_Xander Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Hey! Jeg har engelsk eksamen i morra, emnet vi har fått utdelt er "Shrinking the world". Har dere noen tips til hva som muligens kan skrives om som har med det å krympe verden å gjøre.?! Eks. Reise, det går fortere å seile jorda rundt nå enn før liksom. Takk Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Har du glemt vårt kjære Internett? Lenke til kommentar
GSM Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Tv, andre massemedier, telefon, osv osv. Lenke til kommentar
Vial Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Ironisk at du poster et slikt spørsmål på et forum som "knytter" hele Norge sammen Lenke til kommentar
_Xander Skrevet 18. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2004 Ironisk at du poster et slikt spørsmål på et forum som "knytter" hele Norge sammen Nettopp vært og trent, og er ganske sliten, den der skjønte jeg ikke... Kanskje senere ikveld... Uansett, denne eksamenen kan bli ett slit, tror det er det værste emnet jeg har hørt om noensinne... Lenke til kommentar
WildGirl Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Hmm, kan ikkeno om å krympe verden, (bare klær) Mennh, tror nok jeg hadde skrevet 30-40 sider om umulige eksamensoppgaver istedet Lenke til kommentar
JoeDohn Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Ironisk at du poster et slikt spørsmål på et forum som "knytter" hele Norge sammen Nettopp vært og trent, og er ganske sliten, den der skjønte jeg ikke... Kanskje senere ikveld... Uansett, denne eksamenen kan bli ett slit, tror det er det værste emnet jeg har hørt om noensinne... Poenget hans var at Internett gjør at en lettere kommuniserer med folk som vanligvis er langt utenfor rekkevidde. Hvis du starter med å samle en god del info på emnene chatting og e-post (historie, ubredning og gode fakta for eksempel) så kan du være godt på vei allerede. Jeg synes det virker ganske opplagt at denne oppgava handler om informasjonsteknologi. (Selvfølgelig kan jeg ta feil.) Hvilket nivå ligger denne oppgava på? Ungdomsskole? Videregående? Lenke til kommentar
_Xander Skrevet 18. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2004 Den ligger på 10'ende kalsse Ungdomskole... Og ja, tekstheftet handler en god del om internett, dating over nett osv. Men det er også endel ekle ting i det som seiling og lignende, at en eller annen jente var den yngste, minste og eneste kvinnelige konkurrent i en seilkonkurranse og hun brukte bare 94 dager rundt jorda, sammenlignet mot at "Captain James Cook" brukte 2 år og 225 dager for å seile rundt jorda i 1768-71... Lenke til kommentar
Carl M Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 (endret) Den ligger på 10'ende kalsse Ungdomskole... Og ja, tekstheftet handler en god del om internett, dating over nett osv. Men det er også endel ekle ting i det som seiling og lignende, at en eller annen jente var den yngste, minste og eneste kvinnelige konkurrent i en seilkonkurranse og hun brukte bare 94 dager rundt jorda, sammenlignet mot at "Captain James Cook" brukte 2 år og 225 dager for å seile rundt jorda i 1768-71... Det handler om globalisering(sammensveising av verden osv)... Var litt sein da men... kom opp i engelsk jeg og Endret 19. mai 2004 av So Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå