frans Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Hva er beste spiller til denne prisen? Må ha: -Avtakbar front -Radio -CD-spiller -Linje inngang -Linje utgang (ikke et must) Kan godt ha ca 4x50W, da jeg i dag ikke har planer (plass til) sub. Lenke til kommentar
tøs Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Hei. Først av alt, vil jeg si at det er bra du legger penger inn i en BRA cdspiller. Det teller ALT. Her er noen modeller: - Rockford Fosgate RFX-9120 - Pris 2495. Dette er en meget bra spiller (hadde den selv). Grunnet den er så billig nå, er at det er fjorårets modell. Virkelig valutta for pengene. - /////Alpine CDA-9812RB - Pris 4990. Dette er spiller med meget god kvalitet. Denne har jeg nå. Har alt man trenger. Lenke til kommentar
Koffe Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 (endret) jeg vil her anbefale deg noen av toppmodellene til sony. jeg kommer ikke på hva de heter men jeg mener det er cdx 7500 og 7700. Disse er supre, med inngang, mange utganger, skikkelig display 4x50W (jalla watt ikke rms, det er vel 26x4 rms) Mp3, god lydkvalitet HPF og LPF, men hvis du ikke skal ha ekstra forsterker så spiller ikke det så stor rolle. +++++ priser på ca 3500-4000. bør hvertfall sjekkes ut. Endret 21. mai 2004 av Koffe Lenke til kommentar
drkaos Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Hva med Pioneer? Jeg har alltid hatet Pioneer uten helt å vite hvorfor. Alt fra utseende til menyer osv har stått meg imot. Men nå har jeg krøpet til korset og kjøpt meg dehp7600 som skal være hjernen i anlegget mitt. Den koster faktisk ikke all verden heller.. http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=921 Veldig mange som konkurrerer innen billyd bruker Pioneer spillere og equialisere, og det er sikkert ikke uten grunn. Denne feks, er sober og discret når det gjelder utseende, men spiller som få. Burr-Brown d/a konvertere har litt og så der.. http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=522 Denne som også er fra Pioneer koster litt mer enn du har budsjettert med, men en kompis av meg har akkurat kjøpt denne, og det skal bli morsomt å se han integrere den i anlegget i coupeen med Focal høyttalere og subber, samt Audison forsterkere.. Morsomt blir det. http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=922 Lenke til kommentar
Ivan Drago Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Hva er beste spiller til denne prisen? Må ha: -Avtakbar front -Radio -CD-spiller -Linje inngang -Linje utgang (ikke et must) Kan godt ha ca 4x50W, da jeg i dag ikke har planer (plass til) sub. Jeg hadde uten tvil gått for en DAB radio dersom jeg skulle brukt 5000. Du kan sjekke blaupunkt woodstock 53 på www.bilradiospes.no Koster 4000. Vet ikke om de andre spesifikasjonene holder dine krav, men det finner du ut.. Tenkte å kjøpe denne selv....men fant ut at jeg klarte meg med en billigere spiller bare det var MP3...så jeg kjøpte den som er ukens tilbud på komplett akkurat nå, Sony CDX-R3300 til 1295. Lenke til kommentar
drkaos Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Dab er jo oppskrytt.. Du har muligheten til å motta radiosendinger med cd-kvalitet, men ingen av radioene bruker båndbredda jo.. I tillegg kommer dab-enheten i tillegg, og når de fleste dab-radioer tar inn fm bedre enn dab, er det kanskje ikke noe å tenke på syns jeg.. Lenke til kommentar
Ivan Drago Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Dab er jo oppskrytt.. Du har muligheten til å motta radiosendinger med cd-kvalitet, men ingen av radioene bruker båndbredda jo.. I tillegg kommer dab-enheten i tillegg, og når de fleste dab-radioer tar inn fm bedre enn dab, er det kanskje ikke noe å tenke på syns jeg.. FEIL. DAB enheten er innebygd i den blaupunkt spilleren...tydelig at du ikke har fulgt med på bilradiofronten i det siste.. Du får lydkvalitet som måler seg med MP3 på en del kanaler...er uansett mye bedre enn FM. Dessuten er dekningen bedre der DAB er utbygd. Det er fortsatt mange områder som er utenfor DAB dekning, men da har man jo FM. Å si at DAB er oppskrytt er vel det samme som å påstå at digital satelittmottak er oppskrytt ? Jeg mener at skal man bruke så mye som 5000 bør man ha DAB. Men forhåpentligvis blir det samme prisraset på digitale bilradioer som på DVD spillere for et par år siden. Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Vil du ha DAB, gå for Blaupunkt, prioriterer du CD - kvalitet vil Alpine gi mest for pengene etter min mening. Pioneer har også etpar stilrene modeller i den prisklassen, men de kommer ikke opp mot Alpine når det gjelder avspilling av CD. Vil uansett anbefale ekstern forsterker, antall watt på en HU uansett prisklasse er ca 12 - 15 W RMS/4ohm 0.1% THD, og en ser da at en vil få mye forstyrrelse og grums i lyden om en drar på litt. DynaBels 4-kanaler, BF604 vil være ypperlig til ditt bruk. Plass til sub har du nok. Det er nok med plass til ei kasse på 12-15L for en 10" Om du likevel ikke har plass så anbefaler jeg et komponentsett med 6.5" midbass/mellomtone. Gjerne et treveis sett. Lenke til kommentar
Tobby Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 Jeah.....Sorry Jalla men er ikke helt enig med deg Hehe...Mener Pioneer er bedre enn Alpine når det gjelder spillere...Men det er her snakk i prisklasser fra 5000 å oppover da..Pioneer DEH 7500 ble matchet opp mot Alpines modell i den klassen sammen med JVC sin modell...Alpine kom på en go tredjeplass,jvc andre å Pioneer første...Men det ble lagt vekt på at alle tre spillerne var LIKE GODE lydmessig sett!! Pioneer hadde bare litt flere finesser, men det er jo lyden som er viktigst! Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 (endret) Hehe, tester og personlig preferanse er nok med på å farge menningene hos de fleste. Har selv JVC's toppmodell fordi jeg fikk den skambillig gjennom jobben Aldeles storfornøyd med denne. Slick design og rød belysning som passer godt i Audi. Pioneer lager godsaker på det området her, ikke tvil om det. Uansett får man vel ikke dårlige produkter i den prisklassen om en velger ett av de merkene som er nevnt her. Endret 13. juni 2004 av Jalla Lenke til kommentar
drkaos Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 FEIL. DAB enheten er innebygd i den blaupunkt spilleren...tydelig at du ikke har fulgt med på bilradiofronten i det siste.. Du får lydkvalitet som måler seg med MP3 på en del kanaler...er uansett mye bedre enn FM. Dessuten er dekningen bedre der DAB er utbygd. Det er fortsatt mange områder som er utenfor DAB dekning, men da har man jo FM. Å si at DAB er oppskrytt er vel det samme som å påstå at digital satelittmottak er oppskrytt ? Nei, du har helt rett i at Blaupunkts modeller ikke har vært i mitt søkelys siste 3 årene. Når det gjelder dab vil jeg anbefale alle om å lese siste eller nest siste lyd & bilde. Der sto det endel viktige ting ang dab. Og dab kan på ingen måte sammenlignes med digital parabol. Lenke til kommentar
Kong Kord Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 DAB er utvilsomt formatet for fremtiden. Lyden har knallkvalitet og det er kjekt med metainformasjonen som følger med. (artist/tittel) Men det er faktisk samma båndbredde i FM og DAB. Det eneste er at med DAB så er du sikret god kvalitet. Null skurr o.l. Jeg eier selv en Woodstock 53 og er meget godt fornøyd. Den har også en FM-mottaker for steder der det ikke er DAB-dekning. Lenke til kommentar
Boomboxx Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 Det de fleste altså kan si seg enig i er at du får mer igjen for de 5000,- (om du ikke har tenkt til å bygge ut anlegget betydelig mer seinere) ved å kjøpe en spiller til rundt 3000,- pluss en 4-kanals forsterker (gjerne DynaBel eller Saga) til rundt 2000,- Eller tar jeg feil, gutter? Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 En kan nok få endel for 5 laken ja. Vil imidlertid reservere meg litt ovenfor Saga - serien og heller anbefale DynaBel serien. Det er endel forskjell på disse. Pioneers 5600MP sammen med DynaBel BF604 vil nok komme på ca 5000 m/frakt. Kabler og sikring kommer i tillegg. Må nok regne med å bruke minst en drøy tusenlapp på dette... Ellers er det lurt å ringe forhandlerne og spørre etter pakkepris, kanhende de har noen demoprodukter som skal selges skambillig Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 hvorfor er det ingen som foreslår denne?: http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=923 den har jeg veldig lyst på.. men er bare 16 år, så det blir ikke penger til slikt.. Lenke til kommentar
Ivan Drago Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 hvorfor er det ingen som foreslår denne?: http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=923 den har jeg veldig lyst på.. men er bare 16 år, så det blir ikke penger til slikt.. Selv 16 åringer har vel lov til å jobbe ? Men om det er noe godt kjøp kan vel diskuteres... Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 joa.. har lov til å jobbe, men den jobben jeg fikk en gang, det var underbetalt slit, så jeg er ikke så veldig higen på ungdoms jobb.. Lenke til kommentar
CerveZa_ Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Jeg har Pioneer DEH-P77MP, storfornøyd! Skikkelig gode pre-outs på 6,5V, skikkelig stilren spiller hvor det er lagt vekt på lydkvalitet i stedet for fisker som svømmer over displayet. Jeg ville vurdert den, eller Blaupunkts spiller med innebygget DAB, siden det bare er Blaupunkt som har innebygget DAB i dag, og eksterne DAB-tunere er svindyrt. Men DEH-P77MP med ekstern DAB hadde vært å foretrekke, hvis ikke prisen hadde hatt noe å si, jeg kommer nok til å kjøpe DAB-tuner når de faller i pris Lenke til kommentar
sfh Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 clarion vil jeg anbefale... for det har jeg alltid hatt sjøl ,men prøvd mange andre men faller tilbake til clarion ganske kjapt syns man kjøper litt merke med feks alpine..sjøl om de er ok.. pioneer er vel av de bedre på markedet, men mest populære pga mye finesser..sjøl om de har bra lyd.. rockford rfx-9320 / rfx-9420 er et annet alternativ.. Lenke til kommentar
frans Skrevet 11. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2005 Litt sent å komme med tilbakemelding? Valget falt på en Kenwood EX KDCX-879 . Utslagsgivende var 24-bits Burr-Brown DAC, mange innstillingsmuligheter samt utbyggingsmulighetene. På spilleren er mange flere "features" og blinkende lys enn det jeg noen gang trenger. Er bra fornøyd med lyden. Eneste innvendig går på at diskantlyden kan bli hard samt at den ikke har nok krefter til å ha stor kontroll på bassen. Til det siste trengs ekstra forsterker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå