Gå til innhold

internett med smartphone

Anbefalte innlegg

hei, jeg lurte på om det er mulig og surfe på internett med N6600 via bt eller ir gjennom pc som er oppkoblet til bredbånd/kabel?

isåfall hvordan?! takker for alle svar!

mvh andreas

EDIT: skriveleifer, sikkert ikke alle

Endret av Andreas1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm.. Altså, kan du bruke din internettkobling fra din pc (f.eks ADSL) og sitte på f.eks Agile messenger på mobilen din Gratis (siden du bruker ADSL'en) ? Må man ikke stille inn noe på pc, i og med at man bruker bluetooth til dette?

Lenke til kommentar

Har lest litt på unlock forumet og å bruke pcen til å gi telefonen din internett går faktisk ann!! :thumbup: Du kan ligge i senga/sofaen og sitte på msn, IRC, Opera på mobilen din GRATIS! (Alt du trenger er bluetooth og et internettabbonement).

Du trenger bare å lage et nytt tilgangspunkt på mobilen, kalle det for "PC - internett" eller noe slikt og la alle instillingene være blanke/standard (GPRS)!

Når du så skal på internett med mobilen, er det bare å sette opp en kobling mellom PC-en og mobilen (bluetooth), sørge for at internett er slått på på PC-en, og på mobilen velger tilgangspunktet du laget over i programmet du skal bruke (IM+ eller Netfront f.eks).

For å få Wireless IRC til å fungere, gå inn i innstillingene, og sett standard tilgangspunkt til ingen

Håper det funker da:P En del på unlock som fikk det til.

Mvh AeroX

Lenke til kommentar

Hmm ...

Prøvde dette og det kan hende at jeg gjorde noe feil, men jeg fikk surfet på internet både når bluetooth-forbindelsen var opp og nede. Begge deler koplet seg opp via GPRS ... Brukte Webviewer ...

Tør ikke å stole helt på denne oppskriften ;)

F.

Endret av Fannster
Lenke til kommentar

hm? :( kan noen som har prøvd denne metoden bekrefte at det virkelig funker. og at man må betale en høy regning for gprs når den kommer? og evt hvordan man kan sjekke om man er pålogget gjennom pc'n eller gprs/wap?

på forhånd takk!

Lenke til kommentar

Hentet fra unlock forumet:

"Først må du koble mobilen til PC (det er vel dette du gjør når du bruker Nokia data suite!?).

Jeg vet ikke hvordan du gjøre det med ditt bluetooth adapter, men jeg trykker i hvertfall på "My Bluetooth places" og deretter på navnet på mobilen, med et slikt seriell kabel ikon.

Da vil bluetooth ikonet på mobilen få sånn "runding" rundt seg, som markerer at den er tilkoblet en annen enhet.

Så lenge mobilen er koblet til PC-en er den også koblet til internett... "

Lag et nytt tilgangspunkt:

Verktøy --> Innst. --> Tilkobling --> Tilgangpunkter --> Valg --> Nytt tilgangspunkt --> Bruk std. instillinger

På "Tilkoblingsnavn" skriver du F.eks "Internett" eller "GPRS", eller hva du vil.

På "Tilgangspunktnavn" skriver du internet (Viktig!).

Har du Netcom, skal "Tilgangspunktnavnet" være internet.netcom.no

Det skal IKKE være en G i ruta! Da bruker du GPRS.

Du kan jo prøve å slette GPRS instillingene dine, bare for å se om det funker da:P

Mvh AeroX

Endret av AeroX
Lenke til kommentar

Leste på allaboutsymbian forumet at Nokia har lagt inn en slags "sperre" for dette på 6600 :confused:

MEN! Det er vist en måte å få det til på....

http://www.cs.helsinki.fi/u/mraento/symbian/bt-ap.html

Der kan du følge stegene som skal gi deg internett på din 6600. Var vist en del på forumet der som fikk det til.

Link til forumet: All About Symbian Forum En god del poster om alle Symbian telefoner, samt programmer.

Mvh AeroX

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...