Gå til innhold

Stilleste PSU


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skummelt med vifteløse PSUer, da varmen som lages vil varme opp heile kabinettet også.. Komponentene i PSU takler varmen, men en trenger skikkelig kabinett vifte for å bli kvitt varme likevel..

 

Finnes løysinger med kjøleribbe bak kabinettet, dette vil nok fungere, men ellers blir kabinettet lett ei lita badstu.. :ermm:

Endret av crusade
Lenke til kommentar
Den Silentmaxx uten noen vifte er sviindyr, men denne tror jeg kan være et glimrende alternativ:

http://www.frozencpu.com/cgi-bin/frozencpu/psu-86.html

Kult med alle de valgene man hadde før man bestiller :D

"Sleeve The Power Supply?" Hva menes med det? :)

Tror det betyr at man legger på en kappe på alle ledningene som kommer ut slik at det ser penere og ryddigere ut. En ren "modde-ting" mao. :)

 

Men den sjappa der er rimelig kul ja. Kan legge til masse extras på alle ting du kjøper slik at du får helt vanlige stock produkt i custom utgaver. Men det koster $$$ ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Er det NOEN som har belegg for å si at Q-tec og NorthQ er av dårlig kvalitet?

Ja, har hatt 2 Q-TEC PSU'er (ikke spør hvorfor), 550W'en "eksploderte" i deg jeg skulle slå på maskina, som var en ganske tung server... som en Cheiftec 340W hadde betjent i lang tid.

 

Så fikk jeg noe senere (noe byttegreie) en 400W'er, som jeg stappet inn i min brukpc en tur, maskina tryna ikke (har et Abit IC7-G som jo renser ugjevn strøm rimelig greit) men CPU temp steg 4-5 grader og hovedkort temp 5-10 grader i forhold til en den gamle PSU'en... såvidt jeg vet er slikt et resultat av ustabilt strøm/spenning. Maskinen måtte (pga dette) klokkes ned litt :thumbdown:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-nQdjz0

jeg bruker denne og hører nesten ingenting, må helt nerme får å høre noe :thumbup:

 

Tagan TG480-U01

 

Siden den siden er lagd med macromedia har jeg ingen bedre link. Men bare trykk på products og TG480-U01 480 Watt. trykk på specification får å se hvor mye den bråker, bare 21dB på opptil 50% load. Og max 28dB på 100% :w00t:

Lenke til kommentar

En overdimensjonert BeQuiet i auto-svitjet med bryteren vil ligge på 20-22db hele tiden da den ikke vil bli varm (har en selv og aldri hørt den).

Overdimensjonert PSU med automatisk viftekontroll er mest stille .

En 300-350w PSU med aut viftekontroll som belastes 100% vil

være dårligere valg (noe som mr_killer er inne på).

 

...

Lenke til kommentar

min antec 360watt purpower blue "exploderte idag" hadde nettopp kjøpt ny cpu (3.2ghz, samt en ic7-g max2)

 

...

tenker på en ny psu.. men jeg aner ikke hva jeg skal kjøpe .. under 100 lappen og over 450 watt? ++ stille

 

edit: antec = :thumbdown: i hvertfall 360watt utgaven. bråker som en h**e

Endret av Valent
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-nQdjz0
En 300-350w PSU med aut viftekontroll som belastes 100% vil

være dårligere valg (noe som mr_killer er inne på).

Det er en 480 Watt PSU. Og det er nok ikke så mange som klarer å balaste de 100% :D

Dessuten så har den 10 stk 4 pin molex så du kan koble på ganske mange ting. den har også S-ATA kontakter

Lenke til kommentar
En 300-350w PSU med aut viftekontroll som belastes 100% vil

være dårligere valg (noe som mr_killer er inne på).

Det er en 480 Watt PSU. Og det er nok ikke så mange som klarer å balaste de 100% :D

Dessuten så har den 10 stk 4 pin molex så du kan koble på ganske mange ting. den har også S-ATA kontakter

Det jeg refererte til var dette utsagnet :

bare 21dB på opptil 50% load. Og max 28dB på 100%

 

Så det er smart med reserve , som vi ser utfra spesifikasjonene

på din ved 50% load .

 

350w var et eksempel om at man da vil oppleve at psu'en kjører viftene

mere aktivt enn ved en 480w med samme belastning .

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-nQdjz0
Det jeg refererte til var dette utsagnet :

bare 21dB på opptil 50% load. Og max 28dB på 100%

 

Så det er smart med reserve , som vi ser utfra spesifikasjonene

på din ved 50% load .

 

350w var et eksempel om at man da vil oppleve at psu'en kjører viftene

mere aktivt enn ved en 480w med samme belastning .

OK. Da forstod jeg det :yes:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...