MrCrool Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Har omsider bestemt meg for å gå for et Radeon 9800Xt kort. Men hvilken produsent bør jeg velge? Er det noe stor forskjell på de, bortsett fra kanskje bundelen? Vurderte PowerColor da Mpx.no solgte den til 3000, men når har de den jo ikke lenger... Må vel punge ut noen hundringser til da Lenke til kommentar
Manx Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Det er vel stort sett bundelen som er den største forskjellen, det samme er det vel engentlig med kjølerne. Men hvis du ikke skal klokke kortet så blir vel det det samme. Men hadde jeg vært deg så hadde jeg prøvd å finne noe tester på de kortene som er mest aktuelle for deg. Med hensyn til lyd, det finnes vel noen med litt raskere ram en andre der ute. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Vil anbefalle at du venter et par uker til, da kommer de nye kortene fra ATI og nVidia Lenke til kommentar
MrCrool Skrevet 18. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2004 Med hensyn til lyd, det finnes vel noen med litt raskere ram en andre der ute. Påvirker ram'en på skjermkortet lyden? Finnes det noen tester som setter samme kortet (Radeon 9800XT) opp mot forskjellige produsenters versjoner av kortet? Lenke til kommentar
MrCrool Skrevet 18. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2004 (endret) Vil anbefalle at du venter et par uker til, da kommer de nye kortene fraATI og nVidia Bare et par uker? Men man må vel betale en 1000-lapp mere også da... Har utsatt kortkjøpet ganske lenge nå, begynner å bli utålmodig Endret 18. mai 2004 av MrCrool Lenke til kommentar
Kingy Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 greit nok det at du er lei av å vente, men disse kortene (X800Pro ) koster like mye som 9800XT kortene ....MEN de YTER opptil dobbelt så bra i noen programmer/appikasjoner/spill. absolutt verd å vente en uke eller to til. Lenke til kommentar
MrCrool Skrevet 18. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2004 Har litt hardt for å tro at de ikke kommer til å koste mere, men takker for tipset Kommer sikkert til å vente for å se hva som skjer Lenke til kommentar
jossy Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Jeg er enig! Jeg skal ha PowerColor 9800XT! Det koster 3500kr snart...orker ikke å vente..! Dessuten stiger prisene snart på X800 pro når de får de inn på lager... Lenke til kommentar
Evilman Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Vil anbefalle at du venter et par uker til, da kommer de nye kortene fraATI og nVidia Bare et par uker? Men man må vel betale en 1000-lapp mere også da... Har utsatt kortkjøpet ganske lenge nå, begynner å bli utålmodig blir noe billigere da.. Lenke til kommentar
MrCrool Skrevet 18. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2004 Jossy: Var synd ikke du også bestilte det da det kostet bare 3000 Angrer litt nå jeg Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Vil anbefalle at du venter et par uker til, da kommer de nye kortene fraATI og nVidia Bare et par uker? Men man må vel betale en 1000-lapp mere også da... Har utsatt kortkjøpet ganske lenge nå, begynner å bli utålmodig om du skal kjøpe kort nå, så kjøper du 9800pro, ikke xt, pro er mer for pengene, og ytelsesforskjellen er ikke serlig stor Lenke til kommentar
MrCrool Skrevet 18. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2004 (endret) om du skal kjøpe kort nå, så kjøper du 9800pro, ikke xt, pro er mer for pengene, og ytelsesforskjellen er ikke serlig stor Med 128 MB RAM eller 256? Ser jo ut til at man må ganske høyt opp i pris uansett om man skal ha 256... Og så følger vel Half-Life 2 med XT Endret 18. mai 2004 av MrCrool Lenke til kommentar
KydeX Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Skal du kjøpe kort nå ville jeg som andre har påpekt kjøpt 9800 pro. Det kan man få helt ned i 1700 kr. XT versjonen er etter min mening ikke verdt nesten dobbel pris. Ytelsesforskjellen er ikke så ekstremt stor om du kjøper en versjon med 128Mb ram istedet for 256, men prisforskjellen kan være stor. Vil du plent ha ytelse på høyde med XT ville jeg ventet til juni og sett hva X800 Pro kommer til å koste. At halflife2 følger med XT er jeg ikke sikker på om det gjør ennå, eller om det bare gjelder de korta som ble kjøpt i en viss periode. Lenke til kommentar
Manx Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Med hensyn til lyd, det finnes vel noen med litt raskere ram en andre der ute. Påvirker ram'en på skjermkortet lyden? Finnes det noen tester som setter samme kortet (Radeon 9800XT) opp mot forskjellige produsenters versjoner av kortet? Nei det gjør ikke det Jeg ble avbrutt mens jeg holdt på og skrive pluss at jeg måtte ut en tur. Glemte hele skitten. Det jeg mente var at han kanskje burde lese litt tester, fordi noen av kjøleløsningene har forskjellig lydnivå. Greit å kutte vekk de som har bråker mest. Det med rammen er jo veldig enkelt noen blir jo levert med raskere ram en andre. Nei det er skjelden kortene blir målt opp mot hverandre, men hvis han leser noen tester om kortene så er det jo en mulighet å gjøre seg opp en mening. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå