Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Siden jeg har regnet så jævlig mye på tempøkning og tempsenking.

Siden du har eksprimentert med vannkjølingsystemet...

Kan du prøve å måle temp forskjell før/etter CPU og før/etter radiator og se om mine beregnede verdier stemmer? :grin:

Det hadde vært kjempe fint! :smile:

 

[ Denne Melding var redigert av: ddd-king på 2002-04-09 14:10 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slenger meg på denne tråden !

 

Til Skrue

Sendte deg en privat melding hvor jeg spurte om du kunne kjøre ett forsøk på å kjøre en test på hvor stor strømningsmotstanden er i en radiator.

 

Dvs. kjøre systemet med og uten radiator og måle forskjellen, da jeg mener at dette vil være den største begrensende faktor i systemet.

 

Hadde vært litt artig å sett i praksis.

Lenke til kommentar

Oioioi!

Jeg rødmer av forlegenhet her, og synes det er dritgøy (godt norsk ord! :grin:) at dere setter pris på mine små innspill omkring emnet vannkjøling!

 

Og ddd-king: Jeg _har_ faktisk store planer om å måle tempforskjellen mellom inn / ut på vannblokk og radiator, men mangler foreløpig termometre! :sad:

Hadde tenkt å bestille et par av de termometrene med "ultraflat" sensor fra OIK, men dessverre ser det ikke ut som at det går så bra der. Synd!

Og synd fordi de sensorene hadde vært greie å bruke, små og fleksible som de er!

Men har selvsagt alternativer! På mitt arbeidssted sitter jeg jo med eget budsjett, og her om dagen falt mine øyne på et Ray Tek termometer som jeg tror kanskje vil egne seg for å måle disse temperaturene? Vi får se :smile: Får antagelig termometeret i morgen. Om det ikke skulle egne seg, så finner jeg på noe annet. Garantert!

Regnestykkene dine tør jeg ikke engang prøve å se på, skjønner ikke bæret! Godt at noen håndterer sånt, sjøl rakk jeg aldri å lære meg slikt...

 

Sheperd: Jeg kommer tilbake med målinger etterhvert, men har for øyeblikket bare én radiator til disposisjon; En Black-Ice 120x120mm. Men du skal få beskjed!

 

HeavyD: Jeg rett og slett digger å eksperimentere med slikt, så bare slapp av! Men takk for omtanken :smile:

Bare så forbasket at tiden ikke alltid strekker til

:sad:

 

Candyman: "What can I say"... :smile:

Lenke til kommentar

Skrue du kan drive praksisk ekspriment og jeg kan stå for de teoretiske beregningene...

Som alle vet så er teori nullverdt uten praksis.

Jeg håper inderlig på at mine beregninger stemmer...men det er litt avvik fra teori til prasis.

Jeg er spent på resultatene dine skrue!

Stå på!

Jeg må si at Skrue er en grei kar! :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-09 19:31, Anders Leipsland skrev:

Skrue vil ikke være Onkel Skrue. Han kaller seg Skrue fordi han er en rar skrue. Les off topic :smile:


<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Anders Leipsland på 2002-04-09 19:32 ]</font>


ooops, der gjordet jeg visst en feil. Meldingen vil bli sletta.(hvis noen fant mitt skriveri gå hit:

http://www.donald.no - bli kjent - portretter - onkel skrue)

ja ja hvis jeg ikke kan ta noen brukelige bilder

kan jeg jo ta noen morsomme:

microsoft_29.gif

microsoft_26.jpg

microsoft_12.jpg

 

 

_________________

skull.gif

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: fat_guy på 2002-04-09 19:51 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-09 18:26, ddd-king skrev:

Skrue du kan drive praksisk ekspriment og jeg kan stå for de teoretiske beregningene...

Som alle vet så er teori nullverdt uten praksis.

Jeg håper inderlig på at mine beregninger stemmer...men det er litt avvik fra teori til prasis.

Jeg er spent på resultatene dine skrue!

Stå på!

Jeg må si at Skrue er en grei kar! :smile:


 

*vært ute på lang tur med bikkja*

 

Ja, hvorfor ikke? Det synes jeg var et godt forslag!

Håper jeg klarer å følge opp dette da, mht tiden jeg har til rådighet.

Har allerede begynt å tenke på hvordan jeg på enkleste og raskeste måte kan gjennomføre de forskjellige målingene, og første fase blir å trekke vannkjølinga ut av maskinen.

Noe som egentlig strider litt mot mine prinsipper, ettersom jeg har satt meg i hodet "alt" til enhver tid skal befinne seg i kassa :grin:

Men hva gjør man ikke for forskninga´s skyld!

 

Hyggelig med nok en "blomst"! :smile:

Jeg synes forøvrig du og de fleste andre her inne virker svært så trivelige og fornuftige også!

Det gleder meg stort, for jeg må innrømme at forumet i en periode var preget av litt for mye "dilldall".

Men synes å ane en positiv trend etterhvert, og det er jo riktig bra! Det vil jo gavne alle med interesse for hva vi styrer og steller med her.

 

Keep up the good work!

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-10 01:28, Turbel skrev:

Hahaa! Der er litt av noen skruer, begge to!
:grin:


 

ROFL!

Du kan vel saktens ha rett i det, men tør allikevel påstå at vi begge representerer en smule kunnskap?

"No offence"!

Men om du har andre meninger, så "skyt" gjerne!

Jeg elsker diskusjoner....

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-10 00:40, ddd-king skrev:

Jeg sitter og tenker på hva jeg skal beregne.

og hvordan jeg skal beregne den radiator/pumpe effektiviteten...:smile:

Jeg synes at det er morsomt når det er noe konkret å beregne...
:grin:


Facts kommer! Om ikke før, så i allefall i løpet av førstkommende helg! Forhåpentligvis får du noe å tygge på da :smile:

 

/Skrue

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-09 19:31, Anders Leipsland skrev:

Skrue vil ikke være Onkel Skrue. Han kaller seg Skrue fordi han er en rar skrue. Les off topic :smile:


<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Anders Leipsland på 2002-04-09 19:32 ]</font>


 

LOL!

Egentlig er jeg ikke noen "rar" skrue, bortsett fra det faktum at min alder nok ligger adskillig høyere enn gjennomsnittet for deltagerne her, og har dermed kanskje en litt annen vinkling på "smått og stort", i kraft av min alder og livserfaring?

Men ser ikke dette som noen ulempe, snarere som et supplement til ungdommen´s vitebegjær?

Jeg velger i allefall å tro det....

Lenke til kommentar

Quote:


Skrue skrev (2002-04-10 02:20):

Quote:


On 2002-04-09 19:31, Anders Leipsland skrev:

Skrue vil ikke være Onkel Skrue. Han kaller seg Skrue fordi han er en rar skrue. Les off topic :smile:


[ Denne Melding var redigert av: Anders Leipsland på 2002-04-09 19:32 ]


 

LOL!

Egentlig er jeg ikke noen "rar" skrue, bortsett fra det faktum at min alder nok ligger adskillig høyere enn gjennomsnittet for deltagerne her, og har dermed kanskje en litt annen vinkling på "smått og stort", i kraft av min alder og livserfaring?

Men ser ikke dette som noen ulempe, snarere som et supplement til ungdommen´s vitebegjær?

Jeg velger i allefall å tro det....

 

 

Det er vel ikke så dumt det med en "onkel" på forumet :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...