Gå til innhold

Kva syns du om Chess? Kundeservis og liknade?


Anbefalte innlegg

Eg er ein veldig fornøyd Chess kunde men eg har hørt av folk som ikkje har Chess at dei ikkje er noko god kunde servis der. Men eg har ikkje merka noke til det eg er stor fornøyd med det abbonemanget eg har. Så eg lurte på om det var noken der ute om har noken erfaringar og komme med.

Endret av kongekrabben
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg og har vert storfornøyd Chesskunde i lengre tid, aldri hatt noe problemer med kundeservice. Har aldri stått lenge i telefonkø og fått god hjelp når jeg kommer igjennom.

 

Har hatt mye dårlige erfaringer med Telenor sin kundeservice; arogant rett og slett. Så tenester fra telenor kommer jeg aldri til å kjøpe igjen.

 

Har nå skiftet fra Chess til Ownersbuy fordi det blir mye billigere for meg, men jeg har ikke et vondt ord å si om Chess.

Lenke til kommentar
Hei

 

Selv har nå hatt Chess som operatør i ett år nå og er godt fornøyd med dem,får svar fra dem på det jeg trenger både på telefonisk og på mail.

 

 

:D

Ja kor lang tid bruker dei vanligvis når dei svarer på mail har ikkje sendt dei mail enda for eg var redd for at det tar for lang tid...

Lenke til kommentar

Jeg har ringt kundeservice 2 ganger, en gang for å åpne for MMS og en gang for å sperre abonnementet. Ventetiden var som når man ringer til en vanlig person, om ikke kortere. Ca 5 sek. før jeg fikk svar.

 

Ellers så har jeg vært lykkelig kunde i over ett år, null problemer...

Lenke til kommentar
Hei

 

Selv har nå hatt Chess som operatør i ett år nå og er godt fornøyd med dem,får svar fra dem på det jeg trenger både på telefonisk og på mail.

 

 

:D

Ja kor lang tid bruker dei vanligvis når dei svarer på mail har ikkje sendt dei mail enda for eg var redd for at det tar for lang tid...

 

 

Hei

 

Det har gått 1-2 dager før de svarer.

Lenke til kommentar
synes chess er bra så langt, hadde riktignok tull med at jeg ikke fikk spesifisert regning selv om jeg betalte for det og da jeg avbestilte det fikk jeg det plutselig gratis noen måneder, men ellers har jeg ingenting å utsette, svarer etter et par dager på mail og er lette å nå på tlf :yes:

 

Hei

 

Du kan få tilsendt regning og faktura til din e-post adresse og da har du spesifisert regning gratis

Lenke til kommentar
smoker2 Skrevet 19/05/2004 : 00:39

Hei

 

Du kan få tilsendt regning og faktura til din e-post adresse og da har du spesifisert regning gratis

 

Stemmer det! Nå som jeg har byttet til move får jeg spesifisert regning på e-post! (Spesifisert regning uten å ha spurt om det)

Endret av Xpi
Lenke til kommentar

Ventetid på de forskjellige operatørers kundesenter bør nok sees i sammenheng med antall kunder operatøren har. Jo større kundemasse, jo større risiko for varierende svartid på telefon og mail. Flere kunder må jo bety flere ansatte, så hvordan henger dette sammen? jo, forsøker meg med følgende forklaring:

 

Ved evt. nett-utfall eller andre problemer som berører f.eks 10% av kundene til en operatør, vil føre til økt antall henvendelser til kundesenteret. 10% for TnM og NC vil bety vanvittig mer trafikk enn for f.eks Chess eller Tele2. Det er umulig å være rustet til å ta unna en slik økt mengde for de største operatørene.

 

Det ville jo si at man har for mange ansatte, for vi alle kan vel forstå at man har ikke ansatt folk for evt. særtilfeller, men man finregner for å ha akkurat nok ansatte til den daglige driften og ikke mer.

 

Skal man tenke markedsøkonomi, og kostnadsbesparelser, så må det være slik i 2004. Ingen firma har råd til å ansette over evne, da blir det en smell slik TnM opplevde for et par år siden, og måtte si opp flere hundre ansatte.

 

Skulle Chess en gang få mellom 1 og 2 millioner kunder, tror jeg nok svartid på henvendelser vil være sammemlignbare med TnMs og NCs i dag. Siden jeg har jobbet i kundesenteret for både TnM og NC, føler jeg at jeg har bakgrunn nok til å komme med denne forklaringen.

 

Fokuset bør derfor være:

Kvaliteten i svaret fra den enkelte operatør, dette er jo et ufravikelig krav uavhengig om det tar 1-2 eller 6 dager å svare på en mail. På denne måten kan man vurdere om kundesenteret tar sin kunde på alvor...

 

Men det er min tolkning som tidliger ansatt i bransjen

Lenke til kommentar

Chess er bra på priser. Og dekning, siden de bruker Telenors nett. Men det er alt.

Her kommer min porsjon gugge om Chess:

 

Høsten 2002:

Jeg gikk over fra kontantkort til abonnement, og valget falt på Chess pga. prisen og at jeg trengte en ny mobil, så jeg kjøpte en subsidiert telefon.

Jeg skulle få beholde mitt gamle nummer, men etter flere uker uten å høre noe fra Chess, fikk jeg beskjed om at mitt gamle nummer stod registrert på min far, slik at jeg først måtte få overført det på mitt navn, så skulle jeg ringe tilbake til kundeservice.

 

Som sagt, så gjort, jeg skaffa riktig skjema, sendte det til min far som signerte det og sendte det dit det skulle. Det tok ca. én uke, og jeg ringte tilbake. 'Nei dessverre', fikk jeg høre, 'vi har gitt deg et nytt nummer.' Sånn helt uten å si ifra eller spørre meg. Etter å ha spurt halve supportsenteret, sa damen i andre enden at det var umulig å gjøre det om. Hun sa riktignok at jeg kunne si opp abonnementet, betale 1500,- for telefonen, og melde meg inn igjen, DA kunne jeg få mitt gamle nummer. Jah, særlig.

 

Så satt jeg der med nytt stygt nummer, og 100 folk å kontakte for å gi dem det nye nummeret. Trodde at det var slutten på tragedien, men neida.

På de følgende fakturaene kom plutselig mitt gamle nummer (som jeg ikke fikk beholde) opp. WTF? Joda, nummeret var plutselig registrert på meg som kunde i Chess likevel, det. Men nå hadde jo alle fått mitt nye nummer, skulle jeg ringe alle og si 'Nei, jeg har ikke nytt nummer likevel...' ?

Jo, takk skal dere faenmeg ha, Chess.

 

Mer dritt:

Etter jula i 2002, brukte en regning fra Chess flere uker på å komme frem, om det var Posten sin feil eller Chess selv vet jeg ikke, men purregebyret som ubønnhørlig fulgte, nekta jeg å betale. Så jeg ringte kundeservice. 'Ikke noe problem' fikk jeg vite. Jeg skulle betale gebyret, og få det kreditert på neste faktura, det ville være enklest, mente de.

 

Et par måneder etter at jeg tegna abonnementet, kom det flotte 9-kroner-måneden-abonnementet, og jeg regna ut at jeg i lengden faktisk ville spare på å betale de 1500 kronene for telefonen og hoppe over på "ChessConnect", så jeg gikk over.

Dette, i kombinasjon med purregebyret, var visst svært vanskelig.

 

Long story short; det skulle ta to måneder med telefoner frem og tilbake før jeg ikke fikk refundert purregebyret likevel. Da var jeg så drittlei at jeg bare lot det være.

 

Siden den gang har jeg ikke hatt noen problemer med Chess, bortsett fra noen våkenetter med hissige drømmer om brenning av Chess' kontorer.

 

Jeg er fristet til å sammenligne Chess med NGT. Bra priser/tjeneste så lenge det virker. Med en gang ting ikke går smooth, da blir ting virkelig kjedelige.

Endret av atrax
Lenke til kommentar
Jeg har vært veldig fornøyd med chess, har brukt dem i snart to år nå. Jeg bruker chess king, og hvis det er noe jeg skal være misfornøyd med så er det at de ikke er så billige lenger. Det er på høy tid å sette ned prisen litt igjen.

Hva mener du med at de ikke er så billige lenger? De er vel de billigste på pris uansett...

Men jeg for min del liker ikke så mye Chess mer. Jeg mener de bevist prøver å lure kundene sine, både gjennom kampanjer, abonnement og forsikringen deres. Dessuten mener jeg, som jeg ksreiv i en tidligere tråd, at det for de fleste neppe vil lønne seg å ha Chess, ettersom de ikke sponser telefoner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...