El-Hadji Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 Jeg sitter her med en ulåst xp2500+ og har klokket den til 2800+ (12,5x166), men siden jeg ikke kan klokke fsb, pga mangel på agplås, så lurer jeg på om det er noen mulighet å øke multipieren mer enn til 12.5, og eventuelt hvordan og med hvilken risiko.. Lenke til kommentar
Dingot0m Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 Hovedkort er kjekt å vite. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 Har du VIA KT333brikkesett så har kortet 4bits FID som stopper MPèn på 12,5 Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 Hovedkort er kjekt å vite. Msi KT3 Ultra2 Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 nå vet jeg ikke ikke spesifikasjonene, men det er ihvertfall hovedkortet som gjør at du ikke kan sette MP høyere enn 12.5.. så da må du isåfall til innkjøp av nytt hovedkort så vidt jeg vet.. men det er jo alltids måter og komme seg forbi sperren på! Lenke til kommentar
El-Hadji Skrevet 18. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2004 Det er en grunn for at maskinvare skal stå i profilen? Gidder ikke kjøpe nytt hovedkort, er det ingen andre muligheter? Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 som jeg sa så finnes det sikkert en mulighet, men jeg aner ikke hbva den er, er nok ikke så simpelt! Lenke til kommentar
Mysil2 Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 På athlon xp cpu`er finnes det et LOW og en HI område som styrer hvilket område mulitplieren kan stilles. LOW vil si opp til 12,5, mens HI vil si over 12,5. Det du må gjøre, er å kortslutte et punkt på cpu`en, enten med et 9-volts batteri eller med noe spist/skarpt, så du skjærer fysisk... Hvilken pin det er, husker jeg ikke i farta, men burde lett finnes med et søk på google.com... Lenke til kommentar
TheLoco Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Hvis du kutter den 4. L3-broen får du tilgang til 13x og oppover. Det kan gjøres enten med batteri eller kniv, og begge måter krever en stødig hånd. Nøyaktig beskrivelse finner du ved å google litt. Jeg har selv gjort det med strøm på en ulåst XP2500+ som jeg brukte på et VIA KT333 HK. Jeg har den liggende, så hvis noen er interessert i å kjøpe den, send en PM. Kjørte den 100% stabilt på ca 2250MHz med en middels luftkjøling. Lenke til kommentar
formann Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Hvis du kutter den 4. L3-broen får du tilgang til 13x og oppover.Det kan gjøres enten med batteri eller kniv, og begge måter krever en stødig hånd. Nøyaktig beskrivelse finner du ved å google litt. Jeg har selv gjort det med strøm på en ulåst XP2500+ som jeg brukte på et VIA KT333 HK. Jeg har den liggende, så hvis noen er interessert i å kjøpe den, send en PM. Kjørte den 100% stabilt på ca 2250MHz med en middels luftkjøling. Tror kanskje jeg heller ville prøvd meg på den femte (5.) broen Bro 4 klarer hovedkortet å manipulere selv. Om man bruker et 9v batteri og to nåler eller en skallpell så er det en ganske enkel modd. Lenke til kommentar
TheLoco Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Hmmm, *sjekke*.... Det var den 5. brua jeg kuttet ja, mente det bare var 4. Lenke til kommentar
El-Hadji Skrevet 18. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2004 hva skjer da med garantien? Lenke til kommentar
Atypic Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 hva skjer da med garantien? Garantien faller naturlig nok bort. Lenke til kommentar
El-Hadji Skrevet 18. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2004 hva slags risiko innebærer det da? hvis jeg er litt ustø, ryker hele shitten da? Lenke til kommentar
TheLoco Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Jeg brukte 9V via to tynne nåler, under lupe og med godt lys. Hva som skjer hvis du skulle berøre feil punkter med nålene vet jeg ikke, da jeg heldigvis slapp å prøve det Men jeg skvatt skikkelig til da det sa et lite "poff" når jeg satte spenning på Hvis du prøver/føler deg fram med nålene uten spenning ser du fort om du synes det er for vanskelig. Hvis du er interessert kan jeg bytte min "ferdigpoffede" med deg? Lenke til kommentar
El-Hadji Skrevet 1. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2004 Tok du cpuen ut av sokkelen? litt dumt spm, men det må spørs Lenke til kommentar
MrMarbles Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Offtopic: Er det noen garanti om du klarer å ødelegge selve CPU'en ved monteringa av kjøler? Har en AthlonXP 2500+ som jeg skulle slenge på litt mer kjølepasta på, men når jeg hadde tatt på litt mer og monterte Volcano12'n oppå, så knustes kjernen og CPU'n ble ubrukelig. Hvis du gjør dette så dekkes vel det ikke av garanti gjør det? Lenke til kommentar
sun360 Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Heisann! Tenkte jeg skulle slenge meg på .... Jeg fikk tak i en moda Batron 2500+ ( åpna 5 Bitt high.. altså 13x og oppover) CPU som jeg satt på mitt hovedkort ( som er et gammelt Abit Kr7a-Raid ). Alt er fint osv..... men jeg kan ikke sette mp'en til noe annet enn "over 13x" ( der den auto. blir satt på 16x) , som forsåvidt er vel og bra ,men jeg får ikke klokka fsb'en noe særlig..... 16*138 = 2208mhz .... Dermed så utnyttter jeg ikke det fulle potensialet av rammen!!!( hadde en AMD XP 2600+ som jeg fikk klokka til 15*152 = 2280mhz ) Kan noen gi meg noen tips??? Lenke til kommentar
Cloud Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 (endret) Spennende! Dette må testes. Hvis noen googler frem svaret/god beskrivelse, kan de da gi oss andre forumbrukere en liten URL å kose oss med? På forhånd takk! EDIT: Men vil denne modden gjøre sånn at du ikke har mulighet til å stille lavere en 13x? Endret 2. juni 2004 av Cloud Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå