Gå til innhold

Stilleste PSU

Anbefalte innlegg

Har selv kjøpt meg Fortron/Source 400W PSU med 120mm vifte Jeg må si at jeg ble ganske skuffet da jeg fikk den!  Den bråker ganske mye i forhold til resten av systemet!  Kan skru av alle andre vifter i systemet med viftestyringa, og da brummer det ganske mye av den PSU-en... :no:

Høres ut som enten kabinettet ditt er veldig varmt eller strømforsynigen er belastet veldig hardt, den skal nemlig ikke støye spesielt før temperaturen er for høy.

Desverre tar du feil på begge punkt! Har ikke strømkrevende hardware i det hele tatt! LianLi kabinett med 4 kabinettvifter skulle heller ikke tilsi høye temps...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har titta litt på enermax noisetaker 470 watt saken. Og silenx 520. Er et lite dilemma mellom de to. Begge blir anbefalt av silentpcreview.com Men noen her som har noen erfaringer?

Er i tvil om samme selv. Ettersom jeg har forstått, så er Noisetaker bedre enn SilenX hvis psu'en må jobbe litt, og det må den jo ofte hvis man ikke har noen smarte løsninger ellers med kabinettet (mye kabinettvifter). Men hvis man har et system som gjør at psu'en stort sett skal kjøle seg selv, og ikke resten av systemet, slik at vifta går på sakteste hastighet, så er SilenX'en bedre. Men jeg vet ikke helt hvor kresen SilenX'en er på varme fra resten av systemet, om man må ha massevis av kabinettvifter eller en eller annen annen løsning, for å forhindre at vifta setter igang... :ermm:

Lenke til kommentar

Det er mange som mener at NorthQ ikke er så stillegående som den gir uttrykk for, og da kun folk som har kjøpt den. Jeg stoler faktisk ikke engang på overklokking.no når det gjelder uttalelser ang. støy; der er det kun silentpcreview som har min tillitt. :yes:

Lenke til kommentar

SilenX har bare stillegående og dyre PSUer, samt at eneste forhandler her til lands er vendur. Så jeg finner det ikke spes. rart at du ikke har hørt om dem før. De er etter det intrykket jeg har fått, et anerkjent merke i utlandet.

Lenke til kommentar

Så noen som nevnte en Q-Tec 550W her. Hadde en slik i mine mer naive dager. En forferdelig dag forsøkte jeg å slå på PC'n og hørte noe gnistring, skjermbildet forsvant under lasting av BIOS og det var umulig å starte maskinen igjen.

Det som skjedde var at Q-Tec'en feilet og leverte sykelig mye strøm til hovedkortet. Både hovedkortet og rammen jeg hadde var det bare å kaste. Q-Tec-en er fortsatt "brukbar" om man tar sjansen på å oppleve det samme igjen...

Anbefales kastet dersom du eier en slik. Eller så kan du sende den tilbake til Q-Tec og prøve å kreve pengene tilbake fordi de har levert en forferdelig dårlig PSU.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 3 uker senere...
PS! Til de av dere som kritiserer NorthQ sine strømforsyningen vet alt for lite hva de prater om

Vet ikke hva jeg skal tro lengre etter dette..

http://www.supportforum.info/ubbthreads/sh...sb=5&o=0&fpart=

Det var nytt for meg, jeg tenkte nemlig hovedsakelig på deres 4100 strømforsyninger når jeg skrev det, disse er etter hva jeg har forstått laget av TopPower.

TopPower er en forholdsvis lite kjent produsent i norge, men lager kvalitetets strømforsyninger til feks OCZ. Det er også med stor sannsynlighet her BeQuiet strømforsyningene som 3dfxcool har tatt inn kommer fra.

Jeg skal derimot sjekke litt opp med NorthQ, muligens kan jeg finne ut hvor deres 4001 serien kommer fra. Jeg kan ikke love noe svar derimot, det er mange som ikke er så villig å gi ut slik informasjon.

Lenke til kommentar
Huntkey ??

http://www.huntkey.com/eng/LW-6400h.htm

Likheten er stor  ...

Huntkey silent 400w

lw6300h.gif

Anyway disse 400w'ene har svak +12v (kun 15A) ikke mye å skryte

av i et oppsett med A64 og et sultent gfx kort .

Enig, skrev en mail til NorthQ nå, så får vi se hva de svarer.

Synes derimot at resultatene til MP var noe svake i forhold til hva jeg har oppnådd. Nå skal det derimot sies at de sitter med mye bedre utstyr til testing en hva jeg har!

EDIT:

Er forøverig enig man burde se etter en kraftigere strømforsyning om man skal overklokke og har mye "nyere" hardware i maskinen. :)

Endret av Pritorian
Lenke til kommentar

Fikk bekreftelse i dag at NorthQ IKKE lages av Huntkey.

Dere kan også lese denne testen for å få et litt annet syn på ting. Jeg begynner å tro at MP muligens satt med en deffekt enhet eller noe lignende, og deres uttalelser var noe overdrevne for å si det slik.

http://www.de.tomshardware.com/praxis/20040310/index.html

Oversatt konklusjon: (Tysk - Eng)

Result: Interesting alternatives Equipment and achievement of the NQ4000 are in the upper average, the noise level are distinguished thereby. Even sensitive users are not disappointed owing to the large and relatively slowly turning exhaust. The NQ4100 is not a flag ship of the special kind - under any circumstances something for a normal home or office PC. Exhausts and high maximum power of scarcely 500 W, additionally attached owing to the constant exhaust enterprise and the switch-off delay for up to three, it is ideally suitable for high-prepared or strongly over-clocked systems. Also Case Modder come at their expense, since NorthQ does not gekleckert also with the optics, but geklotzt. Unfortunately no prices are to us at present at the disposal, because Distributoren for the German-speaking countries are apart from noisemagic.de still RSR. A better availability would be desirable. Pay attention with NorthQ products however exactly to the model designations: While the power packs with NQ4000 are more largely designated and, then are behind NQ5000 and 6000 DVD Player!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...