Dark_Master Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Jeg har nå startet med å tette igjen min gamle casemod, med gelcoat og polyester. Jeg skal også tette igjen hullene til håndtaket, slik at hele sidedøra blir hullfri. Kabinettet jeg har tatt utgangspunkt i, er et blått chieftec matrix medium tower, som jeg har pusset med 120 papir. viftehullet og dama har jeg skjært ut med en nikkesag. Det første jeg gjorde var å ta den andre sidedøra (deler av den ihvert fall), og smøre den inn med et tynt lag smør, slik at ikke gelcoaten skal feste seg. Så la jeg den sidedøra med utskjæringene på, over den andre Deretter smørte jeg på et lag med gelcoat. Jeg regner med å få lagt på polyester i morra all respons tas med en stor takk Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Hmm, en ny vri det der , kan bli intresang Lenke til kommentar
kverna Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 synd å tette igjen den perfekte "fabrikkskjærte" dama da Lenke til kommentar
Dark_Master Skrevet 19. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2004 Nå har jeg lagt på to lag med polyester. Jeg har også fått lakkert kabinettet sølv metallic inni og blå metallic utapå. Jeg skal også skjære ut et panorama vindu og sette blått lys bak Lenke til kommentar
PoW Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Hvor får man kjøpt det tettningsstoffet? (tettningsstoffet i ett ord??) Lenke til kommentar
EspenGunnufsen Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Jeg har også fått lakkert kabinettet sølv metallic inni og blå metallic utapå.... Hvordan er de forskjellige fargene... blir de orndtelig metallic? løsner de hvis du gnir på dem med fingeren slik mange andre metalliclakk gjør? Hvilket mekre er det? Trenger tips til en metalliclakk som sitter! Lenke til kommentar
kverna Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 (endret) ser bra ut!!!! Endret 19. mai 2004 av kverna Lenke til kommentar
Dark_Master Skrevet 19. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2004 både gelcoat, polyester, hobbymaling, grunning og klarlakk er kjøpt på biltema bortsett ifra smøret da. det er kjøpt på rimi Lakken sitter ganske godt der jeg har tatt på klarlakk, men det er ikke så lenge siden jeg tok på det siste strøket, så jeg vet ikke ennå. Lenke til kommentar
1234567890qwertyuio Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Ikke kjøp lakk på biltema. Lenke til kommentar
Zipp0 Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 ikke kjøp på biltema, det løsner lett gjorde den feilen selv.. btw. er det noen som vet hva jeg kan bruke til og løseopp lakk? jeg klrar ikke og slipe ned alt på innsiden av kabinettet (har ikke startet) Jeg vil bort med all lakken, husker at det var noen som gjorde noe slikt, men finner ikke tråden Lenke til kommentar
Dark_Master Skrevet 19. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2004 prøv med aceton kanskje? Lenke til kommentar
Novec Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Hvor får man kjøpt det tettningsstoffet? (tettningsstoffet i ett ord??) Absolutt korrekt, PoW! Orddelingsfeil er en styggedom! Som hovedregel kan du si ordene inni deg. Hvis du sier det som et ord, skal du også skrive det som ett ord. Skjermkortproblemløsing skrives faktisk i ett ord, selv om det burde skrives om til en egen setning :-) Et unntak er sammensatte ord med fremmedord og forkortelser, der skal du bruke bindestrek. Det heter f.eks. prosessorproblemer, men CPU-problemer. Det samme gjelder til dels for egennavn. Så det, så! Lenke til kommentar
peet-79 Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 Dette Blir spennende å følge utviklingen på Lenke til kommentar
MagE Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 dette ser veldigt bar ut!! skal du gjere noe med fronten?? Lenke til kommentar
Zipp0 Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 Har et forslag til deg når det gjelder den fronten, legg et ca 0.5mm alugitter der.. har vurdert dette selv, du finner det på noen Bilmodde foretninger ska ha dette selv på et annet kabiss jeg har Lenke til kommentar
Dark_Master Skrevet 20. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2004 skal du gjere noe med fronten?? nei, jeg har ingen planer om det Lenke til kommentar
Dark_Master Skrevet 2. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2004 her kommer det en liten update! dette er en kort utgave av det jeg har gjort den siste tiden. førsteinntrykket ble ikke akkurat som forventet så jeg måtte legge på flere lag med gelcoat for å tette igjen ujevnheter. Slik så døra ut etter at gelcoaten hadde herdet Her har jeg lagt på enda et lag med gelcoat for å tette ujevnhetene Men da jeg skulle pusse det ned, kom pussemaskinen til å revne opp armhulen på dama så jeg måtte fjerne den med nikkesag og borr her har jeg lagt på det siste laget med gelcoat slik ser døra ut nå, etter pussing med 120papir noen som tror dette vil bli bra , når jeg får lakket den? Lenke til kommentar
Hotvedt Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Morder! Du drepte dama! sikkert bra det der.. men hvordan blir det når du skjærer i tettningsstoffet da?? Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 (endret) ser fett ut. det med lakken, blir det samme farger som på den blå cheiftec versjonen? edit: inlegg nr. 500 Endret 2. juni 2004 av Natrium Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå