Gå til innhold

Ny forsterker eller en annen løsning?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har Altec Lansing sin 4.1 løsning som de solgte for et halvt år tilbake på forskjellige nettbutikker. Nå har jeg veldig godt fornøyd med lyden fra disse høyttalerne, men jeg har lyst til å koble flere enheter opp mot denne pakken. Er det mulig å koble en forskerker opp mellom PC/X-Box/PS2/TV og disse høyttalerne? Jeg har veldig lite peiling, men vet at det er en integrert forsterker i SUB'en til høyttalerne, og at det kun er to innganger.. 2 jack-innganger som heter front og rear? Skal jeg pelme hele SUB'en og bruke de andre høyttalerne? Kjøpe alt nytt eller? Hjelp meg er dere snill. Jeg kjøper gjerne en ny forsterker, men skulle veldig gjerne ha brukt de høyttalerne jeg har idag... og da også gjerne SUB'saken min. :blush:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du bare kjører stereo-lyd uanset greier du deg med en inngangsvelger, feks varenummer 32-7857 hos Clas Ohlson (179,00,-). Eventuelt kan du kjøpe en egen forforsterker, men det er vel strengt tatt en unødig dyr løsning. Skal du ha suroundlyd fra flere kilder kan du kjøpe to inngangsvelgere: en til front og en til bakhøyttalere. Utifra det du skriver virker det imidlertid på meg som om du bare bruker stereo signalkilder. (Hverken x-box, ps2 eller vanlige TV-er har analoge suroundlydutganger, og det er antagelig bare 5% av alle som har MULIGHET til å kjøre analog multikanalslyd fra PC som faktisk gjør det. Lyd i fire, fem, seks eller syv høyttalere er IKKE automatisk "surroundlyd"....)

Det vil neppe funke særlig bra å drive høyttalerne dine med en annen forsterker, det er heller ikke nødvendig. Det sitter forsterker til alle høyttalerne dine i suben, gjør det ikke?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...