Gå til innhold

M7400 vs. R40 vs. Lifebook vs. Nx5000

Anbefalte innlegg

Goddag. Jeg skal indenfor en overskuelig tidsramme hava mig en ny bærbar.

Prisrammen er ca. 10.000,- danske kroner, hvilket er den prisklasse en Fujitsu Siemens Amilo M7400 i laveste konfiguration koster, eller en IBM R40 1,4 ghz [se evt her http://www.laptops.dk/?s=177 ]. Men også

HP NX5000,

FS Lifebook C1110,

Asus M6N 15,1;

Dell Latitude D600(dog er den rigeligt dyr),

Asus L4R.

Disse bærbare har jeg som sagt overvejet at købe men kan dog ikke helt blive enige med mig selv om hvilken der er bedst.

Jeg er studerende på et universitet i Danmark, og skal bruge den i 4 år endnu, hvorfor den gerne skal være solid. Samtidigt bruger jeg den mest til at skrive og surfe på. Spille gør jeg mere eller mindre aldrig. Den skal slæbes med i tasken(Vesken?) hver dag i skole derfor skal den som sagt gerne være rimeligt solid, men også gerne en der er lille og let, da den ellers bliver besværlig at slæbe med.

Umiddelbart kan jeg godt lide Asus M6N, da den er flot designet og har nogle gode specifikationer, men bliver den for stor at slæbe rundt på?

IBM R40 er fordi den er billig og virker solid, til gengæld er den rimelig stor og tung, og heller ikke pæn.

M7400 er jeg i tvivl om kvaliteten på?

HP Nx5000 er jeg umiddelbart en tilhænger af, men kender ikke deres kvalitet?

Lifebook'en er også rimeligt stor, men tilgengæld virker kvaliteten på den god

osv. Hvad ville I vælge og hvorfor hvis i havde samme prisramme og behov som mig?

Det var en masse spørgsmål, håber I kan hjælpe mig!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Ville sett litt nærmere på D600. Dette er en meget god og profesjonell maskin. Og den er ikke så dyr hvis du ringer til Dell og får pratet med en selger. Jeg fikk prutet nesten 2000,- på denne PC'en. De sier at Dell er dårlig, men dette er virkelig et bra produkt. Man får det man betaler for.

Edit: jeg er også student, og dette er en perfekt studentmaskin. Riktignok må du nok legge på et par tusen. Men det er verdt det. Hver krone.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar
Ville sett litt nærmere på D600. Dette er en meget god og profesjonell maskin. Og den er ikke så dyr hvis du ringer til Dell og får pratet med en selger. Jeg fikk prutet nesten 2000,- på denne PC'en. De sier at Dell er dårlig, men dette er virkelig et bra produkt. Man får det man betaler for.

Edit: jeg er også student, og dette er en perfekt studentmaskin. Riktignok må du nok legge på et par tusen. Men det er verdt det. Hver krone.

Okay, takker for svaret. Kan også forstå på den anden tråd, at Latitude serien er udemærket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...