ilpostino Skrevet 9. april 2002 Del Skrevet 9. april 2002 har tenkt til å oppgradere maskinen til sommeren og har vært inne på tanken på å kjøpe et dual pentium 4-system. jeg vil også ha raid innebygget på hovedkortet. noen forslag? Lenke til kommentar
Hookster Skrevet 9. april 2002 Del Skrevet 9. april 2002 det har ikke kommet hovedkort for p4dual ennå Lenke til kommentar
Vegard20 Skrevet 9. april 2002 Del Skrevet 9. april 2002 Da må du kjøpe Xeon. STOR kvittering. Er du ikke skikkelig Intel man med verkelige gode erfaringer derfra så syntes jeg du bør gå for AMD i stedet når det gjelder en sånn platform. Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 9. april 2002 Del Skrevet 9. april 2002 Quote: On 2002-04-09 14:11, Hookster skrev:det har ikke kommet hovedkort for p4dual ennå Komplett selger da et P4 Xeon hk til rundt 8-9 høvdinger. så det finnes det. I860 brikkesett (tror jeg). Er jo ikke vits med noe slikt. Bedre med Amd da (selv om jeg er intel fan ). Ser ikke poenget i et hovedkort til 9k. Selv har jeg kjøpt et Xeon slot 2 P3 hk. får slikt billig nå om dagen (hvis man er heldig). kosta meg 1400kr Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 9. april 2002 Del Skrevet 9. april 2002 Xeon (navnet på P4 baserte Xeon modellen) er socket603 og hovedkortene for denne formfaktoren passer ikke Pentium4 (som er socket478). Heldigvis for oss som liker dual kommer det sannsynligvis snart dual socket478 kort. Lenke til kommentar
Telcontar Skrevet 9. april 2002 Del Skrevet 9. april 2002 Quote: On 2002-04-09 21:10, Dollar skrev:Xeon (navnet på P4 baserte Xeon modellen) er socket603 og hovedkortene for denne formfaktoren passer ikke Pentium4 (som er socket478). Heldigvis for oss som liker dual kommer det sannsynligvis snart dual socket478 kort. Det stemmer nok det, jeg har og lest et eller annet sted at det kommer HK for vanlig P4 i dual. Det bør bli en ganske bra løsning med to stykk 1.6GHz NW P4 overklokket til 2.4GHz. Telcontar Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 10. april 2002 Forfatter Del Skrevet 10. april 2002 har intel og er veldig fornøyd med dette. når jeg skal stappe inn to prosessorer blir det utviklet endel varme, støy ol.... har bla lest her på forumet at amd-systemer har hatt en liten tendens til å være ustabile i tilleg til at de utvikler mye varme. endel varme fra en prosessor kan gå greit, men hva med varme med to?? det er jo en grunn til at amd frem til idag ikke har blitt brukt noe særlig i servere..... har også lest endel innlegg her om hvor 'lett' det er å knuse kjernen på amd-prosessorer. vil ikke lage (enda en) debatt om hva som er best av amd og intel med dette spm/innlegg, men tenkte på intel hovedsakelig fordi disse er mer stabile og utvikler mindre varme.... hvis det koster ca 9 laken for et hovedkort bør jeg vel kanskje vurdere om jeg bare skal utsette det hele bittelitt til det kommer flere/billigere varianter på markdedet. :roll: [ Denne Melding var redigert av: ilpostino på 2002-04-10 10:12 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå