MrVilla Skrevet 9. april 2002 Del Skrevet 9. april 2002 Lurte bare på hva som er den beste windows versjonen for spilling? (Det er innforstått at maskinvaren er lik) Jeg har alltid hatt Win98SE, eller ihvertfall de siste åra og den har fungert greit. Er WinME bedre? Godtar WinXP alle win-spill? Godtar den dos-spill? Hva med Win2000? Kan man spille i det hele tatt på denne eller er det da kun noen win-spill? Har selfølgelig sett litt rundt i forumet, men jeg kunne godt tenkt meg en mer generell uttalelse. Jeg vet at det er plenty av folk her inne som har peiling (virker ihverfall slik på meg:-)) Så kom igjen! Gi meg ett par tips til hvilken versjon jeg bør velge ved neste oppgradering. Takker på forhånd! Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 9. april 2002 Del Skrevet 9. april 2002 winxp er mykje betre på dos spill enn win2k eg gjekk ifrå win98se til winxp of fikk ein gjennomsnittlig økning på 10% på dei fleste nye spilla, mykje takket vere winXP's betre håndtering av minne(har 512mb ram) Lenke til kommentar
Johan Skrevet 9. april 2002 Del Skrevet 9. april 2002 Har heller ikke hatt noem dos problemer i winXP. Husk å sette får kompitabilitets modus for win95 Lenke til kommentar
Vegard# Skrevet 9. april 2002 Del Skrevet 9. april 2002 Win98SE er den windows som blir oftest brukt av pro-gamere... men for en vanlig average-user med brukbar maskinvare ville jeg brukt winxp Lenke til kommentar
Dipso Skrevet 9. april 2002 Del Skrevet 9. april 2002 De fleste dos spill vil også fungere i winXP, men da uten lyd siden det er NT, det finnes en emulator som funker på veldig mange dosspill (ikke liero :sad: ) du finner den på: http://www.ece.mcgill.ca/~vromas/vdmsound/ Lenke til kommentar
kim Skrevet 9. april 2002 Del Skrevet 9. april 2002 Tror du klarer deg fint med Win98SE, men om du vil ha et litt mer stabilt OS ville jeg gått for XP, men da kan du ofre 2-3 år gamle spill.. (om du er heldig finnes det en patch, da) Lenke til kommentar
brsseb Skrevet 9. april 2002 Del Skrevet 9. april 2002 Heisan WinXP er helt klart å foretreffe når det gjelder alsidig bruk av PC-en (Surfe, webdesign, programmering, etc). Grunnen er alle de nye tingene som gjør livet litt enklere (særlig den nye stabile kjernen som hindrer programkræsj som ville fått Win98 til å gå bananas...) Men med XP må du kanskje ta farvel med gode gamle DOS-spill, i alle fall til lyden. Det enkleste du gjør (hvis du gidder og har nok harddiskplass) er å kjøre både Win98 og WinXP slik jeg gjør. Det funker glimrende! Win98 et spilling av eldre spill, XP te alt annet! Mitt råd, i alle fall :smile: Lenke til kommentar
Johan Skrevet 9. april 2002 Del Skrevet 9. april 2002 Min lyd fungerer glimrende. Jeg er vel kanskje heldig igjen.... Lenke til kommentar
El_PoLLa Skrevet 9. april 2002 Del Skrevet 9. april 2002 har hatt win98se en stund, så installerte jeg xp som er så stabilt at det nesten er akseptabelt. det gikk like fort som win98se i spill osv, eneste plusset var stabiliteten som var stort pluss men jeg har nå win98se siden jeg har noen spill som ikke støtter xp. xp er konge om du ikke har noen kule gamle spill. Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 10. april 2002 Forfatter Del Skrevet 10. april 2002 Takker alle for svara! Tror jeg kommer til å sette kursen for WinXP, da stabilitet er en egenskap som jeg syntes win98 ikke var så god på. jeg har allered winXP på min bærbare men jeg har faktisk ikke forsøkt noen spill etter i går da jeg installerte simcity3000. Den ville ikke kjøre det spillet:-( Men som dere sier så funker den sikkert fint på nyere spill, og en gang så må vel de gamle spilla få hvile i fred:-)) Takker! Lenke til kommentar
Dipso Skrevet 12. april 2002 Del Skrevet 12. april 2002 Simcity 3k skal funke fett i XP det da.... har ikke testa men det funka iaffal i 2000 prøv å kjør compatibility = windows2000 Lenke til kommentar
El_PoLLa Skrevet 12. april 2002 Del Skrevet 12. april 2002 det er en del ting som går veldig mye fortere i xp... skal jeg lage en virtual drive av en cd tar det 18minutter med win98se og 3-4 minutter med xp, men til spill er det ikke noen merkbar ytelseforskjell. Lenke til kommentar
Tåka Skrevet 13. april 2002 Del Skrevet 13. april 2002 2002-01-01 Meldinger: 17 Postet: 2002-04-09 20:24 ID: 7 -------------------------------------------------------------------------------- Heisan WinXP er helt klart å foretreffe når det gjelder alsidig bruk av PC-en (Surfe, webdesign, programmering, etc). Grunnen er alle de nye tingene som gjør livet litt enklere (særlig den nye stabile kjernen som hindrer programkræsj som ville fått Win98 til å gå bananas...) Men med XP må du kanskje ta farvel med gode gamle DOS-spill, i alle fall til lyden. Det enkleste du gjør (hvis du gidder og har nok harddiskplass) er å kjøre både Win98 og WinXP slik jeg gjør. Det funker glimrende! Win98 et spilling av eldre spill, XP te alt annet! Mitt råd, i alle fall Helt enig!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå