Gå til innhold

Hvilken windows er best til spill?

Anbefalte innlegg

Lurte bare på hva som er den beste windows versjonen for spilling? (Det er innforstått at maskinvaren er lik)

Jeg har alltid hatt Win98SE, eller ihvertfall de siste åra og den har fungert greit.

Er WinME bedre?

Godtar WinXP alle win-spill? Godtar den dos-spill?

Hva med Win2000? Kan man spille i det hele tatt på denne eller er det da kun noen win-spill?

Har selfølgelig sett litt rundt i forumet, men jeg kunne godt tenkt meg en mer generell uttalelse. Jeg vet at det er plenty av folk her inne som har peiling (virker ihverfall slik på meg:-))

Så kom igjen!

Gi meg ett par tips til hvilken versjon jeg bør velge ved neste oppgradering.

Takker på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisan

WinXP er helt klart å foretreffe når det gjelder alsidig bruk av PC-en (Surfe, webdesign, programmering, etc). Grunnen er alle de nye tingene som gjør livet litt enklere (særlig den nye stabile kjernen som hindrer programkræsj som ville fått Win98 til å gå bananas...)

Men med XP må du kanskje ta farvel med gode gamle DOS-spill, i alle fall til lyden. Det enkleste du gjør (hvis du gidder og har nok harddiskplass) er å kjøre både Win98 og WinXP slik jeg gjør. Det funker glimrende! Win98 et spilling av eldre spill, XP te alt annet!

Mitt råd, i alle fall :smile:

Lenke til kommentar

har hatt win98se en stund, så installerte jeg xp som er så stabilt at det nesten er akseptabelt. det gikk like fort som win98se i spill osv, eneste plusset var stabiliteten som var stort pluss men jeg har nå win98se siden jeg har noen spill som ikke støtter xp.

xp er konge om du ikke har noen kule gamle spill.

Lenke til kommentar

Takker alle for svara!

Tror jeg kommer til å sette kursen for WinXP, da stabilitet er en egenskap som jeg syntes win98 ikke var så god på.

jeg har allered winXP på min bærbare men jeg har faktisk ikke forsøkt noen spill etter i går da jeg installerte simcity3000.

Den ville ikke kjøre det spillet:-(

Men som dere sier så funker den sikkert fint på nyere spill, og en gang så må vel de gamle spilla få hvile i fred:-))

Takker!

Lenke til kommentar

2002-01-01

Meldinger: 17 Postet: 2002-04-09 20:24 ID: 7

--------------------------------------------------------------------------------

Heisan

WinXP er helt klart å foretreffe når det gjelder alsidig bruk av PC-en (Surfe, webdesign, programmering, etc). Grunnen er alle de nye tingene som gjør livet litt enklere (særlig den nye stabile kjernen som hindrer programkræsj som ville fått Win98 til å gå bananas...)

Men med XP må du kanskje ta farvel med gode gamle DOS-spill, i alle fall til lyden. Det enkleste du gjør (hvis du gidder og har nok harddiskplass) er å kjøre både Win98 og WinXP slik jeg gjør. Det funker glimrende! Win98 et spilling av eldre spill, XP te alt annet!

Mitt råd, i alle fall

Helt enig!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...