thomassit0 Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 lurte på hva som gjør at dette kameraet iforhold til feks fuji a205 tror jeg det er, hvertfall 3,2mpix bruker dobbelt så stor plass per bilde som fuji kameraet? jeg kan jo ikke se noen forskjell i kvalitet egentlig.. litt kjipt at jeg bare får plass til halvparten så mange bilder på et 128mb kort.. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 Optio S bruker nok mindre kompresjon på bildene enn det Fuji kameraet gjør. Forskjell ser du nok først når du skriver ut i litt størrelse (over 10x15). Sjekk på kameraet, om begge står på minst kompresjon (vanligvis kalt fine eller super fine, high quality, extra high quality eller lignende). Hvis du vil ha bedre plass på kortet med Optio S kameraet, kan du øke kompresjonen, men det anbefales ikke i tilfelle du vil skrive ut en forstørrelse av ett bilde en gang... blinkskudd kan komme når du minst venter det, så jeg anbefaler å ha høyest oppløsning og minst kompresjon hele tiden. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 25. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2004 ja jeg har alltid på beste kvalitet, men selv når også han med fuji har det så tar optio's bilder over dobbelt så stor plass..merkelig.. er vel veldig forskjellig fra prod. til prod. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 ja jeg har alltid på beste kvalitet, men selv når også han med fuji har det så tar optio's bilder over dobbelt så stor plass..merkelig.. er vel veldig forskjellig fra prod. til prod. Da kommer det nok av at Fuji kameraet komprimerer mer... og det er sjelden en god ting. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå