Tabaqui Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Sitter på en Mist 350W. Samme som F/S 350W bortsett fra at misten visstnok har en mer stillegående vifte. Første gangen jeg startet opp min satt jeg med den i hånden. Måtte faktisk se etter om viften gikk rundt for å finne ut om denvar på eller ikke. Ikke testet den med noe voldsom belastning, men er den mest stillegående jeg har vært borti. Lenke til kommentar
Mr. Dark Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 eg har ein sånnein funke megabra den... kan justere vifta... eg har den på max... den bråke nesten ikkje likavel syntes nå eg.... men kansje den vil bråka når eg får farten på meg å ordna alt som eg ska ha d Lenke til kommentar
radiated Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 http://www.vendur.no/catalog/product_info....products_id=138 Denne var litt dyr.. Men hvor stabil kan den være? 0 db er jo ikke så verst Lenke til kommentar
Rockmann Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 skal skaffe meg NorthQ har et støydempa kabinett neste som mangler og dempe er strømforsyninga også harddiskene Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 (endret) Vifteløst er i Norge alt... Etasis Endret 15. september 2004 av Pritorian Lenke til kommentar
To be honest Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 (endret) Jeg har denne i systemet mitt og er veldig godt fornøyd så langt Endret 15. september 2004 av Wunder Lenke til kommentar
teq Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Sitter på en Mist 350W. Samme som F/S 350W bortsett fra at misten visstnok har en mer stillegående vifte. Første gangen jeg startet opp min satt jeg med den i hånden. Måtte faktisk se etter om viften gikk rundt for å finne ut om denvar på eller ikke. Ikke testet den med noe voldsom belastning, men er den mest stillegående jeg har vært borti. Jeg bygde en PC til ei venninne med en Mist 350-watter i. Den er meget stillegående ved lav load, men bråker betydelig mer ved load, og ved eksternt tilført varme. La oss si at jeg belastet den med rundt 85% på full guff i oppsettet jeg kjørte, og jeg fikk da all varmen fra PWM på hovedkortet "rett inn" i strømforsyninga samtidig (i Antec's Super Lanboy ligger strømforsyninga 3 cm. over PWM). Ikke akkurat stille lenger, kan man si... Luftgjennomstrømning i kabinettet utenom PSU er minst like viktig. Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Er det NOEN som har belegg for å si at Q-tec og NorthQ er av dårlig kvalitet? Eller har dere hørt om en som har fått et dårlig eksemplar og generaliserer dette? Greit nok at q-tec kan bråke litt, men såvidt jeg vet, så er samtlige som har kommet med poster om NorthQ (som faktisk har denne strømforsyningen), sagt at dette er en ganske god strømforsyning som ikke bråker. (De med NorthQ-forsyning kan evt. korrigere meg her ) Og 20-25dB? Kanskje på det måleoppsettet de brukte under testen! Men det er kanskje ikke sikkert at de har brukt standardisert oppsett for lydmåling (som spesifierer plassering av målemikrofon ++ for å kunne sammenligne) Virker som om folk her på forumet sluker enhver negativ ting som en eller annen uheldig unge har sagt om et produkt, slik at de kan overflyte forumet med ubegrunnet vissvass! Hadde vært litt kjekt med litt mer kritisk lesning av erfaringer og "erfaringer". Tester også, for den saks skyld. Fint at noen tar til orde mot dette. Q-tec = Tvilsomt produkt. Men NorthQ har faktisk veldig mange fornøyde brukere. Dette er første gangen jeg har hørt en negativ erfaring fra den kanten. NorthQ er mye bedre kvalitet enn Q-tec da disse NorthQ-PSUene leverer mer enn de lover, leverer kvalitetsspenning og har innebygd sikkerhet. Dette skilter ikke Q-tec med bare så det er sagt. Q-tec (visse modeller, de fleste) leverer spenning som dreper diskene over tid og har ikke innebygd sikkerhet ved overlast/lynnedslag. Havarerer Q-tecen så drar den med seg mye av hardwaren også. Så å sammenligne NorthQ med Q-tec blir helt feil. Sveinl. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 ... samt at effekten (watten) oppgis "feil" av q-tec (oppgire peak tror jeg) Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 ... samt at effekten (watten) oppgis "feil" av q-tec (oppgire peak tror jeg) Hentet fra forumet til Microplex: Jeg sendte for en tid tilbake forespørsel til q-tec om deres 550W PSU, fordi det er lite data å finne om produktene deres, og dette er spesifikasjonene jeg fikk oppgitt: Output current +5V [A] 30A (Sticker 40A) Output current +12V [A] 16A (Sticker 20A) Output current -5V [A] 0,5A (Sticker 1,0A) Output current -12V [A] 0,5A (Sticker 1,0A) Output current +3.3V [A] 18A (Sticker 30A) Output current +5V STB [A] 2,5A (Sticker 3,0A) Maximal total power for 3.3 and 5 combined [Watt] 190 W (Sticker 285W) Det de mener med "Sticker" er hva som står på klistrelappen på utsida, og er nok maksimal spiss-effekt. Som du ser, så er disse verdiene atskillig høyere enn den reelle effekten, 33% høyere for 5v, 25% for 12V og 67% for 3.3V. Om du legger sammen den totale effekten for 5V+3.3V (190W) og den reelle effekten for 12V (16A x 12V = 192W), så får du ca. 380W. En tilsvarende q-tec 650W kan da ventes å ligge på rundt 450W. 16A på en 550W PSU er ikke mye å rope hurra for... Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 Noen som har hatt muligheten til å stille opp en NorthQ 400W mot en Fortron/Source 400W og sammenliknet lydnivået? Lenke til kommentar
am3k Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 SilenX sine strømforsyninger går for å være _meget_ stille <14dbA, dog koster disse litt... Se forøvrig her Lenke til kommentar
jingt Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Jeg har denne i systemet mitt og er veldig godt fornøyd så langt heldigris Lenke til kommentar
candymann Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Er det ingen erfaringer med en sterk psu ( 450W+) som ikke bråker? Ingen som har det?! Ja, jeg har en Antec Truecontrol 550w som har manuell viftehastighets "regulator". Når den er på halv hastighet eller mindre kan jeg ikke höre den en gang... Rekommenderes! Link Lenke til kommentar
Enviro Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 (endret) Jeg kjøpte nettopp ei NorthQ Silent 400W NQ 4001 og ble skuffet over støynivået, jeg hadde overhodet ingen problem med å høre vifta når pc`en stod på. Vifta hørtes bedre enn min Arctic Cooling GPU-kjøler,"VGA Silencer" (9800) på 1200 o/min og og CPU-vifta, Arctic Cooling Silencer 64 TC. Jeg målte spenninga på psu-vifta til 9V på det laveste. Jeg løste "støyproblemet" med å koble vifta til en Sunbeam Rheobus. Den justerte jeg til 7V, og nå er det STILLE. Vifta kan såvidt høres. Et enkelt inngrep som "alle" kan gjøre. Anbefales. Kobler du også kabinettviftene og vga-vifta til Rheobusen har du full kontroll over viftestøyen (Med mindre du har bråkete vifter på hk og cpu) Kan legge til at jeg er følsom for viftestøy Edit: (hk og cpu) Endret 29. september 2004 av Enviro Lenke til kommentar
reeeeg Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Jeg har en Macron 400W PSU. Jeg har et system som krever lite strøm (se profil for specs), så det er kanskje derfor den er så stille, men jeg hører den ikke. Fungerer kjempefint med varmeregulert vifte. Hører den ikke under load heller. Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 Noen som har erfaring med Tagan, Enermax Noisetaker eller SilenX, og da tenker jeg på støynivå? Lenke til kommentar
Vectrex Skrevet 30. september 2004 Forfatter Del Skrevet 30. september 2004 Har selv kjøpt meg Fortron/Source 400W PSU med 120mm vifte Jeg må si at jeg ble ganske skuffet da jeg fikk den! Den bråker ganske mye i forhold til resten av systemet! Kan skru av alle andre vifter i systemet med viftestyringa, og da brummer det ganske mye av den PSU-en... Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 Har selv kjøpt meg Fortron/Source 400W PSU med 120mm vifte Jeg må si at jeg ble ganske skuffet da jeg fikk den! Den bråker ganske mye i forhold til resten av systemet! Kan skru av alle andre vifter i systemet med viftestyringa, og da brummer det ganske mye av den PSU-en... Høres ut som enten kabinettet ditt er veldig varmt eller strømforsynigen er belastet veldig hardt, den skal nemlig ikke støye spesielt før temperaturen er for høy. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå