Spragleknas Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Du kan jo se om du finner denne: http://www.northq.com/products/powersupply/nq4100.html NQ4100 KingKong Extreme 500WATT Super Silent PSU Key info : Standard ATX 500Watt PSU Titanium Coated case 3 * 80mm Fans installed (1 fan w. crystal blue LED light) 100% temperature controlled fans Noise : 12db at min load - 19db at full load. Lenke til kommentar
frakk2000 Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 SÅ DERE POSTEN MIN???? NorthQ: 12 - 17dB! northQ er jo Q-tec kvalitet da... tror noe mer holdbart var et ønske... Heisann, kjøpte en NorthQ 400w fra Komplett, og er veldig fornøyd (ikke Q-tec kvalitet ), det er nok ikke den stilleste PSU'en men den er veldig nærme, og lav pris. Sjekk overclocking.dk. Lenke til kommentar
Gunder1 Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 skal bestille nortQ 400 watt, de er herlige På hvilket grunnlag er de herlige?. Brukererfaring? Q-tek psuer tåler godt å modde viftene til å kjøre på 7V. Da er de ganske så stillegående!. Hvordan modde viften til og kjøre på 7V ? Finner ingen poster om det så tidlig om morgenen Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Klipp ledningene til viftene inne i psu, koble den gule lederen på gul og den sorte på rød så vips 7V. Tror det var slik, kommer ikke på sånt om morgenen, orker ikke se etter heller da. Lenke til kommentar
Gunder1 Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Klipp ledningene til viftene inne i psu, koble den gule lederen på gul og den sorte på rød så vips 7V. Tror det var slik, kommer ikke på sånt om morgenen, orker ikke se etter heller da. Hmmm, trenger jeg kutte den gule hvis den skal på den gule? Nå har jeg jo ikke åpnet psu, så kanskje det sier seg selv når en gjør det! Lenke til kommentar
LOZER Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 7v koble mellom 5volt (rød) og 12volt (gul) Lenke til kommentar
Gunder1 Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Klipp ledningene til viftene inne i psu, koble den gule lederen på gul og den sorte på rød så vips 7V. Tror det var slik, kommer ikke på sånt om morgenen, orker ikke se etter heller da. 7v koble mellom 5volt (rød) og 12volt (gul) Hva er rette fargen som skal kobles? Lenke til kommentar
Explorer Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Jeg har selv skaffet en Mist PSU. Jeg har 480W versionen. Men jeg kan si at jeg er VELDIG fornøyd. Kvaliteteten er mye bedre enn Q-tec og den bråker minimalt. Det er to vifter i den (temperaturstyrte). Det er en 80 mm og en 92mm. Lenke til kommentar
EDB Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Litt ot spm men here it goes, er det 3 pins vifte konntakt på viftene inne i MIST psu'n? sånn at man kan koble de på en viftestyring. Fordi en gammel psu jeg åpnet var det 2 pins vifte.. Lenke til kommentar
Gunder1 Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Hvordan merker du at kvaliteten er bedre? Mener du at psu er tyngre, stiligere o.s.v eller mener du at pc er blitt mer stabil? Lenke til kommentar
Vectrex Skrevet 19. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2004 (endret) Når jeg sjekker om en PSU er bedre er det bare å kjøre et monitor program og logge spenningene gjennom en hel rekke tester for så å sammenligne disse. Så går det jo seff på visuelle ting. Om den ser solid ut, bruker gode vifter osv... I noen tilfeller trengs jo ikke det en gang. Kamerat hadde 540W Q-tec. Den var så ustabil at det var til å grine av. Pc slo seg av i tide og utide. Noen ganger så tidlig som når den var i ferd med å starte opp. Fikk ny av samme moddell på garanti. Samma greia. Prøvde så med en Chieftec på 360W. Det var ikke det minste tegn til ustabilitet. i et slikt tilfelle er jo dommen klar... Som regel lar Pc'n seg klokke bedre med ei stabil PSU. Fikk min CPU over 200MhZ kjappere bare ved å bytte. Hadde en Q-tech 350W, og bytta til en Chieftech 360W som jeg hadde liggende... EDIT: skriveleif.. Endret 19. mai 2004 av Vectrex Lenke til kommentar
1G FSB Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Frontron/Source PSU'ene skal være meget stillegående, med en 120mm vifte på lavt turtall jeg har den.jeg måtte skru opp pcen for å se om vifta gikk rundt så stille er den. (kunne ikke kjenne om den blåste ut luft pga flere vifter som lager gjennomtrekk rundt hele pcn) Lenke til kommentar
Gunder1 Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Her fant jeg en ryddig forklaring http://forum.hardware.no/index.php?showtop...1364&hl=voltmod Lenke til kommentar
Gunder1 Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Fy fa.. så det hjalp, slår fra meg med å bytte ut Q-tek med det første ja. Har nå bestilt meg en 512 Geil ram brikke istedenfor da FarCry griner av mine "usle" 512mb, men nå skal det bli andre boller Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 er storfornøyd med min NorthQ 400W Silent... veeeldig stille! Lenke til kommentar
Dingot0m Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 BeQuiet Be quiet 400W - S1,3 BeQuiet 400W 1.3 Color BeQuiet 450W 1.3 Color Lenke til kommentar
HetrTiXc Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Og 20-25dB? Kanskje på det måleoppsettet de brukte under testen! Men det er kanskje ikke sikkert at de har brukt standardisert oppsett for lydmåling (som spesifierer plassering av målemikrofon ++ for å kunne sammenligne) 20-25 dba er omtrent ikke hørbart, men det som oppgis stemmer sjeldent. Min Q-Tec, som for øvrig støyer som et sagbruk, er oppgitt til max 32 dba. 32 dba er heller ikke spesielt høyt. Skjermkortet mitt er oppgitt til 40 dba og det hører jeg ikke når PSUen går. Med andre ord; man skal ikke stole på det som står på pakningen. Lenke til kommentar
einarsen99 Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 Denne SilenX'en er i hvert fall den stilleste jeg har hørt noen sinne. Måtte legge øret nesten inne i strømenheten for å høre den. Jeg tror den er testet til gull mange steder på nettet også. Du kan få de hos Vendur. Vurderer denne selv til det nye Prosjekt 'Stille' PC jeg har gående...det eneste minuset er prisen. Lenke til kommentar
crusade Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Den blir testet hos overklokking.no snart også, opp mot eit par andre etter det eg har hørt. skal bli spennende. Lenke til kommentar
NoLimit_^ Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 Finnes ikke den SilenX'n i mer enn 400w? 400w blir litt lite i disse Geforce 6800 Ultra dagene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå