angry_norwegian Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Så et aopen-kabinett med en trakt til cpu-kjøleren. Ifølge en test på hardware.no viste dette seg å fungere siden cpu får frisk og kjølig luft utenfra...da fikk jeg følgende idé: Hva med å sage plass til en 120mm vifte med trakt til cpu? Vil dette være nok til å erstatte cpu-kjøleren, eller kan det bare være et supplement? Eller er hele vifta unødvendig, slik at trakten i seg selv er nok? Lenke til kommentar
atrax Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Jeg har gjort akkurat det, saget til et 120*120mm stort hull i et gammelt kabinett, satt en 120mm-vifte der med trakt til CPU-kjøleribba. Det funker som bare det, bruker pcen som server. Oppetid: omtrent så lenge jeg gidder (så den kjøler bra nok) Lenke til kommentar
angry_norwegian Skrevet 18. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2004 Blir kjølingen bedre, eller "bare" mer stille? Hvilken vifte bør jeg bruke? Laget du trakten selv? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 det hørtes stilig ut!! tror du får tak i en 150mm vifte på frozencpu.com Lenke til kommentar
angry_norwegian Skrevet 18. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2004 Hmm...kanskje det hadde vært noe. Men hvis viften blir for stor, blir trakten temmelig "bratt", slik at mye av luftstrømmen bremses opp...vet ikke så mye om aerodynamikk, men man får bare prøve seg frem. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 det er sant det.. men den 150mm er dyr også da..500 kr eller no. Lenke til kommentar
svalbard Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Hva er det beste å lage en trakt av?? Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Enkelt: grandispapp Vrient: tynn aluminiumsplate Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Hva er det beste å lage en trakt av?? plastikk greier som brukes på "byggeplasser" ? Lenke til kommentar
XenZor Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Lag trakta i papp og kle den med glassfiber og polyester. Etterpå kan den pusses og lakkeres. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå