Gå til innhold

Hvordan kutte i Lian Li?


Anbefalte innlegg

Har en kamerat med Lian Li kabinett, og han kommer hit idag for å kutte ut et hull til vindu i sidedøra.

Jeg har ingen erfaring med kutting i aluminium, og lurer på hvordan dere gjør det.

Kan noen si meg hva jeg skal bruke osv?

 

Tenkte å teipe over med maskeringsteip først, markere opp med blyant på teipen, og så kutte. Men med hva? Dremel? Stikksag? Metallblad til stikksaga?

Og litt filing til slutt for å få jevne kanter?

Endret av flybikesbmx
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Akkurat her må jeg skryte på meg litt erfaring.. med tanke på 100 tilbakelagte meter med stikksag i LianLi kabinetter :p

 

Jeg bruker stikksag med meget fintannet metallblad. Full guffe på bladhastigheten og kunn lett trykk forover. La stikksagen gjøre arbeidet.

Pass også på at bladet ikke blir for varmt, ha fart før du presser i vei og til slutt maskèr skikkelig! :thumbup:

Endret av Koffe
Lenke til kommentar
Akkurat her må jeg skryte på meg litt erfaring.. med tanke på 100 tilbakelagte meter med stikksag i LianLi kabinetter :p

 

Jeg bruker stikksag med meget fintannet metallblad. Full guffe på bladhastigheten og kunn lett trykk forover. La stikksagen gjøre arbeidet.

Pass også på at bladet ikke blir for varmt, ha fart før du presser i vei og til slutt maskèr skikkelig! :thumbup:

Eventuelt kjøle det hele med rødsprit siden det er aluminium som det skal sages i. Pass på avgasser / fordampning, gjør dette en plass med god lufting ellers blir det enten litt for morsomt å jobbe eller så brekker du deg kraftig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...