Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nei det er liten forskjell på klokkingen, ca det samme som med orginal hastighet altså ca 0,2

Kan du begrunne dette? Lurer nemlig på det, siden jeg ser mange tilfeller av at både 2,4 2,6 og 2,8 klokker ofte like høyt som 3,0. Og trodde høyere FSB ved relativt lik klokkefrekvens var å foretrekke? Som en får med lavere multiplier?

Hadde vert fint om noen kunne svare på dette siden jeg blir maks forvirra nå.. :scared:

Lenke til kommentar

Foreslår at du sjekker CPU-databasen hos www.overclockers.com. Jeg er enig med deg i at det virker som de fleste P4ene (fra 2.4 og oppover) lar seg overklokke omtrent like langt, med små variasjoner. Forøvrig er det ting som tyder på at P4 Prescott lar seg klokke lenger enn Northwood, men yter litt dårligere på samme frekvens.

Lenke til kommentar
Foreslår at du sjekker CPU-databasen hos www.overclockers.com. Jeg er enig med deg i at det virker som de fleste P4ene (fra 2.4 og oppover) lar seg overklokke omtrent like langt, med små variasjoner. Forøvrig er det ting som tyder på at P4 Prescott lar seg klokke lenger enn Northwood, men yter litt dårligere på samme frekvens.

Takk for tipset.

Ifølge overclocker.coms database har Snekker'n rett, forskjellen i overklokkingsresultater mellom P4 Northwood 2,8 og 3,0 er i snitt omtrent samme som opprinnelig frekvens, altså ca. 0,2...

Lenke til kommentar

Takk for tipset.

Ifølge overclocker.coms database har Snekker'n rett, forskjellen i overklokkingsresultater mellom P4 Northwood 2,8 og 3,0 er i snitt omtrent samme som opprinnelig frekvens, altså ca. 0,2...

Tror du skal ha eklusiv kjøling hvis dette skal stemme helt. Fordi en 2,4 klokker mye lenger på luft i forhold til 3,0 med tanke på hopp fra oprinnelig hastighet. Synes iallefall det virker slik. :cry:

Lenke til kommentar

Dette fant jeg i en annen post her på forumet:

QUOTE (LenniZ @ 22/05/2004 : 19:29)

tror jeg skal kjøpe 3,4 ghz prescott ^^

Som oftest: Desto høyere orginale klokkefrevens, desto lavere overklokk i mhz (%)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...