Gå til innhold

Brenne DVD av DV-kamera film, men menyer osv.

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har nylig filmet en del med et DV-kamera. (bla. konfirmasjonen min)

Jeg har nå lagt det over på PC og holder på å redigere det i Pinnacle Studio 9.

Men når jeg er ferdig med å redigere er jeg interessert i å brenne alt på en DVD, slik at jeg kan spille det av på hvilken som helst DVD-spiller.

Kravene jeg har for et program er at man kan lage fine menyer, legge til bilder, video selvfølgelig og litt musikk i bakgrunnen osv. Jeg har sett litt på Pinnacle Studio's muligheter, men de er ganske begrenset. Så jeg vil gjerne ha et litt mer avansert program med muligheter til å redigere menyer mer fritt(bestemme bakgrunns musikk, få valgt skikkelig tekst, også savner jeg flere alternativer innen menyer.)

Noen som vet om et program som kan tilfredstille mine behov og få brent ut en DVD med bra innhold, stilige menyer osv?

På forhånd Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-10579

Du kan legge inn valgfri bakgrunnsmusikk på Studio 9, og trikse rundt med forskjellige tekst-typer også.

Du kan også få buttons hvor filmsekvensen den linker til spilles av i selve button, ser ganske fancy ut, og ligger også i Studio 9. Det samme gjør muligheten for å legge inn jpg/bmp-bilder som bakgrunn, og multiple menyer i flere nivåer. Du kan selvfølgelig også spille av klipp i bakgrunnen på menyen, og ha animerte menyer.

Og, Studio 9 kan brenne til DVD som default.

Lek litt med Studio 9, så tror jeg kanskje du finner at det har det du leter etter. Men det kan være litt tricky å finne fram til disse funksjonene, så let :)

Endret av Slettet-10579
Lenke til kommentar

Roxio Easy Media Creator7 fungerer utmerket til slikt. Har en bror som lager mange slik DVD filmer. Han lager masse stilige menyer og undermenyer med filmklipp og lyd til, og kan legge til tekst og andre effekter i filmene.

Endret av Cola-boks
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...