Andreasfe Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 (endret) er de oppgitt som megabit pr. sekund eller megabyte pr. sekund? står MBps på harddisker hos komplett, så utifra dette så skulle det være megabyte pr. sekund.. men hjemme hos meg går det aldri så fort.. hastighetene hjemme hos meg tilsvarer heller at hastigheten på harddiskene er Mbps (megabit pr. sekund).. 133 Mbps / 8 = 16,625 MBps Det er litt nærmere hastigheten hos meg virker det som... Noen som kan kommentere her? Kom med en fasit Endret 18. mai 2004 av Andreasfe Lenke til kommentar
timtowtdi Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 133MB/s er den teoretiske hastigheten til ATA grensesnittet (og PCI bussen). I praksis får man ofte langt lavere hastighet - synes 16MB/s høres ganske vanlig ut. Årsaker til at hastigheten i praksis er såpass mye dårligere enn det den teoretisk kunne vært mener jeg kan være: - For lav rotasjonshastighet/datatetthet til at høyere hastighet er fysisk mulig. - ATA grensesnittet er ineffektivt (ifht. SCSI f.eks.) - Lesing/skriving av fragmenterte data eller mange små filer. Er høy hastighet viktig kan RAID-0 være en løsning, har selv hatt en jevn ytelse på 70-80MB/s ved software striping i W2K. Hastigheten går da på bekostning av feilrate og konsekvens av feil. timtowtdi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå