TrulsHE Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 (endret) Har en kamerat med Lian Li kabinett, og han kommer hit idag for å kutte ut et hull til vindu i sidedøra. Jeg har ingen erfaring med kutting i aluminium, og lurer på hvordan dere gjør det. Kan noen si meg hva jeg skal bruke osv? Tenkte å teipe over med maskeringsteip først, markere opp med blyant på teipen, og så kutte. Men med hva? Dremel? Stikksag? Metallblad til stikksaga? Og litt filing til slutt for å få jevne kanter? Endret 18. mai 2004 av flybikesbmx Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Stikksag med blad beregnet for metall Lenke til kommentar
Koffe Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 (endret) Akkurat her må jeg skryte på meg litt erfaring.. med tanke på 100 tilbakelagte meter med stikksag i LianLi kabinetter Jeg bruker stikksag med meget fintannet metallblad. Full guffe på bladhastigheten og kunn lett trykk forover. La stikksagen gjøre arbeidet. Pass også på at bladet ikke blir for varmt, ha fart før du presser i vei og til slutt maskèr skikkelig! Endret 18. mai 2004 av Koffe Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 stikksag på langsidene og dremel i gjørnene Lenke til kommentar
MastaFighta Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 stikksag på langsidene og dremel i gjørnene Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Akkurat her må jeg skryte på meg litt erfaring.. med tanke på 100 tilbakelagte meter med stikksag i LianLi kabinetter Jeg bruker stikksag med meget fintannet metallblad. Full guffe på bladhastigheten og kunn lett trykk forover. La stikksagen gjøre arbeidet. Pass også på at bladet ikke blir for varmt, ha fart før du presser i vei og til slutt maskèr skikkelig! Eventuelt kjøle det hele med rødsprit siden det er aluminium som det skal sages i. Pass på avgasser / fordampning, gjør dette en plass med god lufting ellers blir det enten litt for morsomt å jobbe eller så brekker du deg kraftig. Lenke til kommentar
1G FSB Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 eh..trudde man måtte bruke stikksag blad som er for/til alu. hvis ikke ,bortkastet finmekaniker lærlings år Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Kan være kjekt med rett verktøy, men er ikke fin tannede sagblad for tre mye "finere" en de for alu? Lenke til kommentar
1G FSB Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 (endret) mef feil blad ender det bare opp med ødelagt blad eller alu klining (fester seg i tennene) plata er så tynn at det eneste riktige hadde vert å stanse den ut hullet... det er det fabrikken gjør Endret 18. mai 2004 av 1G FSB Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 He he he. Hadde blitt litt overkill å laga seg et stanseverktøy bare for det da! (måtte bare). Det blir absolutt penest med stansing. Men ikke gjennomførbart for de aller fleste. Lenke til kommentar
Dingot0m Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Lian Li skal ikke kuttes i Det du og Snekker'n holder på med er blasfemi! Lenke til kommentar
Koffe Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Dingot0m: Modding skal gjøres! - Man enough for LianLi modding? Man enough for anything! og ja, det er best med blad til saga som er spesialtilpasset aluminium. Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Hvilket "hode/tilbehør" skal man man bruke på Dremelen for å kutte i metall/alu? Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 vanlig kutte skiver, eneste forskjellen på de forskjellinge er kvaliteten og levetiden. f.eks de store kraftige kutte skivene med ståltråd inni, de varer mye lengre enn de uten osv... men det koster jo deretter også Lenke til kommentar
Koffe Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Jeg har god erfaring med de kutteskivene fra clasOhlson på alu, husker ikke helt hva de het. De knakk lenge før de var brukt opp og de kostet ikke mye. De var som Diablito2k sa, armert med et eller annet. Lenke til kommentar
stidz Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 kjøp heller de kutteskivene som ikke er forsterket til alu de kutter mye lettere. prøvde på en colaboks i går Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå