Gå til innhold

feilmelding ved oppstart, XP HomeEdition

Anbefalte innlegg

Via "Legg til og fjern progammer" fjernet jeg to forholdsvis små programmer jeg tidligere har installet. Ved spørsmål om å slette kritiske filer svarte jeg "No to all" eller tilsvarende. Da jeg rebootet, fikk jeg opp en blå skjerm med en feilmelding som gikk på at det var en kritisk feil i innloggingsprosedyren, og systemet ble avsluttet. Dette var før man kommer til listen over brukere, men etter den svarte skjermen med xp-logoen.

Ligger mye fint på den pc'n jeg kunne tenke meg å beholde, hva er løsningen nå? Kan gjerne installere xp på nytt, forsøkte F8 -> Feilsøking, men den reagerer ikke.

:dontgetit: rådvill

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Starte med xp platen i cd-rommen ja

Du må inn i BIOS å sette at cd-rom er første enhet, og trykke space tasten dersom du ønsker å starte fra platen (du får spm på skjerm)

Har du ett logitec tastatur, trykk f-lock etter post skjermen (power on self test)

Lenke til kommentar

nå funker ting her. forsøkte å reparere installasjon, og fikk beskjed om administrator-passord. Har vel oppgitt det ved første installering tenker jeg, men det passet visst ikke (har et veldig enkelt passordsystem på pc'n, samme passord på alt). Kan jeg da kjøre full installsjon uten å miste f.eks. avtaleboka i windows?

Lenke til kommentar

Prøvde du å svare blankt på admin passord ?

I utgangspunktet skal ikke slik som avtalebøker forsvinne dersom du installerer over den installasjonen som er der, men det er selvfølgelig en liten risiko.

Du burde finne det igjen under mappen til den aktuelle brukeren etterpå.

(c:\documents and settings\brukernavn\...)

EDIT : jeg tar ikke ansvar dersom den "forsvinner"

Endret av ronnyaa
Lenke til kommentar

oh yes, begravelsen unnagjort. ronnyaa, nå har jeg installert windows på nytt. og heldig som jeg er, ingen ting forsvant, heller ikke innlegg i kalenderen. men tenkte likevel jeg skal fullføre et online kalendersystem på et webhotell, så jeg er sikret daglig backup ;)

opus: det første innlegget tyder på at det har noe med windows å gjøre, men ettersom essensen i dette spørsmålet handlet om det som skjer før windows laster, tenkte jeg at forumet for windows blir for unøyaktig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...