Gå til innhold

hjelp ny medie center pc

Anbefalte innlegg

jeg skal nå kjøpe meg en barebone pc har aldri hatt noen erfaringer med denne type. jeg skal kjøpe MSI mega 180 den er fin o har fått annbefalinger på lydkortet. det jeg lurte på er at når jeg har koblet min "vanlige" pc til tv-skjermen har bildet blitt uskarpet i windows browser o.l. hvordan blir dette når jeg skal ha denne koblet opp til tv-en? eller skal jeg tenke på å kjøre en crt-skjerm på den....

også lurte jeg på om noen hadde noen program eller noe slik at man kunne bruke en spillekontroll som mus feks gamepad... vil hvertfall ha en annen løsning enn vanlig mus og tastatur..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tv har mye lavere oppløsning og er interlaced. Liten skrift vil derfor alltid være "uskarp" på en tv.

Programmer som er ment brukt til media via TV, har derfor store skriftstørelser, og unngår en del uheldige kontraster. Og fungerer derfor bra på TV.

Å bruke Tv til tekstbehandling er elendig.

Surfing på nett er heller ikke særlig, men kan kanskje gå dersom man setter skjerm oppløsningen ned. Kan da bli mye scrolling siden fleste sider er tillpaset 1024*768.

Edit: Så hva du skal bruke den til avgjør om du greier deg med bare TV, eller om du må ha en CRT.

Endret av Sigurd2
Lenke til kommentar

Om du skal ta den helt ut... Du får kjøpt org Windows MCE fjernkontroller på eBay. KJøpe den orginale Philips med fjernkontroll, mottaker m/ir blast. Rekkevidden er så bra at en kan sitte 20 meter unna og styre PC'n. Om en lagger inn Girder, kan en bruke den til mus, og styre et "on screen" tastatur. Ikke optimalt, men en har stort sett det en trenger. En trenger selvsagt ikke akkurat den fjernkontrollen, men den er jo litt tøff, og du kan få en til ca 150,- fra USA.

Blir vel Windows MCE når du skal ha den i stua?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...