MartinJ Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 (endret) Jeg skal til USA og vurderer å kjøpe Canon Digital Rebel der fordi den er såpass mye billigere. Har noen spørsmål i den forbindelse: 1. Er dette kameraet helt likt Canon EOS 300D? 2. Kameraet koster rundt 7000 kr i USA. Hvor mye må man betale i Norsk toll? 3. Kan strømadapteren brukes i Norge hvor vi bruker 220 Volt? 4. Har Canon en verdensgaranti? 5. Er det trygt å kjøpe kamera i USA? Mange spørsmål - mange av de er sikkert dumme, men håper likevel noen kan gi meg svar. Endret 18. mai 2004 av MartinJ Lenke til kommentar
s-ki Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Hei! 1. Ja 2. Se produktguiden, kr.8681. Kameraer innføres tollfritt, men du må bet. 24% i MVA. (+frakt) 3. Nei 4. Da jeg kjøpte kamera i Tyskland i 02 (olympus) fikk jeg 1.års gyldig garanti i Norge. Etter den tid måtte kameraet sendes til tyskland for event. service/rep. - m.m du betalte for det selv i Norge. Skulle anta det samme for Canon og USA- men undersøk først. 4. Ikke så trygt som å legge på ca. 1000kr ved å kjøpe det i Norge og få verdens beste garanti! mvh s-ki Lenke til kommentar
Madmax30 Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Punkt 3: Strømadapteret går fra 100-220 v. Mao trenger man kun en støpselovergang til 50 kr. Husk at endel utgaver som selges i USA er nedstippete versjoner med lite utstyr. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå