Gå til innhold

convertere .mod til .wav

Anbefalte innlegg

Noen som vet om dette går ? Fikk en litt morsom .mod fil av en kamerat på pc'en som bare var 36 kb som jeg tenkte jeg kunne prøve å ha som ringe tone på mobilen min. Noen program eller noe slikt som klarer det ? :hmm:

Når jeg først er igang, hvilket format er ringetonene i på Sony Ericsson Z600 ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan f.eks. bruke winamp, og sette output til DiskWriter... Da blir alt som blir spilt av (mp3, mod osv) lagret som WAV... Husk å sette den tilbake til DirectSound hvis du vil høre på lyd igjen :-)

En Z600 kan kun har polyfoniske ringelåter. Så mp3, mod, wav osv går ikke :-(

Da må du opp på en Symbian telefon (N6600, SX-1, SE800 osv)...

PS: En MOD fil er nesten det samme som midi filer. Mens Midi filer baserer seg på 128(tror jeg) forhåndsdefinerte samples, så inneholder mod, filen sine egne samples. Man er ikke lenger begrensen til klangene som er definert i midi standarden. Mod filer var veldig populært på midten av 90 tallet, siden filene var relativt små, men allikevel veldig fleksible... Med store disker og bredbånd bruker man MP3 i stedet i dag...

Endret av UncleCracker
Lenke til kommentar

Jeg brukte winamp til å konvertere den over til .wav format. Det gikk helt fint. Deretter lastet jeg ned et ".wav to .mid converter program", men .mid filen ble jo 10 ganger så dårlig som .mod filen var. Teit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...