Gå til innhold

test av Sony DCR-HC85

Anbefalte innlegg

Nå må Akamera kommer ut med tidspunkt for presentasjon av Sony sitt nye kamera DCR-HC85.

For min del begynner det å brenne under bena på meg.

Kunne tenkt meg å vente til Canon sine nye Optura MVX20i og MVX25i, pluss Panasonic GS200 og DCR-HC85 var blitt testet skikkelig, men må kjøpe i løpet av uken.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stemmer i, nå har jeg ventet lenge nok mht å kjøpe (og vente !). Hadde en gang både TRV 33 og TRV 80 tankene, men utsikter til et mer moderne kamera har gjort at jeg har sittet og sittet og sittet og sittet på gjerdet...... gi oss i alle fall et tidspunkt for når testen kommer...... PLEASE !!!!

Lenke til kommentar
gs200 er jo i butikken allerede... hadde sjekket ut gs120 evt- men gs200 har fokusring da.. jævlig naise kamera

GS200 er desidert flotteste kameraet, men jeg er litt skeptisk til lysfølsomheten.

Panasonic har forstått at hvis kameraene blir for små og lette, blir de vinglete og vanskleig å holde i ro.

Panasonic sine er litt større og tyngre, og de kan derfor ha mating av kasseten på oppsiden av kameraet.

Lenke til kommentar
gs200 er jo i butikken allerede... hadde sjekket ut gs120 evt- men gs200 har fokusring da.. jævlig naise kamera

GS200 er desidert flotteste kameraet, men jeg er litt skeptisk til lysfølsomheten.

Panasonic har forstått at hvis kameraene blir for små og lette, blir de vinglete og vanskleig å holde i ro.

Panasonic sine er litt større og tyngre, og de kan derfor ha mating av kasseten på oppsiden av kameraet.

Ja, men det må være en god del bedre enn HC-85 for at jeg skal kjøpe dette, koster jo nesten 4000 mer. Da er vel gs-70 mer aktuelt for min del, som koster en 1000 lapp mer enn HC-85. Men etter et par uker med dette er jeg ikke imponert. Det fungerer veldig bra så lenge det er nok lys, men inne på dagtid, når det er litt dårlig lys, så blir fargene helt feil.

Endret av berntmh
Lenke til kommentar

Ja, men det må være en god del bedre enn HC-85 for at jeg skal kjøpe dette, koster jo nesten 4000 mer. Da er vel gs-70 mer aktuelt for min del, som koster en 1000 lapp mer enn HC-85. Men etter et par uker med dette er jeg ikke imponert. Det fungerer veldig bra så lenge det er nok lys, men inne på dagtid, når det er litt dårlig lys, så blir fargene helt feil.

Er det GS-70 som får darlige farger i dempet belysning?

GS200 skal være mye bedre en GS-70 på dette punktet, men jeg er enig med deg at hvis HC85 er bra så er det ikke nødvendig å brukek 4000 ekstra.

Lenke til kommentar
Er det GS-70 som får darlige farger i dempet belysning?

Ja, var det jeg mente ja. Det er jo mulig å justere opp lyset manuelt på kameraet, men fortsatt ikke bra.

Det må jo være mulig for AKAMERA å enten avkrefte eller bekrefte om de kommer med en test av HC85 iløpet av uken

Lenke til kommentar

delvis enig.

panasonic har måttet tåle litt kritikk på de forrige modellene, men gs200 er faktisk blitt MYE bedre i dempet belysning enn det de var før. man får kjempebilder ved 50lux og man får gode bilder ved 15lux og. jeg syntes det er latterlig å diskutere lysstyrke lavere enn dette for strengt tatt burde du ha videolys hvis du først skal filme i så dårlig forhold.

ting som gjør panasonic sitt kamera mer attraktiv i forhold til sony:

konstruksjon:

panasonic sitt kamera har et kvalitets preg som ingen av de andre kameraene kommer i nærheten av, det er heltstøpt i aluminium, og som en sa istad. det har kassett mating på toppen... fordelen med dette er at hvis du har det på stativ så slipper du å skru av kameraet hver gang du skal filme:)

lyd/bilde:

det å ha 3ccd gir det kanskje ikke den beste lysfølsomheten, men har du prøvd å filme en dag hvor det er for mye lys? da får man så jævlig utvaska farger osv. 3ccd gir deg flotte bilder (hvertfall gs200) selv i en overbelyst scene.

de som har vært så uheldige å kjøpe et kamera med irriterende motorstøy dere burde virkelig få øynene opp for panasonic. jeg tror faktisk ikke det finnes kamerae med bedre standard mikrofon enn det panasonic gir sine kameraer i tilsvarende prisklasser. har et mvx8 kamera selv og det tar sykt bra lyd, mikrofonen går virkelig høyt!

manuell kontroll:

ufattelig bra kontroll på alle deler av hele kameraet, kan ikke sammenlignes med de andre egentlig.

man får som man betaler.

Lenke til kommentar

Sendte PM til mlwirak, ang når testen av HC-85 kommer ut:

Fikk dette til svar:

Hei, jeg vet ikke nøyaktig når den kommer. Men sannsynligvis denne eller neste uke.

De har sikkert mye å gjøre, så vi må vel bare vente. Synes det er rart at ingen andre har testet dette kameraet på norske eller engelske sider.

Lenke til kommentar
Har du prøvd å filme med GS200 sjølv coban

jeg har prøvd gs200 i en snau halvtime på kurs og ble mektig imponert. seff har jeg ikke fått tatt det skikkelig ut i skogen- men les litt åp camcorderinfo og så finner du også ut mye.

Lenke til kommentar

jeg har prøvd gs200 i en snau halvtime på kurs og ble mektig imponert. seff har jeg ikke fått tatt det skikkelig ut i skogen- men les litt åp camcorderinfo og så finner du også ut mye.

Har lest en del på camocorderinfo, og fann desverre ut at GS200 ikke har en sann 16:9 funksjon.

Det står også der at Panasonic kommer ut med en GS400 til sommeren som er lik GS 200 men har optisk bildestabilistor pluss sann 16:9 funskjon.

En annen ting som jeg ikke liker med Panasonic er at de er så dyre i Norge i forhold Sony og Canon hvis ein sammenligner priser i USA og England.

Lenke til kommentar

Er det ingen på dette forumet som har kjøpt HC-85? Nettbutikkene har jo solgt en del av disse nå. Hadde vært greit å fått noen bruker erfaringer mens vi venter på testen her på Akamera. Evt fått sett noen bilder tatt med HC-85.

Lenke til kommentar

Har lest en del på camocorderinfo, og fann desverre ut at GS200 ikke har en sann 16:9 funksjon.

Det står også der at Panasonic kommer ut med en GS400 til sommeren som er lik GS 200 men har optisk bildestabilistor pluss sann 16:9 funskjon.

En annen ting som jeg ikke liker med Panasonic er at de er så dyre i Norge i forhold Sony og Canon hvis ein sammenligner priser i USA og England.

må si meg delvis enig i det du sier der- men husk at prisene blir presset ganske fort ned da. gs120 3ccd kameraet dems koster jo knapt 9000... og det er bra kamera spør du meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...