Gå til innhold

Litt rådgivning nok en gang ved HK og Minnekort kjøp.

Anbefalte innlegg

Litt rådgivning nok en gang ved HK og Minnekort kjøp.

Har lyst på et Asus P4B266 Hovedkort for S478/P-4 (DDR)I845D, ATA/100, ATX Retail, USB2.0 med en P4 1,8GB NW.

Hva slags type minnebrikker anbefales (512MB)? Hva betyr EEC og Non registered?

Har et Abit AGP Siluro Geforce2 MX-400 64MB, kan dette brukes på ovennevnte HK?

Noen som kan forklare meg om betydningen av at HK krever 1.5V AGP-kort? Finner ikke ut om Siluro Geforce2 MX-400 64MB kortet er på 1,5V.

Takker for svar. Er litt frustrert i denne vrimmelen av HK og Minnebrikker m.m.

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville anbefale at du ikke kjøpe P4, sia dem ikke gir like bra ytelse per krone som AMD gjør. Spørs litt ka du har tenkt å bruke maskina til.

EEC e registrete minnebrikker (tror jeg - noen må støtte meg eller si at jeg tar feil) og trengs bare på noen få sære hoveddkort (igjen, tror jeg). NR e da ikke registrerte minnebrikka som kan være litt høyere feilprosent på (merkes svært sjelden i praksis), men dem e billigere.

Når det kommer til hovedkortet:

http://www6.tomshardware.com/mainboard/02q...0318/index.html

anbefaler at du sjekker ut denne - det er en test som omfatter de fleste P4-hovedkortene du får tak i i Norge med DDR-ram, den er bra, og du kan stole på hva folkene sier. Der får du også endel info om diverse ting med hovedkortet du har lyst på som du kanskje ikke visste i utgangspunktet.

Skjermkortet kan jeg vedde sjela mi på funker med hk'et uten problemer.

Lenke til kommentar

Veldig bra hk du har valgt ut der, jeg har det selv.

Du trenger ikke ECC ram, det er både tregere og dyrere. Bare servere og slikt som bruker sånn ram.

Kjøp 2 stk 256MB brikker, istedet for 512 da dette er bedre å overklokke med. Hvis du ikke skal overklokke så går vel den rammen der greit, men hadde jeg vært deg så hadde jeg kjøpt merkeram som f.eks TwinMos, Cruical eller Apacer. Kvalitetsram er nemlig livsviktig når man skal overklokke. Ramtimingings på P4 har også enormt mye å si, så jeg anbefaler deg å kjøpe merkeram.

Det skjermkortet funker garantert. Hvis ikke så vil det ikke funke på Asus kortet (Det har sperre mot gamle skjermkort, slik at du ikke ødelegger noe).

Lenke til kommentar

http://www.webopedia.com/

Short for Error-Correcting Code memory, a type of memory that includes special circuitry for testing the accuracy of data as it passes in and out of memory.

Det er vel grunnen til at det blir noe tregere, men er mye mere stablit, derfor brukt på servere.

ellers les litt om ecc her:

http://members.aol.com/mnecctek/faqs.html

[ Denne Melding var redigert av: BeachDumb på 2002-04-09 20:04 ]

Lenke til kommentar

Kjøp 2*256mb. 512mb brikker er dårligere overklokkere. Men har du ideer om å putte i 1,5GB minne i systemet etter hvert, så gå for 512mb moduler :smile: Leste en sjokkerende test en gang om TwinMOS 512mb PC2100 brikke. Klarte latterlige 135MHz med elendige timings! Skjermkortet ditt har inget problem med hovedkortet. Men hadde du hatt Voodoo5 hadde du sliti.. ikke med tanke på den fysiske størrelsen av kortet -fordi det ikke får tilført nok spenning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...