Arronax Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 Jeg har nylig klokket min P4 1,8ghz til 2,0ghz. Det rare er at temperaturforandringene er så å si ikke-eksisterende(!).. Riktig nok har jeg stilt opp turtallet på cpu viften, og kabinettviften, men ikke så dramatisk mye, ca 10%! Er det endringen på turtallet som senker tempen så drastisk? På full load med cpu heater (følger med motherboard monitor) i ca 20-30 min, er temperaturen 55-56 grader på cpu. Grunnen til at jeg postet dette er at jeg har strevd med å klokke maskinen, siden BIOS ikke støtter overklokking. jeg fikk klokket cpu med speedfan, og stilte og opp vifteturtallet der. Programmet anbefales på det sterkeste! Lenke til kommentar
arnosmith Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 *prøver å kvele latteren* enig med han ovenfor, 200Mhz på en pentium er ingenting! Lenke til kommentar
Arronax Skrevet 18. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2004 Poenget var ikke å overklokke så utrolig mye, men å overklokke på et hovedkort som ikke hadde overklokking på bios. PS, arnosmith, og jan.ata, når cpu ligger på ca 60grader på max load "u-overklokket", så sier det seg selv at det er idioti å klokke stort mye mer. Dessuten så var målet bare å klokke litt, for å sjekke om temperaturene forandret seg spesielt, men det gjorde de ikke. Og jeg skal ikke ha ny cpu vifte (blakk)! Lenke til kommentar
arnosmith Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 ok, hvis du har et hovedkort uten noen som helst støtte for overklokking, er det idioti å klokke det kun 200Mhz, og samtidig risikere å ødelegge hele driten! du har jo ingenting å vinne på dette! Lenke til kommentar
Hybrid_g33k Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Hovedkortet støtter overklokking siden han kan overklokke ved hjelp av SpeedFan, det er software som ikke gir mulighet for det. Arronax: Fint du fikk til å overklokke, håper du fortsetter å klokke den opp når du får din nye vifte Lenke til kommentar
Arronax Skrevet 18. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2004 Hovedkortet støtter overklokking siden han kan overklokke ved hjelp av SpeedFan, det er software som ikke gir mulighet for det. Arronax: Fint du fikk til å overklokke, håper du fortsetter å klokke den opp når du får din nye vifte Det er sånne folk jeg liker å snakke med! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå