Gå til innhold

700mhz p3

e321

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor mye er vanskelig å svare på kommer ann på kjølingen og kvaliteten på hk, ram og pcu. Overklokking stiller du inn i bios, trykker del eller hva som står ved oppstart og finner et sted i bios det står fsb og øker denne litt om gangen og ser om systemet er stabilt. Kan også være at du kan stille på multipier på en P3 (jeg er ikke sikker), men forskjellen på multipier og fsb er at multiplier bare øker cpu hastighet, mens fsb øker hastigheten på alt.

Husk at det alltid er en liten risiko for å ødelegge utstyret når du overklokket det.

Mer info her: http://forum.overklokking.no/index.php?showtopic=143800

Endret av Thorsen
Lenke til kommentar

lol... sitter med en dell med akkurat den prosessoren.. ikke det du har oxo vel?

Ifølge Aida32 har jeg et hovedkort som heter Intel Seattle... Aldri hørt om det en gang... også er det en svær støvsuger av en CPU-vifte, som leder luft fra bakveggen i kabinettet rett ned til CPU...

Anyway... tør ikke _prøve_ å OK denne en gang :p

Lenke til kommentar

Hehe...

Nei har en cinet smart(!) station 200 fra steinalderen.

Er ikkje min pc(men den einaste i heimen) men får psychotiske oc anfall for alt går så tregt :D

MEN har et problem. Finner ikke det der eg skulle stille på(fsb).

Kan noen hjelpe meg?

Må vel ikkje oppdatere BIOS? :confused:

Lenke til kommentar

er det en slot 1 prosessor? har den 100 eller 133 mhz buss? Står det 700e eller 700eb i oppstarten av maskina. Jeg overklokket min 600e coppermine til 800eb ved hjelp av en liten teipbit. (e = 100Mhz buss, eb = 133)

Lenke til kommentar
Hehe...

Nei har en cinet smart(!) station 200 fra steinalderen.

Er ikkje min pc(men den einaste i heimen) men får psychotiske oc anfall for alt går så tregt :D

MEN har et problem. Finner ikke det der eg skulle stille på(fsb).

Kan noen hjelpe meg?

Må vel ikkje oppdatere BIOS? :confused:

Vel vet ikke om du vet det, men CPU external frequensi er det samme som fsb, hvis du kan stille på dette, hvis ikke kan det være du må forandre fsb, ved å stille på jumperne på hovedkortet.

Men uansett tror jeg ikke du vil slippe dine psychotiske anfall, tviler på at du kan klokke denne prosessoren så høyt. Hvis du da ikke ødelegger den og må kjøpe ny.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...