Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløst nettverk: Kontakt i stua, PC på soverom..

Anbefalte innlegg

PC'en min står nå i stuen. Rett ved kontakten. Men jeg vil heller sette den inn på soverommet og trenger derfor trådløst nettverk. Skal ha kommunikasjon mellom PC'en og ut mot internet. Samt skal jeg ha FTP kontakt med X-Boxen min. Har to netterverkskort i PC'en. X-Boxen skal ikke ut på internet.

Har dere noen forslag til et enkelt og billig oppsett?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du sier ikke så mye om avstander, men jeg kan jo forklare hvordan mitt nettverk er satt opp..

Jeg har lagt opp Cat5 nettverk fra kontakt i stua til soverom. Der står modem og router samt en gbit switch. PCen min er på soverommet og på nett via Cat5 kabel. I routeren er det tilkoblet et 3com 54mbit access point som jeg bruker til laptop samt har koblet opp til xbox i stua trådløst. Xboxen er koblet opp med et Linksys 54mbit game-adapter.

Hvis du setter opp en trådløs router ved kontakten i stua bør du vel normalt sett kunne klare å få signal til stort sett hele huset. De fleste routere kan vel blokke WAN trafikk på visse MAC-adresser (xbox) dersom du ikke vil at den skal på nett. For øvrig kan det jo være en idé å bruke en bios på xboxen som sperrer Xbox Live! dersom det er det du er bekymret for :cool:

Ja, og "Patience" virker det ikke som om du har..

Endret av _Xorcist
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...