tacomodo Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Jeg lurer på om det er noen her som har NextGenTel og vet hva man skal gjøre for å få satt opp en FTP server? Jeg har prøvd å overføre filer til venner med MSN Messenger, men det går grusomt tregt da det går via msn serverene siden NGT har NAT. Har også prøvd mail, men vennen mine har ikke plass til et par meg' i mailboksen sin engang. Så, jeg tenkte jeg skulle sette opp en FTP server for å få overført på den måten. Lenke til kommentar
Makky Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Flere tråder om dette fra før, prøv å søk! Ellers er www.relativt.net et fint sted for NGT-kunder Lenke til kommentar
sfRoyal Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Du må porte routern din, så du må fortelle oss hvilken router du har (Netopia xxx eller noe). Lenke til kommentar
Folo Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 1. forwarde porter til den interne IPen til den pcen som ftp servern skal kjøre på 2. www.no-ip.com - er gratis og fikser "problemet" med dynamisk ip. altså slik at du slipper å bekymre deg for om du har fått ny ip. Du må bare laste ned et lite program som heter No-IP DUC 3. Installere og konfigurere ftp programmet, har du ikke gjort dette før kan det også by på mindre problemer Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 18. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2004 Problemet er at linjen min er med i et pilotprosjet med combi ip-telefoni og bredbånd, og vi har ingen router i leiligheten. Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 18. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2004 Er det noen andre lure måter å overføre filer på da? Lenke til kommentar
DidzisK Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Har du filer under 10 Mb, kan du legge dem ut på home.broadpark.no. Hvis du ikke ønsker å gi passordet ditt til kameraten, kan du skrive en enkelt index.html fil som peker mot denne filen, slik at kameraten får klikke på linken for å laste ned filen. Eller enda enklere (kom på det nå) - send ham en http link som peker direkte mot filen. Lenke til kommentar
Folo Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Vist ikke du kan sette opp en ftp servern, så kan sikker han sette opp den. Det fine med FTP er at du kan Uploade til han. Da trenger du bare en ftp klient på din maskin. Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 18. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2004 Så tungvindt det skal være med NGT da Lenke til kommentar
mars001 Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Hvis du har noe pilotprosjekt er det sikkert best å ringe de å spørre eventuelt sende en mail om hvordan det skal fikses. Hadde det vært et normalt abb. så hadde det ikke vært noe problem å hjulpet deg... Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 18. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2004 Ja, du har vel rett. Jeg tipper routern er en dunder-router for hele blokka, og om den skal forwarde all ftp til meg, så tror jeg ikke det ville fungert så bra. Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 (endret) Enig med det som blir sagt over her, ta kontakt med NGT for å spørre hvordan man skal fikse det. Men du kan jo se om du får kontakt med telnet.. start\run(kjør)\telnet 10.0.0.1 så skal det komme opp et sort konsoll vindu som spør om username og passord, dette er det passordet du har fått fra NGT.. Når du skriver inn username er det viktig og skrive det på følgende måte! hvis brukerkoden hadde vært 25667 så skulle du skrevet inn P15667 (altså -1 på første) Endret 18. mai 2004 av Earth657 Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 18. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2004 Er det ikke noe sånn at man må gjøre dette fra en spesiell ip? Første ip på nettverket ellerno? Lenke til kommentar
DidzisK Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Nei. Funker fra alle mine PCer. Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Sende store filer (opp til 1GB) http://s11.yousendit.com/ Rask overføring New to YouSendIt? Here's what you do. Choose who you want to send a file to. It can be anyone with an email address. You can specify multiple email addresses separated by commas. Select a file to send. You can send photos, audio, documents or anything else. Your file will be stored by YouSendIt without ever filling up your recipient's mailbox. Click on Send. YouSendIt will automatically email your recipient a link to your file stored on our server. Your file will be deleted after seven days. Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 19. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2004 uhh, havner den der i mailen til han som mottar? Isåfall så er det det som er problemet, at de har så liten plass på mailen sin Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Du må lese hele: Your file will be stored by YouSendIt without ever filling up your recipient's mailbox. Lenke til kommentar
YamahaR1 Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 NGT kjører med en intern router hos seg. 127.0.0.1 og 127.0.0.2. Om du åpner alle porter hos deg hjelper det deg nada, siden NGT stopper trafikken hos seg. Ring derfor help-desk og si at alle porter eller port 21 skal åpnes hos dem på deres router. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå