Andreas1 Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 (endret) hei, jeg lurte på om det er mulig og surfe på internett med N6600 via bt eller ir gjennom pc som er oppkoblet til bredbånd/kabel? isåfall hvordan?! takker for alle svar! mvh andreas EDIT: skriveleifer, sikkert ikke alle Endret 17. mai 2004 av Andreas1 Lenke til kommentar
_dAwn_ Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 jepp det er det. bruker min sx1 til å surfe nettet via bt. men det er en selsom opplevelse.... har ikke link til noe oppsett på denne maskinen.... mener siden het unlock et eller annet.... Lenke til kommentar
AeroX Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 Jeg tror at Andreas1 mener om det går ann å bruke PC'en med ADSL/bredbånd, og kunne surfe PÅ mobilen gjennom Bluetooth. Slik du slipper å betale for GPRS f.eks. Lenke til kommentar
kristianv Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 tror det er det dAwn mener også... Lenke til kommentar
AeroX Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 Det tror ikke jeg:P hehe. bare les. "bruker min sx1 til å surfe nettet via bt." Han bruker telefonen til å gi pcen hans internett. ikke omvendt. Lenke til kommentar
_dAwn_ Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 kronglete formulert der ja! var med sx1 jeg mente. her er link Lenke til kommentar
AeroX Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 Hmm.. Altså, kan du bruke din internettkobling fra din pc (f.eks ADSL) og sitte på f.eks Agile messenger på mobilen din Gratis (siden du bruker ADSL'en) ? Må man ikke stille inn noe på pc, i og med at man bruker bluetooth til dette? Lenke til kommentar
AeroX Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Har lest litt på unlock forumet og å bruke pcen til å gi telefonen din internett går faktisk ann!! Du kan ligge i senga/sofaen og sitte på msn, IRC, Opera på mobilen din GRATIS! (Alt du trenger er bluetooth og et internettabbonement). Du trenger bare å lage et nytt tilgangspunkt på mobilen, kalle det for "PC - internett" eller noe slikt og la alle instillingene være blanke/standard (GPRS)! Når du så skal på internett med mobilen, er det bare å sette opp en kobling mellom PC-en og mobilen (bluetooth), sørge for at internett er slått på på PC-en, og på mobilen velger tilgangspunktet du laget over i programmet du skal bruke (IM+ eller Netfront f.eks). For å få Wireless IRC til å fungere, gå inn i innstillingene, og sett standard tilgangspunkt til ingen Håper det funker da:P En del på unlock som fikk det til. Mvh AeroX Lenke til kommentar
Andreas1 Skrevet 18. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2004 tusen takk! we da er det bare å kjøpe en bt plugg, ettersom jeg kun har ir, og da er det liten vits:P (pga rekke vidde og plassering) Lenke til kommentar
AeroX Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Jepp:)) Nokia 6600 og BT plugg er bestillt her:P hehe. Bestillte på Mamoz.no (eMagic) fordi psdata ikke hadde inne Dlinken sin:\ Mvh AeroX Lenke til kommentar
Fannster Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 (endret) Hmm ... Prøvde dette og det kan hende at jeg gjorde noe feil, men jeg fikk surfet på internet både når bluetooth-forbindelsen var opp og nede. Begge deler koplet seg opp via GPRS ... Brukte Webviewer ... Tør ikke å stole helt på denne oppskriften F. Endret 18. mai 2004 av Fannster Lenke til kommentar
Andreas1 Skrevet 18. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2004 hm? kan noen som har prøvd denne metoden bekrefte at det virkelig funker. og at man må betale en høy regning for gprs når den kommer? og evt hvordan man kan sjekke om man er pålogget gjennom pc'n eller gprs/wap? på forhånd takk! Lenke til kommentar
AeroX Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 (endret) Hentet fra unlock forumet: "Først må du koble mobilen til PC (det er vel dette du gjør når du bruker Nokia data suite!?). Jeg vet ikke hvordan du gjøre det med ditt bluetooth adapter, men jeg trykker i hvertfall på "My Bluetooth places" og deretter på navnet på mobilen, med et slikt seriell kabel ikon. Da vil bluetooth ikonet på mobilen få sånn "runding" rundt seg, som markerer at den er tilkoblet en annen enhet. Så lenge mobilen er koblet til PC-en er den også koblet til internett... " Lag et nytt tilgangspunkt: Verktøy --> Innst. --> Tilkobling --> Tilgangpunkter --> Valg --> Nytt tilgangspunkt --> Bruk std. instillinger På "Tilkoblingsnavn" skriver du F.eks "Internett" eller "GPRS", eller hva du vil. På "Tilgangspunktnavn" skriver du internet (Viktig!). Har du Netcom, skal "Tilgangspunktnavnet" være internet.netcom.no Det skal IKKE være en G i ruta! Da bruker du GPRS. Du kan jo prøve å slette GPRS instillingene dine, bare for å se om det funker da:P Mvh AeroX Endret 18. mai 2004 av AeroX Lenke til kommentar
jalleks Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Jeg har prøvd dette med P800 og det fungerte helt greit. Men den stod altså i dockingstasjonen da, men jeg fikk ADSL hastighet på nettleseren på P800 hvertfall Lenke til kommentar
Andreas1 Skrevet 18. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2004 kult! tusentakk for alle svar! Lenke til kommentar
_dAwn_ Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 funker bare fint for meg å på sx1. Lenke til kommentar
AeroX Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Leste på allaboutsymbian forumet at Nokia har lagt inn en slags "sperre" for dette på 6600 MEN! Det er vist en måte å få det til på.... http://www.cs.helsinki.fi/u/mraento/symbian/bt-ap.html Der kan du følge stegene som skal gi deg internett på din 6600. Var vist en del på forumet der som fikk det til. Link til forumet: All About Symbian Forum En god del poster om alle Symbian telefoner, samt programmer. Mvh AeroX Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå