Gå til innhold

Overoppheting førte til at maskinen slo seg av?

Anbefalte innlegg

Hei!

Har en bærbar Fujitsu/Siemens maskin som jeg har hatt litt problemer med i det siste. Igår toppet det seg da den bare slo seg av (helt svart, ingen "avslutter windows" først), og jeg lurer på om dette kan skyldes overoppheting. Maskinen blir veldig varm når enkelte programmer/spill kjøres, og jeg lurer på om dette kan ha noe med saken å gjøre. Igår spilte jeg Championship manager som hele tiden tar ca 100% av alle ledige systemressurser, og som derfor gjør at maskinen blir meget varm (og viften går som et udyr, og lager masse støy). Er det noen som har mer peiling på dette enn meg som kan svare meg?

Hadde også en merkelig reaksjon dagen i forveien. Da jeg skulle lukke ned noen vinduer, endte det opp med at den istedenfor åpnet 30-40 stykker. De samme programmene ble frsøkt åpnet i Excel, Winamp, Explorer osv, og jeg måtte bruke lang tid på å lukke dem ned. Dette kan jo selvfølgelig skyldes virus (isåfall et jeg aldri har hørt om, og som Norman ikke finner), men jeg lurer på om det kan være noen sammenheng mellom de merkelige opplevelsene jeg har hatt i det siste. Er det noe annet som kan forårsake dette?

Jeg synes forresten også at maskinen brukes veldig lang tid etter oppstarten på "å bli klar". Tror det er mange unødvendige programmer som kjøres ved oppstarten, uten at jeg helt er sikker på hvordan jeg får stoppet dem uten å skape konflikter. Har hatt maskinen i ca 1,5 år uten andre problemer enn et dårlig BIOS-batteri, så dette har kommet relativt plutselig. (Har også spilt CM hele den tiden uten at noe har skjedd).

Mvh

Thomas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...