Gå til innhold

Tilbakemeldinger på (nye) tjeltazone.com

Anbefalte innlegg

Hei, og grattis med dagen alle sammen. :fun:

Litt bakgrunnsinformasjon:

Siden har vært nede i godt og vel 2 år nå, og domenet har strengt tatt bare blitt brukt til "lagringsplass", samt til e-post fra de som har det der.

Nå i den siste tiden har jeg fått masse pepper for at jeg ikke driver siden lengre, og har egentlig bare lovet og lover at "den kommer snart".

Så satt jeg her i går da, uten så mye å gjøre, da *alle* var ute på andre ting, så jeg fyrte liksågodt opp PS og prøvde meg litt frem og tilbake. Designet har jeg ikke brukt mer enn maks en halvtime på, så det kan godt være det "mangler" litt der. :blush:

Header er random, er ikke sikker på om jeg skal bruke noen av dem som er der nå, men måtte bare "briefe" litt med mitt nye IXUS500. :cool:

"Logotekst" skal bli klikkbar, så langt har jeg ikke kommet enda.

Date scriptet var noe jeg kasta inn i siste liten, har ikke helt klart å se om det passer der/er nødvendig enda.

Designet er enkelt, og det skal det være. Det er ingen nettavis for de som ville tro det.

Linken finner du her: www.tjeltazone.com

Kjør på! (evt over) :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En ren og grei side. Men den grå skriften i det grå feltet blir kanskje litt utydelig? Muligens en litt kraftigere mouseover også ( ikke mye, men litt ).

Ellers strålende arbeid :)

Uff, så var det meg og det å ta hensyn til folk med feilkalibrerte skjermer da. :blush: Ser det selv nå, at kontrasten blir for liten. Skal fikse det.

Ang mouseoveren var det noe jeg glemte å nevne. Trenger tips på denne. Den er nok alt for tam og "usynlig" nå.

Takker btw. :thumbup:

Lenke til kommentar

Det første som slo meg var at det var igrunn veldig simpelt til et Polecat design å vere, men det får så vere :p

- Ryddig og oversiktlig

- Behagelige kontraster, men likte ikkje "skyggen" bak sida...

- Stilig, minimalistisk preg

- Ryddig HTML, Litt rotete CSS ( :p )

Alt i alt ei tommel-opp side! :woot:

Edit: prøv med en litt meir "pang-farge" i ruta til høgre i header, og la den gå igjen på mouseover.. ?

Endret av arve87
Lenke til kommentar
Det første som slo meg var at det var igrunn veldig simpelt til et Polecat design å vere, men det får så vere :p

Hehe, ja. Stemmer nok det. Prøver å holde meg litt i tøylene når det gjelder "innholdssider", men ser at jeg har langt igjen før jeg mester denne stilen. :blush:

CSS'en min rotete? Wtf? Er den vel ikke! :p

Prøvde uten skyggen bak siden, det synes jeg ikke ble noe særlig i det hele tatt faktisk. Alt for flatt og tamt.

Takker for kritikk! :thumbup:

Lenke til kommentar

Ohh no!!

Hva har skjedd med deg Polecat?!

En kjedlig og tam side.... :scared:

:p

Grei side, litt kjedelig imo.

forsåvidt grei mouseover, men ble gjerne litt diskrè.

nokså kjedelig heder ellers skikkelig bra og oversiktelig side!

:yes:

Lenke til kommentar

mouseovereren må gjøres noe med. trodde først at det ikke var mouseover, før jeg leste her at det faktisk var. så etter finstudering fant jeg at: ja, det var faktisk mouseover. ville gjort mousoveren mer tydelig på en eller annen måte.

ellers pluss for en ren og enkel side. slike sider liker jeg.

Lenke til kommentar

Enkel og stilren side. Ikke for mye dilldall, og unødvendig eyecandy, som strengt tatt ikke trengs på den siden der :)

Jeg hadde litt problemer med å se at det faktisk var mouseover først, men den er ikke så utydelig at jeg må anstrenge meg for å se den... Synes skyggen var fin, men jeg kan ikke se de feilene Klette påpeker?

Ang. CSS'en... Hvs skjer med den ryddige CSS'en som du har på v3 av demoted.org ? Den er jo oversiktlig og fin, denne var jo bare rotete.. ser jo at den er oppdelt, men hvorfor ikke ha kommentarer som deler inn i forskjellige "kategorier", sånn som i v3? Mye enklere å forstå hva du har gjort da :)

Mine små ord med kritikk ;)

Lenke til kommentar

- Jeg digget siden, enkelt, pent og behagelig. Er svak for slike sider.

- Ikke alle bildene i header passet like bra. Likte best det som ser ut som en cpu kjøler med goop. Det passet best til de øvrige fargene.

- Mouseover var fin, trenger ikke noe mer enn det. Kanskje en firkant ved siden av ved mouseover. Det kan passe siden resten av siden består av firkanter.

- Overskriftene kunne godt bare vært mørkegrå.

- Ser at denne siden har et fint potensiale til å ha flere farger (stylesheets). Tenker da på firkanten i header og mouseover og bilde i header.

- Kanskje litt mye info i footer, men funket igrunn greit.

- Kan kanskje bli litt finere uten skygge på siden. Vanskelig å si før den er vekk.

Lenke til kommentar
Ohh no!!

Hva har skjedd med deg Polecat?!

En kjedlig og tam side.... 

Alt til sin tid. Denne trenden kommer ikke til å fortsette, men det måtte prøves det også.

nokså kjedelig heder

Regner med du har sett alle 6, eller?

mouseovereren må gjøres noe med. trodde først at det ikke var mouseover, før jeg leste her at det faktisk var. så etter finstudering fant jeg at: ja, det var faktisk mouseover. ville gjort mousoveren mer tydelig på en eller annen måte.

Mouseoveren vil endres ja. Tipper det kommer en bullet elns ved mouseover.

En liten feil i skyggen også

Nå sitter jeg på jobb med dårlig skjerm, så jeg har ingen mulighet til å se hva som er feil, men skal ta en titt på det når jeg kommer hjem.

Ang. CSS'en... Hvs skjer med den ryddige CSS'en som du har på v3 av demoted.org ? Den er jo oversiktlig og fin, denne var jo bare rotete.. ser jo at den er oppdelt, men hvorfor ikke ha kommentarer som deler inn i forskjellige "kategorier", sånn som i v3? Mye enklere å forstå hva du har gjort da

HVA er det egentlig som er rotete? For min del er den ryddig og fin. Er det "bare" kommentarene som mangler? Ellers er den jo akkurat lik alt annet jeg har koda.

Ikke alle bildene i header passet like bra. Likte best det som ser ut som en cpu kjøler med goop. Det passet best til de øvrige fargene.

Fullt klar over at noen av dem er helt "på trynet". Den du nevner, var den jeg bygget siden rundt fra begynnelsen av. Sammen med denne, er det vel "veien" som kommer til å bli brukt, så blir resten byttet ut.

Ser at denne siden har et fint potensiale til å ha flere farger (stylesheets). Tenker da på firkanten i header og mouseover og bilde i header.

Det er også planen. :yes:

Takker alle sammen! :thumbup:

Lenke til kommentar

SEXY! :w00t:

Dette ble skikkelig, ordentlig, veldig bra! :) Endelig noe helt enkelt, flatt fra PC. :) Ultrafete headers! Du er jo god å ta bilder, onkel Ilder! Skal jeg gi noe konstruktiv kritikk må det bli at den røde fargen i den boksen øverst til høyre kanskje ble i mørkeste laget.

Menyen er vakker og de brede kantene, og mellomrommene gir en MEGAFET virkning. Om dette ble for enkelt? NEI! Dette er absolutt en stil PoleCat har stort potensiale på! Jeg vil se enda mer enkle sider fra deg! ;)

Lenke til kommentar

Ren og pen side. Jeg har alltid vært en fan av "enkle" sider. Kanskje pga av at jeg er ingen racer med Photoshop/Gimp. :dontgetit:

Flott oppbygging. Jeg har nok sendt meg blind på at alle menyer bør ligge til venstre. Likte din løsning. Mouseover effekten trenger ikke være noe mer enn (som nevnt tidligere) en pil.

:thumbs:

Lenke til kommentar
kal jeg gi noe konstruktiv kritikk må det bli at den røde fargen i den boksen øverst til høyre kanskje ble i mørkeste laget.

Jepp, så absolutt. Ser på en del eldre skjermer her som kjører "web-safe" at den blir alt for mørk, på kanten til sort faktisk. Samme gjelder for bg-fargen i menyen som nesten ikke er synlig. :blush:

Menyen er vakker og de brede kantene, og mellomrommene gir en MEGAFET virkning. Om dette ble for enkelt? NEI! Dette er absolutt en stil PoleCat har stort potensiale på! Jeg vil se enda mer enkle sider fra deg! ;)

Takker så mye. Godt å høre at iallefall *noen* synes at jeg ikke har bomma totalt. :)

Lenke til kommentar

Syns bare det ble litt kjedelig med et(seks) enkle bilder.liker litt mer tøffesider jeg... (ikke at det ikke er bra asså, for det er det så absolutt!) :thumbup:

Men noen ganger må man jo ty til stilrene og oversiktelige sider, så dette er absolutt bra!

Lenke til kommentar
Ang. CSS'en... Hvs skjer med den ryddige CSS'en som du har på v3 av demoted.org ? Den er jo oversiktlig og fin, denne var jo bare rotete.. ser jo at den er oppdelt, men hvorfor ikke ha kommentarer som deler inn i forskjellige "kategorier", sånn som i v3? Mye enklere å forstå hva du har gjort da

HVA er det egentlig som er rotete? For min del er den ryddig og fin. Er det "bare" kommentarene som mangler? Ellers er den jo akkurat lik alt annet jeg har koda.

Etter å ha sett litt mer på den, så jeg faktisk at det var et system i kaoset ;):yes:

Er jo ikke nødvendig å endre på koden heller, er da nesten bare vi her inne, og du som har designet siden som bryr deg om hvordan den ser ut :)

Lenke til kommentar
Mouse over på menyen da? ( litt fargeløs....;) tror du kan bedre!

Fargeløs er vel litt av poenget da. Ikke for mye av det gode. (eller var det at mouseoveren var fargeløs du mente?)

Mouseoveren er allerede beskrevet flere ganger lengre oppe. Skal ta meg av den senere. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...