radon Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 (endret) Er det noen som kjenner til Acer når det gjelder LCD skjermer?? Er dette en god skjerm?? Acer Monitor AL1721ms 17" TFT LCD Speakers DVI TCO-03 silver Diagonal størrelse 17" Synlig størrelse 17" Maks. oppløsning 1280 x 1024 Maks synk-hastighet (V x H) 75 Hz x 80 kHz Fargestøtte 24-bit (16,7 millioner farger) Svartid 16 ms Kontroller / reguleringer Lysstyrke, kontrast, H/V posisjon, inngangsvalg, fargetemperatur, fase, klokke Video-båndbredde 135 MHz ???? Punkt/piksel-avstand 0.264 mm Bilde Bildets lysstyrke 260 cd/m2 Kontrastforhold 450:1 Bildets maks. H-visningsvinkel 140 ???? Bildets maks. V-visningsvinkel 140 ???? Mer info finner du HER. Tenker kanskje synsvinkelen er litt liten?? Er det noe jeg vil irritere meg over?? Har ikke hatt LCD skjerm før, så jeg vet ikke hva jeg snakker om... Men denne skjermen er noe av det billigste jeg kan finne med DVI (noe over 4000,-)!! Har noen noe annet forslag?? Ønsker en best mulig skjerm, billigst mulig med DVI! Et annet spørsmål.... Har hørt at det ikke er bra med sølvfarge rundt skjermen for synet sin del. Er det bare tull?? For jeg kan ikke fatte at det har noe med noen ting å gjøre. Takk for all hjelp jeg kan få!! Med vennlig hilsen radon Endret 18. mai 2004 av radon Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Innsynsvinkelen på 17" tror jeg ikke er noe særlig å skryte av, det er på 19" og oppover at det nærmer seg 180, så det er nok riktig som Acer skriver (jeg blir allikevel litt skeptisk når jeg ser en 19" med 140 grader på samme sia) Det med innsynsvinkel har også noe med panelet å gjøre, dette er jo en kontorskjerm (med andre ord ikke optimalisert for spill), som de fleste sitter rett foran. Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Har denne skjermen selv, det eneste du merker av at den er "kontormodell" er at den er såkalt slimline, eller med andre ord nydelig å se på Duger fint til både spilling, film og desktoparbeid. Eneste som er å utsette er lyset på powerknappen, som faktisk kan bli vel sterkt hvis du skal se film og det er mørkt ellers i rommet. Ellers: Alt du kan ønske deg av en skjerm, i en lekker innpakning! Anbefales. Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 La meg foreslå at du tusjer over lyset, evt. setter en liten, velplassert teipbit over??? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå