FuglFøniks Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 Heisann, skal få (forhåpentligvis), en bærbar datamaskin av fattern til vgs, mao nå til høsten. Har fundert lenge, ville først ha Dell, men gikk fra Dell til Whitebox, som jeg så absolutt ikke tør å ta sjansen på. Så det står nå mellom to maskiner, Tundra 1557p & Elitegroup Green 556 Etter specs, så ser jeg at "Green'en" er hakket hvassere, bortsett fra grafikkortet (Radeon 9600 64MB) eller er det kanskje 64MB på 1557p også? Kan noen fortelle meg hvilken jeg burde velge, og hvorfor? BTW: Er det stor forskjell på 64MB & 128MB i spill? Kommer til å bli brukt mye til spill, denne, så det har evt. endel å si... For øyeblikket er Green laptopen valg nr. 1. pain Lenke til kommentar
MaxCPU Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 (endret) Uten erfaringer med noen av modellene vil jeg, etter andres oppfatninger, påpeke at EliteGroup er en relativt støyende maskin (se feks. tester på barbara og dinside). Tundre 1557p er nok en bedre maskin, iallefall til skole og "allround"... Sorry å måtte skuffe! Ellers ville jeg kanskje heller kjøpt Whitebox-utgaven selv om jeg også er litt skeptisk... Endret 17. mai 2004 av MaxCPU Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 18. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2004 Uten erfaringer med noen av modellene vil jeg, etter andres oppfatninger, påpeke at EliteGroup er en relativt støyende maskin (se feks. tester på barbara og dinside). Tundre 1557p er nok en bedre maskin, iallefall til skole og "allround"... Sorry å måtte skuffe! Ellers ville jeg kanskje heller kjøpt Whitebox-utgaven selv om jeg også er litt skeptisk... Oki, da vet jeg det Lenke til kommentar
Popobawa Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Uten erfaringer med noen av modellene vil jeg, etter andres oppfatninger, påpeke at EliteGroup er en relativt støyende maskin (se feks. tester på barbara og dinside). Tundre 1557p er nok en bedre maskin, iallefall til skole og "allround"... Sorry å måtte skuffe! Ellers ville jeg kanskje heller kjøpt Whitebox-utgaven selv om jeg også er litt skeptisk... Og du har tydeligvis ikke fått med deg at Multicom nå tilbyr oppgradering av G556 som gjør den helt stillegående og lydløs. Bare søk litt her og sjekk oppdateringen til dinside.no så ser du det Lenke til kommentar
stiiig Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Alle g556 og 551 leveres støyfrie nå... Har fått oppdatert min g551 og støy eksisterer ikke!!! Lenke til kommentar
Vannjenta Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Jeg har Tundra 1557p fra psdata og er veldig fornøyd med den. Spiller de nyeste spillene og har den med på skolen hver dag, lett og fin. Betalte litt ekstra for å få sikkerheten jeg føler jeg har hos psdata, når det gjelder service og garanti. Og så har de en mye bedre webshop. Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 18. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2004 Jeg har Tundra 1557p fra psdata og er veldig fornøyd med den. Spiller de nyeste spillene og har den med på skolen hver dag, lett og fin. Betalte litt ekstra for å få sikkerheten jeg føler jeg har hos psdata, når det gjelder service og garanti. Og så har de en mye bedre webshop. Det er nok den jeg vil ha nå ja Lenke til kommentar
Ravenlord Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Vannjenta: bla bla bla, det er vanlig at du skryter av PSdata i hver innlegg der det gjelder 1557 modellen. Det er greit de er en flott Webshop men det får da være grenser.. pain: Jeg foreslår at skaffer en maskin som er litt mer robust en 1557 modellen siden den antagelig skal være med deg overalt. Da er vel green maskinen et bedre valg, og du blir vel å merke forskjell ved 64 og 128 Mb ram på skjermkortet siden det er standard med 128 til spill nå til dags, Og fremover i tid så blir vel 128 minimum. Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 18. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2004 (endret) Vannjenta: bla bla bla, det er vanlig at du skryter av PSdata i hver innlegg der det gjelder 1557 modellen. Det er greit de er en flott Webshop men det får da være grenser.. pain: Jeg foreslår at skaffer en maskin som er litt mer robust en 1557 modellen siden den antagelig skal være med deg overalt. Da er vel green maskinen et bedre valg, og du blir vel å merke forskjell ved 64 og 128 Mb ram på skjermkortet siden det er standard med 128 til spill nå til dags, Og fremover i tid så blir vel 128 minimum. Ehm... Det er vel på green PCn at det er 64MB, ikke sant? Men på psdata/whitebox sin er det 128mb (...?) Endret 18. mai 2004 av pain Lenke til kommentar
Ravenlord Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 (endret) Vannjenta: bla bla bla, det er vanlig at du skryter av PSdata i hver innlegg der det gjelder 1557 modellen. Det er greit de er en flott Webshop men det får da være grenser.. pain: Jeg foreslår at skaffer en maskin som er litt mer robust en 1557 modellen siden den antagelig skal være med deg overalt. Da er vel green maskinen et bedre valg, og du blir vel å merke forskjell ved 64 og 128 Mb ram på skjermkortet siden det er standard med 128 til spill nå til dags, Og fremover i tid så blir vel 128 minimum. Ehm... Det er vel på green PCn at det er 64MB, ikke sant? Men på psdata/whitebox sin er det 128mb (...?) Begge har nok bare 64... Edit: Grammatikk Endret 18. mai 2004 av Ravenlord Lenke til kommentar
Filla Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Green G56 leveres med både 64 og 128 MB på skjermkortet, samt at den nye G56e leveres med 128 MB 9700 (M11). Tror imidlertid at forskjellen 64 - 128 skjermkort minne betyr SVÆRT lite (ihvertall hvis dette er sammenlignbart med stajonære skjermlort). Lenke til kommentar
Vannjenta Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Nevner såklart at jeg har kjøpt 1557 hos psdata og ikke whitebox. Tundra er jo psdata og CL whitebox, er ikke alle som har fått med seg at to nettsteder selger samme type pc. Så trenger man ikke droppe å kjøpe 1557, om man ikke tør kjøpe av whitebox. Er bare derfor jeg spesifiserer det. Selve maskinen er sikkert like bra fra whitebox. Og jeg er helt sikker på at multicom maskinene er veldig bra også, men muligens litt dyrere. Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 18. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2004 Så ikke før nå at det var _akkurat_ den samme Da satser jeg på et kjøp hos whitebox, med en 7.200RPM HDD i for samme prisen dom for en 5.400 hos PSdata Lenke til kommentar
TeAmlAmPerz Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 jeg kan ikke så mye, men trur multicom har minst like lave priser som whitebox (på noen pcer) Lenke til kommentar
Ravenlord Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Problemet er vel at de selger helt forskjellige maskiner!? Lenke til kommentar
lerun Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Skjermkort minne kan man kort oppsummere slik: Jo høyere oppløsning man ønsker jo mer minne må man ha. Som regel med 1400x1050 går det greit med 64Mb. MEN: Ettersom trenden for nye spill er mer..mer. Scener begynner å bli veldig komplekse, noe som igjen krever mer mellomlagrings plass for data GPU'en opererer på Det vil derfor være fornuftig med 128Mb.. Som regel på modelene (ATI) med 128Mb, er de klokket høyere enn 64Mb versionen (spesielt 9600). Lerun Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå