tein Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 Hei! Jeg er på vei til å kjøpe meg Elitegroup Green 556. Har til slutt landet på Multicom og denne modellen, etter å ha lest igjennom det meste ang. bærbare og webshoper i dette forumet. Jeg trenger en maskin som er litt solid, så jeg slipper å tenke på at skjermen blir ødelagt bare jeg legger den under en bok eller to. Jeg skal heller ikke bruke den til spill, derfor trenger jeg ikke det råeste av grafikkort og prosessorkraft. Det jeg savner informasjon om, er hvordan dette skjermkortet støtter ekstern skjerm. Hvilken refresh rate til hvilken oppløsning Støtter den dualview med forskjellig skjermbilde på lcd og crt? Har man først begynt å jobbe med to skjermer er det ikke så lett å slutte Er det noen som har denne maskinen, og kan skrive litt om opplevelser rundet den? Oser det av kvalitet à la PowerBook? Er det f.eks aluminium under lokket, der man legger hendene når man skriver? Designet generelt? På forhånd: Mange takk Lenke til kommentar
Filla Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Får min G56 (ikke E) imorgen, jeg kan lage en liten review og ta med noen av de punktene du nevner. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Hei! Jeg er på vei til å kjøpe meg Elitegroup Green 556. Har til slutt landet på Multicom og denne modellen, etter å ha lest igjennom det meste ang. bærbare og webshoper i dette forumet. Jeg trenger en maskin som er litt solid, så jeg slipper å tenke på at skjermen blir ødelagt bare jeg legger den under en bok eller to. Jeg skal heller ikke bruke den til spill, derfor trenger jeg ikke det råeste av grafikkort og prosessorkraft. Det jeg savner informasjon om, er hvordan dette skjermkortet støtter ekstern skjerm. Hvilken refresh rate til hvilken oppløsning Støtter den dualview med forskjellig skjermbilde på lcd og crt? Har man først begynt å jobbe med to skjermer er det ikke så lett å slutte Er det noen som har denne maskinen, og kan skrive litt om opplevelser rundet den? Oser det av kvalitet à la PowerBook? Er det f.eks aluminium under lokket, der man legger hendene når man skriver? Designet generelt? På forhånd: Mange takk Sikkert mange andre som kommer til å svare, men jeg synes G556 virker som en ganske solid maskin. Ville nok likevel ikke stablet masse bøker oppå noen slags bærbar jeg da.. Det OSER vel ikke akkurat av kvalitet, men det er en grei maskin til en grei pris. Vil faktisk si det er et av de beste kjøpene man kan gjøre for tiden på bærbar-fronten. Selvsagt finnes det bedre maskiner, f.eks. IBM, men de koster jo tilsvarende mer. Lenke til kommentar
tein Skrevet 18. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2004 Får min G56 (ikke E) imorgen, jeg kan lage en liten review og ta med noen av de punktene du nevner. Fint! Gleder meg! Lenke til kommentar
Filla Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Får min G56 (ikke E) imorgen, jeg kan lage en liten review og ta med noen av de punktene du nevner. Tja, men posten har visst tatt ferie !! Den var innregistrert der (Kristiansand hovedpostkontor) på fredag kveld, og ifølge sporinga har den ikke flytta seg derfra enno Lenke til kommentar
tein Skrevet 19. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2004 Klarte ikke vente, bestilte den idag Lenke til kommentar
Perra Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Jeg har også bestilt en 556E c1600 60gb, men jeg gjør oppmerksom på at hd bare er på 4200 rpm. det står ikke noe om rpm i specs så spør om dette. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Klarte ikke vente, bestilte den idag Litt drøyt av Multicom å kalle dette for "det helt siste av ultraportabel bærbar datamaskin". _Ultraportabel_ er den ikke. Men fin maskin likevel. Lenke til kommentar
Tmeese Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Så vidt jeg vet så kommer alle E 556 modellene med 4200 rpm hitachi harddisk. Hadde vært supert om noen som har den harddisken eller tilsvarende kunne sagt litt om ytelse og støynivå. Og hvor stor er forskjellen fra 4200 til 5400/7200 rpm? Er det verdt å spytte inn en 1000-1200 kroner ekstra for 7200 rpm? Mvh Thomas Lenke til kommentar
tein Skrevet 19. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2004 Æsj! Blakke studenter får selvfølgelig ikke betalingsutsettelse.. Da venter jeg i spenning på din review Filla Lenke til kommentar
tein Skrevet 19. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2004 Klarte ikke vente, bestilte den idag Litt drøyt av Multicom å kalle dette for "det helt siste av ultraportabel bærbar datamaskin". _Ultraportabel_ er den ikke. Men fin maskin likevel. Enig med du! Synes Multicom er litt for opptatt av å strø med fine ord, framfor å skrive litt mer fakta rundt maskinene sine. Tror f.eks ikke det er nevnt noe om aluminium.. Lenke til kommentar
faaeri Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Jeg har også bestilt en 556E. Jeg synes det ble veldig mye maskin for pengene. Jeg har ikke mottatt den ennå, men gleder meg som en unge. Men jeg har et spørsmål: Er det noen som vet om det lar seg gjøre å kjøre linux på maskinen? Det gjør det sikkert, men får man utnyttet maskinvaren godt nok? Jeg er nybegynner på Linux, og hadde tenkt å lære meg en del ved å installere det på denne maskinen, hvis mulig. Noen tanker om hvilken distribusjon jeg bør velge? Erik Lenke til kommentar
Filla Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Testen finner du HER. Fra denne testen: OKabinettet er enkelt og funksjonelt, i lysgrå og koksgrå farge. Lokket har aluminumsbelegg, noe som er et stort pluss dersom PCen ofte er på farten Vel, poskontoret her hos meg fant ut at de hadde lyst til å stenge 2 timer tidligere enn vanlig i dag, slik at jeg IKKE fikk hentet laptopen min Lenke til kommentar
Nexans Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Noen som har noen erfaring med batterikapasiteten? Jeg har en 556 1,5ghz og batteriet holder ikke lenger enn 3 timer. Da jeg tok den testen sto maskinen stille i windows og kjørte på 600mhz. Litt irriterende dette, 3 timer er jo ikke ca 4 timer. Bortsett fra dette må jeg si at det er en topp maskin, men jeg kunne ønske batteriet var noe bedre. Lenke til kommentar
ibsen Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Juhu! Så bra, etter fire timer med intens studering av anmeldelser, sammenligninger osv, har jeg kommet fram til akkurat den samme modellen - Green 556. Jeg kommer nemlig til å bruke min stasjonære boks til gaming, så jeg har ikke behov for en ATI 9700. Kommer også til å brenne dvd fra den stasjonære, så dvd+/-RW er heller ikke noe viktig på min kommende laptop. Det eneste jeg kanskje savner på disse modellene fra Green, er bredskjerm! Og 54 Mbps wlan, ikke bare 11.... Hmmm.. Uansett: Gleder meg til å høre noen anmeldelser fra dere som allerede har / skal få denne maskinen, det er flere som har spurt etter G55* anmeldelser i den øverste sticky'en i forumet. Hva med å skrive noen kommentarer der? Men! Et par spm. fra meg, håper det ikke er for frekt å henge seg på tråden på denne måten: På Multicom sine sider står det "Elitegroup Green 556 er det helt siste av ultraportabel bærbar datamaskin med internt batteri..." Betyr dette at batteriet ikke er utskiftbart?? Jeg hadde sett for meg at jeg kunne kjøpe et ekstra batteri og bare swappe når maskina ble tørst... Perra: Du sier det ikke står noe om hd rpm i specs - jodah, det står 5400 rpm, nemlig! Har de nylig oppgradert, eller trikser Multicom med tallene?? Takk for all info fra alle sammen, veldig digg at dette forumet finnes! Fred ut. Lenke til kommentar
Popobawa Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Hvis du sjekker nederst på siden der ECS maskinene står oppført så ser du at du kan få kjøpt batteri til G55*, så da tror jeg nok at du kan bytte ut batteriet ja. Lenke til kommentar
FKU Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 Noen som har noen erfaring med batterikapasiteten? Jeg har en 556 1,5ghz og batteriet holder ikke lenger enn 3 timer. Da jeg tok den testen sto maskinen stille i windows og kjørte på 600mhz. Litt irriterende dette, 3 timer er jo ikke ca 4 timer. Bortsett fra dette må jeg si at det er en topp maskin, men jeg kunne ønske batteriet var noe bedre. Hei. Jeg føler med deg. Har hatt maskinen i ca. 1 uke. Den har oppført seg upåklagelig og jeg synes designet og konstruksjonen virker veldig bra. Batterikapasiteten er dermot ikke like bra som annonsene tilsier... Lenke til kommentar
Filla Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 Batterikapasiteten er dermot ikke like bra som annonsene tilsier Det er den aldri Håper selfølgelig jeg får min imorgen, og skal være flink gutt og poste en hurtig-review imorgen også. Innser nå at å bestille laptop i rett før en sånn "helligdagsuke" ikke var sp smart for en utålmodig sjel som ut Lenke til kommentar
Filla Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Ja, da er den i hus Holder på å oppdatere drivere samt kjører benchmarks. Satser på å få en review opp å gå om en time (veeeeeeldig happy no ! ) Lenke til kommentar
tein Skrevet 21. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2004 Ja, da er den i hus Holder på å oppdatere drivere samt kjører benchmarks. Satser på å få en review opp å gå om en time (veeeeeeldig happy no ! ) Grattis da! Jeg klarte ikke vente, min er allerede på vei. Håper det blir hyggelig lesing på meg ikveld Fint hvis du poster link til nyeste drivere, tror jeg har bestilt akkurat lik maskin som deg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå