Xpence Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 Jeg skiftet vifte fra boxed til ei zalman vifte...etter dette fikk jeg bare svart skjerm og ingen lys på tastatur eller mus, testa denne i en annen pc men samme problem der...så sendte jeg cpuen inn til komplett, men fikk bare noen skriv tilbake med burnintest og noe annet...syntest det var litt rart at dem fikk den til, men jaja så satte jeg den i min pc og startet opp...svart skjerm...testa med min 2.66ghz, pcn starta...jeg tok da og testa cpuen som ikke funka på pc nr 2...svart skjerm....hva er det som skjer? kan ikke fatte og begripe hva som feiler...har testet å resette cmos flere ganger...på pc nr 2 har jeg vannkjøling og ja der er kontakt mellom blokk og cpu...noen som har tips? Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 Hvordan er viftekontaktene til viften? Er det rett til psu? Er det en hvit ledning? Som da skal festes på cpu-fan kontakten. Den vil vel ikke starte opp om du ikke har noen vifte tilkoblet, eller rettere sagt, avlesning av RPM Lenke til kommentar
Xpence Skrevet 17. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2004 På pc nr 1 er viftene tilkoblet på hovedkortet,,,pcn starter med en annen cpu...på pc 2 har jeg ingen vifter...pcn starter med sin orginale cpu... Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 (endret) Sikkert hovedkortets bios som ikke takler RPM'en på den nye vifta (nye vifta altså for lav rotasjon). Test med å sette cpu vifta over på case_fan uttaket , og en av case fanene på cpu_fan (håper du har kabinettvifte som roterer fort nok da). Edit: Du må ha en vifte tilkoplet hovedkortets cpu_fan .Fleste hk tillater ikke "no rpm" og derfor nekter å starte . Endret 17. mai 2004 av syar2003 Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 Jeg trodde ikke de hadde grenser for rotasjonshastighet, men verdt å prøve ut Lenke til kommentar
Xpence Skrevet 17. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2004 Pcn fungerer med 2.66ghz cpuen...det virker som om jeg må ha kortsluttet cpuen under montering av den nye vifta eller noe slikt...synest bare det er rart at komplett får den til å funke! Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 Er nok noen grenser jo.. Mange asus kort bla. har gitt folk med "silent fans" problemer siden disse snurrer saktere enn vanlige . Lenke til kommentar
Xpence Skrevet 17. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2004 Er nok noen grenser jo..Mange asus kort bla. har gitt folk med "silent fans" problemer siden disse snurrer saktere enn vanlige . uansett er ikke dette mitt problem... Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 prøv det med å sette kabinettvifte på cpufan uttaket, og cpuvifta på cha-fan Lenke til kommentar
Xpence Skrevet 17. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2004 Hvorfår skal det ha noe å si når det funker med en annen cpu? bare lurer Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 Nei hvis det funker med annen cpu er det greit . Da kan du bare glemme det der . Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 Skjønner ikke helt hva du tester hvor jeg av zalman cpu vifte og cpuer . Siggen din sier at system 1 er P4 2.66 og system 2 er amd xp2500+ . ?? Lenke til kommentar
Xpence Skrevet 17. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2004 ^^ tror jeg er enig Lenke til kommentar
Xpence Skrevet 17. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2004 Skjønner ikke helt hva du tester hvor jeg av zalman cpu vifte og cpuer .Siggen din sier at system 1 er P4 2.66 og system 2 er amd xp2500+ . ?? Det er fordi det er en kompis sin sa vel kanskje den var min men...jeg har en P4 2.66 å en xp 2500 min kjære venn har en 2.8 prescott Lenke til kommentar
halnes1 Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 (endret) Har du 1 pc som bruker AMD cpu og 1 med Intel cpu som du prøver samme cpu på? Endret 18. mai 2004 av halnes1 Lenke til kommentar
Xpence Skrevet 18. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2004 Har du 1 pc som bruker AMD cpu og 1 med Intel cpu som du prøver samme cpu på? Hehe nei jeg har en AMD som er min, en intel som er min, og så har jeg en intel til som er minn venn sin som er defekt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå