mArt1n Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 (endret) Jeg har i det siste prøvd meg på en side hvor man skal prøve å knekke forskjellige passord. Hackits. Jeg har kommet til en "level" hvor dette er koden. Jeg får den bare ikke til! håper noen kan hjelpe meg, ved å gi meg et hint. Hvis noen gir meg svaret, så vil jeg gjerne høre hvordan du fant det ut. Her er av koden. <HTML><HEAD> <meta name="robots" content="noindex,nofollow"> <script language=JavaScript> function right(e) { if (navigator.appName == 'Netscape' && (e.which == 3 || e.which == 2)) return false; else if (navigator.appName == 'Microsoft Internet Explorer' && (event.button == 2 || event.button == 3)) { alert("source code denied"); return false; } return true; } document.onmousedown=right; if (document.layers) window.captureEvents(Event.MOUSEDOWN); window.onmousedown=right; </SCRIPT> <META content="MSHTML 5.00.2614.3500" name=GENERATOR></HEAD> <BODY bgColor="#000000" text="red"><center> <H1> <font face="veranda" color="red"><b>SECURITY LEVEL 4</b></font></h1><br><br><tt><b>Password</b></tt><br><br> <form name="a" action="javascript:check()"> <input type="password" name="c" maxlength="20" size="14"><p> <input type="submit" value=" login "> </form> <script language=JavaScript> { var a=unescape("%43%4f%44%45%5a"); function check() { if (document.a.c.value == a) { document.location.href="http://scifi.pages.at/hackits/"+document.a.c.value+".htm"; } else { alert ("wrong! - letter size?"); } } } </script> </SCRIPT> </BODY></HTML> Håper på raskt svar. Endret 17. mai 2004 av mArt1n Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 Tittet på den siden, og kom til level 8, men her sitter jeg fast... Alle de andre var enkle, men den her er helt umulig! Ta en titt: http://www.academy.dyndns.org/hackit8/hackit8.htm Poenget er å prøve å finne ut passordet ved hjelp av kildekoden, men i ette tilfellet er det bare ren gjetting... o.O Lenke til kommentar
Tr1llobite Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 Mwuhahaaaa Jeg sitter fast på nummer 11. Jeg vet hvordan jeg gjør det, men det tar så sinssykt lang tid. Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 hmz... ja... eh... nr. 8 ja.. ikke grei... noen som kan gi et liiite hint? Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 hmz... ja... eh... nr. 8 ja.. ikke grei... noen som kan gi et liiite hint? Et hint til meg også please!! Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 (endret) Til de som trenger et hint til nummer 8: Når du ser igjennom koden vil du se at det er disse to linjene som er nøkkelen bak passordet: UserEingabe = window.prompt("password security level 8",""); document.location.href=UserEingabe + ".htm"; Linje en gir brukeren mulighet å skrive inn passordet, mens linje to setter URL'en på siden til http://www.academy.dyndns.org/hackit8/ + passordet. Derfor trenger du å vite hva neste side heter. For å finne ut dette kan jeg si som så: Mapppen siden er i kan vises eksternt ved å skrive URLen. Endret 29. mai 2004 av aadnk Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 (endret) Ups, det samma "sier" jeg... Endret 29. mai 2004 av @kd Lenke til kommentar
Abruzzi Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 Hvordan får man egentlig se kodinga? Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Hvordan får man egentlig se kodinga? Høyreklikk > Vis kilde. Eller Vis > Kilde Lenke til kommentar
eierdegics Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 (endret) er på 4 ... kan noen gi svaret ? bare får å skjønne no! - wtf------> betyr det????? a=unescape("%43%4f%44%45%5a") Endret 22. juli 2004 av eierdegics Lenke til kommentar
eierdegics Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 (endret) glem det! har kommet til 6...... åssen får jeg se filen????? Endret 23. juli 2004 av eierdegics Lenke til kommentar
Lurifaxx1 Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 (endret) Martin(mar10n) jeg skal gi deg 3 STORE hint til den levelen. ("%43%4f%44%45%5a"); Unescape Google Send meg pm om du ikke forstår det så skal jeg forklare Hilsen Raptopp =D Endret 24. januar 2005 av raptopp Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Martin(mar10n) jeg skal gi deg 3 STORE hint til den levelen.("%43%4f%44%45%5a"); Unescape Google Send meg pm om du ikke forstår det så skal jeg forklare Hilsen Raptopp =D Aha... Etter 8 måneder så kommer du med hjelp! Lenke til kommentar
missiongul Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 (endret) Jeg klarer ikke nr. 3 :-( Kan noen gi meg hint?? Endret 24. januar 2005 av missiongul Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Hint til oppgave nr. 3: Kode-linjene som er mest vesentlige for kodeknekkingen i denne omgang, er følgende: d1=window.document.linkColor; Eingabe=prompt ("Please enter password"); if (Eingabe==d1) Her kan man tydelig se at brukeren skal inntaste "variabelen" (eller egenskapen, om man vil) window.document.linkColor som passord. Denne egenskapen peker i realiteten på HTML-egenskapen link i body-taggen, og kan finnes ved å ta en titt på de øverste linjene: </head> <body bgcolor="#000000" link="#235711"> Nå burde løsningen stå klart som dagen. Lenke til kommentar
missiongul Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 (endret) Jeg klarte den til slutt men nå sliter jeg VELDIGT med nr. 5 EDIT: nr. 10 Endret 16. februar 2005 av missiongul Lenke til kommentar
-¤Zen¤- Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 (endret) Klare alle opp til lvl.10 uten hjelp. Skjønner ikke nr.10 <!--Tschebyscheff said it, and I say it again: There is always a prime between n and 2n. ...have a nice day... -=[the creator]=- //--> ?????????????????????????? PS: NR.4 er SINSYKT enkel (eller var det nr. 5? Nei begge! ) Du er bare for lett lurt Endret 16. februar 2005 av -¤Zen¤- Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Klare alle opp til lvl.10 uten hjelp. Skjønner ikke nr.10 ........ ... Du er bare for lett lurt haha, hvis du står fast på nr 10 er det nok du som er for lettlurt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå