Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Quote:


On 2002-04-12 17:25, el_diablo_21 skrev:

yo skrue! gammal er du da? kan ikke være gamle karn siden du driver med oveklokking?


 

Tjah..,

Er overklokking bare forbeholdt den yngre garde da?

Skulle gjerne vært 27 igjen, men det er 27 år siden jeg var det :sad: Så om du regner litt nå.....

 

Men alder tiltross; Jeg er nå engang født med en utpreget trang til å forske, forbedre, "trimme" og modifisere det aller meste jeg har lagt "vantene" på, og denne trangen har aldri bleknet!

Om jeg ramset opp rubbel og bit av det har tuklet med oppigjennom årene, så kunne jeg antagelig ha fylt en bok! Uten dermed å skryte.

Og jeg har utallige ganger fått svi for min nyskjerrighet, men har heldigvis også tilegnet meg relativt gode kunnskaper på mange områder.

 

Og fikk "full tenning" da jeg første gang leste om overklokking av AMD-prosessorer! Og slang meg selvsagt på det "toget" også :grin:

Min aller første AMD1133 AXIA "Y" klokket jeg faktisk til 1577Mhz! Attpåtil luftkjølt! Men får vel legge til at PC´n sto ute i hagan uten deksel, tror det var rundt 9 kuldegrader den gangen.

Og begynte deretter med vannkjøling, for temmelig nøyaktig to år siden.

Tror jeg da? Kanskje det bare er ett år siden? Jeg har hukommelse som en biljardkule...

 

"Vart du skræmt no"?

 

Prøv å se det slik: Jeg er ikke gammel, bare mange år! :smile:

 

/Skrue

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker!

 

Ang.vifte: Har du prøvd her: http://www.henaco.no/

 

De har et ganske bredt spekter av både Sunon og Etri-vifter, så antagelig finner du noe passende der?

En liten ulempe er riktignok at de fleste viftene leveres i 230volt´s utførelse, men det er antagelig ikke noe problem? Tilkobling / hastighetsregulering lar seg relativt enkelt ordne, om man er litt fingerferdig, og det er jo de fleste her! :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-12 23:05, TheIdiot skrev:

Quote:


On 2002-04-09 18:26, ddd-king skrev:

Som alle vet så er teori nullverdt uten praksis.


Teorien din er null verdt uansett, bare piss og oppspinn, og et undertrykket behov for showoff (sannsynligvis for å kompensere for mangler andre steder).

 

Du er patetisk!

 

 

Slapp nå av da!!! Slutt å kaste bort tiden med skittkasting!

Livet er alt for kort til dét...

 

/"Megler" Skrue

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-12 23:05, TheIdiot skrev:

Quote:


On 2002-04-09 18:26, ddd-king skrev:

Som alle vet så er teori nullverdt uten praksis.


Teorien din er null verdt uansett, bare piss og oppspinn, og et undertrykket behov for showoff (sannsynligvis for å kompensere for mangler andre steder).

 

Du er patetisk!

 

Du er en idiot som nicket ditt sier!

For å ha noe praksis så må du kunne teori.

dette forsøket for å få folk til å forstå mer av kjølingssystemet sitt, og morro for min del også. Dette er et forum, og det er meningen at man skal dele erfaringer og kunnskap. Kanskje er teorien min feil, men inntil du har bevist det så er den riktig.

Så vennligst vær saklig...

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-12 23:00, ddd-king skrev:

Skrue...?

hvor langt har du kommet nå?
:grin:
lover å ikke mase mer
:grin:


Mas ivei! No prob! :smile:

Foreløpig har jeg ikke kommet så veldig langt, men har i allefall laget et opplegg for tempfølere med direkte kontakt med vannet!

I morgen drar jeg ut vannpumpe/tank og radiator ut av maskinen, slik at jeg lettere kan koble og or´ne som jeg ønsker!

Om alt går bra, så regner jeg med at jeg kan ha ting klart i løpet av lørdagen.

Følg med! :grin:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-12 23:18, ddd-king skrev:

Quote:


On 2002-04-12 23:05, TheIdiot skrev:

Quote:


On 2002-04-09 18:26, ddd-king skrev:

Som alle vet så er teori nullverdt uten praksis.


Teorien din er null verdt uansett, bare piss og oppspinn, og et undertrykket behov for showoff (sannsynligvis for å kompensere for mangler andre steder).

 

Du er patetisk!

 

Du er en idiot som nicket ditt sier!

For å ha noe praksis så må du kunne teori.

dette forsøket for å få folk til å forstå mer av kjølingssystemet sitt, og morro for min del også. Dette er et forum, og det er meningen at man skal dele erfaringer og kunnskap. Kanskje er teorien min feil, men inntil du har bevist det så er den riktig.

Så vennligst vær saklig...

 

Støttes.....

Lenke til kommentar

Hondaen:

en diskusjon med deg som ikke føre noen steder...

Jeg har for lengst gitt opp denne meningsløse diskusjonen som ikke har noe med tråden å gjøre. (Det som fikk meg til å svare tilbake var at om det er 0,1V avvik på spenningen over dioden så lever fortsatt viften lykkelig i alle sine dager...og støyen.... *stopper her nå* ......)

 

For de som ikke har fått med seg hva som er meningen dette forsøket så ber jeg dem gå til første siden. Det er der det mest saklige ligger...alle de siste sidene er bare møkksleng...

Vi får bare vente på Skrues forsøk...

Det er det eneste jeg gleder meg til nå... :smile:

 

[ Denne Melding var redigert av: ddd-king på 2002-04-13 00:23 ]

Lenke til kommentar

Kjære dere, Hondaen og ddd-king.

Er nå dette egentlig nødvendig?? Hakke sånn på hverandre da?

Såvidt jeg kan forstå, så er dere begge fornuftige og oppegående mennesker, med stort sett vettuge og gjennomtenkte innlegg omkring de fleste aktuelle temaer. Ære være begge for det!

Jeg nyter det i alle fall.

 

Men jeg synes dere begge skal roe´n litt ned, og ikke "ta av" som bola vektløftere (standen får ha meg unnskyldt) om ikke den ene´s teori og meninger ikke er sammenfallende med egen oppfatning?

 

Jeg vedder ganske mye på at det av og til kanskje går litt prestisje i ting, men forsøk allikevel så langt som råd er å være saklige!

 

Når broder´n og jeg i vår barndom krangla som verst, sa mora mi alltid: "Den klokeste gir seg".

 

Sjøl synes jeg i allefall at det er en grei leveregel, og har faktisk også profitért på den!

 

/"Onkel" Skrue

Lenke til kommentar

Quote:


Du er en idiot som nicket ditt sier!

For å ha noe praksis så må du kunne teori.

dette forsøket for å få folk til å forstå mer av kjølingssystemet sitt, og morro for min del også. Dette er et forum, og det er meningen at man skal dele erfaringer og kunnskap. Kanskje er teorien min feil, men inntil du har bevist det så er den riktig.

Så vennligst vær saklig...


 

Så utrolig latterlig - å rakke ned på meg pga. nicket mitt... Du er i sannhet patetisk.

 

Jeg har lest flere meldinger fra deg der du har gjort til et poeng å demonstrere for all verden hvor utrolig flink du er i matte, at du hadde 6 i 3FY osv., så det er hevet over enhver tvil at du har et udekket behov for å "showoff" (som jeg skrev over). Ærlig talt er jeg ganske drittlei av de idiotiske utregningene dine, de idiotiske forutsetninge som ligger til grunn for regnestykkene (en lyspære på 2 kg ??), og det at innleggene dine til de grader demonstrerer at du langt i fra er ferdig utlært i din profesjon (etter hva jeg har forstått har du gått ETT semester på NTNU...need I say more?).

 

PS : Jeg har 10 vekttall i matematikk, hvor mange har du?

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-13 00:58, ddd-king skrev:

Du har 10 vekttall i matte...

har spurt Hondaen om han kunne regne ut sin(x)^4 for meg. Kan du gjøre det? burde være en enkel sak for deg...


<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: ddd-king på 2002-04-13 01:00 ]</font>


 

 

Generell formel for intvx(sin(x)^n) :

 

intvx(sin(x)^n) = -n^(-1)*sin(x)^(n-1)*cos(x)+

((n-1)/n)*intvx(sin(x)^(n-2))

 

...som gir

 

intvx(sin(x)^4) = -(1/4)*sin(x)^3*cos(x)+

(3/8)x-(3/16)sin(2x) + C

 

=

 

((1/32)*sin(4x))-((1/4)*sin(2x))+(3x/8) + C

 

(Mulig det er noen slurvefeil her og der, håpløst å bruke ren tekst for matteformler - jeg er forresten heller ikke helt edru...)

 

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: TheIdiot på 2002-04-13 01:09 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...