aldrimerforum Skrevet 9. april 2002 Del Skrevet 9. april 2002 (endret) nope Endret 17. april 2015 av aldrimerforum Lenke til kommentar
viranth Skrevet 9. april 2002 Del Skrevet 9. april 2002 Kanskje noe du skulle ha funnet ut før du kjøpte hovedkortet? :b Lenke til kommentar
aldrimerforum Skrevet 9. april 2002 Forfatter Del Skrevet 9. april 2002 (endret) nope Endret 17. april 2015 av aldrimerforum Lenke til kommentar
mh748 Skrevet 9. april 2002 Del Skrevet 9. april 2002 Du må kjøre HD'ene som stripe sett med 1 disk hver og CD'ene på de vanlige IDE kontrollerne. Mulig du må adde 1 og 1 disk for å få det til eventuellt benytte en modifisert BIOS. :smile: Marius Lenke til kommentar
JonV Skrevet 9. april 2002 Del Skrevet 9. april 2002 Jeg har Promise RAID kontroler på ASUS kortet mitt. hvis du ikke ønsker å kjøre RAID ikke flytt jumperen på hovedkortet. da kan du kjøre 4 IDE enheter på RAID kontroleren uten å kjøre RAID det gjorde jeg tidligere på min maskin.ikke kjør cdrom kun disker. Lenke til kommentar
asdfteam Skrevet 10. april 2002 Del Skrevet 10. april 2002 Jeg har et MSI K7T Turbo-R LE med onboard Promise-kontroller. Den kan man velge med en jumper om den skal kjøre i RAID eller vanlig ATA-100. Jeg bruker Win2000, har installert driver for FastTrack LITE som fulgte med kortet. Problemet er at hvis jeg kobler til en disk i vanlig ATA-100 modus dukker ikke disken opp i Win2000, selv om den blir detektert av BIOS på kortet. Setter jeg i RAID-mode og lager et array med bare en disk kan jeg se den i Windows og partisjonere osv. Lette litt på forumet hos MSI, men fant ikke noe om dette. Noen andre med et Turbo-R som får det til å virke? Lenke til kommentar
airguard Skrevet 10. april 2002 Del Skrevet 10. april 2002 du kan gjøre slik : 1hd master + cdrom slave ide 1 1hd master + cdrom slave ide 2 1 hd master på ide 3 da har du ikke raid (selv om det vil stå raid 1-0 på arrayen) men setter du en hd til på ide 3 eller 4 da må du kjøre raid . airguard Lenke til kommentar
asdfteam Skrevet 10. april 2002 Del Skrevet 10. april 2002 Jeg hadde egentlig tenkt å ha det slik: IDE1: DVD master IDE2: Brenner master IDE3: HD master IDE4: HD master + slave (datadisker) Hadde det slik på Asus A7V, og der fungerte det ypperlig. Ble litt mye kabler, men alt av ripping og brenning gikk uten problemer. Lenke til kommentar
airguard Skrevet 10. april 2002 Del Skrevet 10. april 2002 Quote: On 2002-04-10 12:15, asdfteam skrev:Jeg hadde egentlig tenkt å ha det slik:IDE1: DVD masterIDE2: Brenner masterIDE3: HD masterIDE4: HD master + slave (datadisker)Hadde det slik på Asus A7V, og der fungerte det ypperlig. Ble litt mye kabler, men alt av ripping og brenning gikk uten problemer. sånn ville jeg gjort det også, men han skulle ikke kjøre raid, men det er mulig det går uten og raide på ditt HK, med min promise blir det raid uansett hvis jeg bruker mer en 1 hard disk på ide 3 og 4 airguard Lenke til kommentar
JonV Skrevet 10. april 2002 Del Skrevet 10. april 2002 jeg kjørte 4 ATA100 disker på RAID kontroleren uten å kjøre RAID på mitt ASUS hovedkort. :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå