Skrevet 18. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2004 *snufs* hva er det jeg gjør feil? nå vil ikke siden vises Lenke til kommentar
PT Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 *snufs* hva er det jeg gjør feil? nå vil ikke siden vises "Bilen min funker ikke. Hva er galt?" Litt mer detaljer, eventuelt en link hadde vært fint Lenke til kommentar
galskapen Skrevet 18. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2004 (endret) har allerede gitt dere en link.. men akk, en til. Endret 18. mai 2004 av galskapen Lenke til kommentar
PT Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 (endret) har allerede gitt dere en link.. men akk, en til. Så ikke det ( ), men det er sikkert start.no som sliter EDIT: Sjekket med noen andre som har siden sin hos start.no, og det stemmer at de har problemer Endret 18. mai 2004 av PT Lenke til kommentar
galskapen Skrevet 18. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2004 da har vi nok funnet problemet.. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 ALLTID når du sliter med tutorials og ikkje får dei til å funke, lag et nytt dokument - og følg tutorialen slavisk, gjør _nøyaktig_ som den seier, bruk samme klassenavn - alt. Så kan du etterkvert sjå på ka du faktisk har gjort, og begynne å forstå Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 background: url(bilde.png); Er det forskjell til: background: url("bilde.png"); ? Samme om man utelukker fnuttene eller bruker doble fnutter. Dette blir altså det samme: background: url(bilde.png) background: url("bilde.png") Hvis man tenker med tanke på Javascripts og antall byte å laste ned vil nok å utelate fnuttene være best. Jeg ser ikke noe poeng i å ha dem der, rett og slett Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 ALLTID når du sliter med tutorials og ikkje får dei til å funke, lag et nytt dokument - og følg tutorialen slavisk, gjør _nøyaktig_ som den seier, bruk samme klassenavn - alt. Så kan du etterkvert sjå på ka du faktisk har gjort, og begynne å forstå Pff... Det er jo kjedelig Jeg prøver å alltid ligge et par hakk foran tutorialene eller tweake dem til å gjøre noe annet/gjøre det bedre Ikke alltid det går, da Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Ikke alltid det går, da ...exactly my point </ot> Lenke til kommentar
galskapen Skrevet 18. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2004 (endret) jeg har klart å få det til.. men den viser bare en liten del av bildet (ca på størrelse med teksten) edit: link Endret 18. mai 2004 av galskapen Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 sett en height-attribute på størrelse med den delen av bildet du vil vise Arve: Det går alltid å lese gjennom for så å kopiere ut fra hodet :!: Det er å ta det videre før man ikke vet hvordan som kan gå i veggen. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 (endret) jeg har klart å få det til.. men den viser bare en liten del av bildet (ca på størrelse med teksten) Da har du utelatt en viktig ting: To make the link the same size as the image, i must let the a-element be a block-element. Then I can set the width and height I want on the element. Sett inn display: block; du Edit: last opp bildet også da, mann! Edit2: neivel, greit det, så var det ikkje display: block; som mangla, men feil høgde verdi... blæblæblæ *lære seg å sjå på koden før han løyser problem* Endret 18. mai 2004 av arve87 Lenke til kommentar
galskapen Skrevet 18. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2004 TAKK! Zethyr er lur... høyden sto på 20px, men jeg skulle ha 39. nå er problemet borte Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Der ser du hvorfor man ikke skal kopiere tutorialer nøyaktig, Arve Du hadde nemlig 20 px i din tutor... [/køddemodus] [seriøsmodus] Bra at det funker galskapen Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Der ser du hvorfor man ikke skal kopiere tutorialer nøyaktig, Arve Du hadde nemlig 20 px i din tutor... [/køddemodus] Hadde han brukt samme bilda som eg gjør i tutorialen - følgt den NØYAKTIG - hadde det funka finfint! </plagemodus> Lenke til kommentar
galskapen Skrevet 18. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2004 (endret) ikke bli sure nå.... men nå vil ikke en shit vises lenger... beklager alle disse problemene.... Endret 18. mai 2004 av galskapen Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 men nå vil ikke en shit vises lenger... beklager alle disse problemene.... #1: Hva har du endret?? legg ut kode i forumet for det som er vesentlig #2: Bare hyggelig å hjelpe Lenke til kommentar
galskapen Skrevet 18. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2004 HTML: <html><head><link type="text/css" href="style.css" rel="stylesheet"> <title>ZoneCom::</title> </style> </head> <body bgcolor="#292929"> <div> <div> <a href="home.htm" class=".my_link"><span class="hide">This text will be hidden</span></a> <br> <a href="portfolio.htm" class=".my_link2"><span class="hide">This text will be hidden</span></a> <br> <a href="about.htm" class=".my_link3"><span class="hide">This text will be hidden</span></a> <br> <a href="contact.htm" class=".my_link4"><span class="hide">This text will be hidden</span></a> <br> <div class="x"> </div> </div> </div> </body> </html> CSS: .hide {display: none; } div.x { background: (xtra.gif); } .my_link { background: (images/home.gif); display: block; width: 137px; height: 39px; } .my_link:hover { background: (images/home2.gif); } .my_link2 { background: (images/portfolio.gif); display: block; width: 137px; height: 39px; } .my_link2:hover { background: (images/portfolio2.gif); } .my_link3 { background: (images/about.gif); display: block; width: 137px; height: 39px; } .my_link3:hover { background: (images/about.gif); } .my_link4 { background: (images/contact.gif); display: block; width: 137px; height: 39px; } .my_link4:hover { background: (images/contact2.gif); } Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå