Gå til innhold

ATI jukser med Anistropic Filtering?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
-hmmm

 

Har fått et intrykk her på forumet av at ATI er engler, mens NVIDIA er noen skurker......

Det er nok bare fordi nvidia har jukset mest i det siste, men det snur seg nok snart det også. Ati ble vel også tatt i litt småjuksing sist gang problemet ble tatt opp.

Lenke til kommentar
-hmmm

 

Har fått et intrykk her på forumet av at ATI er engler, mens NVIDIA er noen skurker......

Det er nok bare fordi nvidia har jukset mest i det siste, men det snur seg nok snart det også. Ati ble vel også tatt i litt småjuksing sist gang problemet ble tatt opp.

Er det noen i det hele tatt som har blitt tat for noe som helst med offisielle drivere? Sist jeg sjekket var det masse mas om beta-drivere, der feilene stort sett sto i readme-fila tilogmed.

 

AtW

Lenke til kommentar

ATI makes statement on optimising algorithms.

 

http://www.theinquirer.net/?article=15971

 

 

We have added intelligence to our filtering algorithm to increase performance without affecting image quality. As some people have discovered, it is possible to show differences between our filtering implementations for the RADEON 9800XT and RADEON X800. However, these differences can only be seen by subtracting before and after screenshots and amplifying the result. No-one has claimed that the differences make one implementation "better" than another.

 

Our algorithm for image analysis-based texture filtering techniques is patent-pending. It works by determining how different one mipmap level is from the next and then applying the appropriate level of filtering. It only applies this optimization to the typical case – specifically, where the mipmaps are generated using box filtering. Atypical situations, where each mipmap could differ significantly from the previous level, receive no optimizations. This includes extreme cases such as colored mipmap levels, which is why tests based on color mipmap levels show different results. Just to be explicit: there is no application detection going on; this just illustrates the sophistication of the algorithm.

 

We encourage users to experiment with moving the texture preference slider from “Quality” towards "Performance" – you will see huge performance gains with no effect on image quality until the very end, and even then, the effect is hardly noticeable. We are confident that we give gamers the best image quality at every performance level.

 

Microsoft does set some standards for texture filtering and the company’s WHQL process includes extensive image quality tests for trilinear filtering and mipmapping. CATALYST passes all these tests – and without application detection, which could be used if you wanted to get a lower-quality algorithm go undetected through the tests.

 

Finally, ATI takes image quality extremely seriously and we are confident that we set the bar for the whole industry. We don’t undertake changes to our filtering algorithms lightly, and perform considerable on-line and off-line image analysis before implementing changes. This algorithm has been in public use for over a year in our RADEON 9600 series products, and we have not received any adverse comments on image quality in that time. If anyone does find any quality degradation as a result of this algorithm, they are invited to report it to ATI. If there is a problem, we will fix it.

Endret av Robin B
Lenke til kommentar
Har fått et intrykk her på forumet av at ATI er engler, mens NVIDIA er noen skurker......

Det stemmer det... :green:

 

Skjønner jo ATi litt og. nVidia har lansert en helt ny chip som støtter teknologi som ikke de gjør, ATi er avhengig av å være raskest

Lenke til kommentar
-hmmm

 

Har fått et intrykk her på forumet av at ATI er engler, mens NVIDIA er noen skurker......

Det er nok bare fordi nvidia har jukset mest i det siste, men det snur seg nok snart det også. Ati ble vel også tatt i litt småjuksing sist gang problemet ble tatt opp.

Det stemmer vel det, men da gikk vel også ati ut og beklaget det. De kom vel også ut med en patch som fikset problemet. Nvidia var vel ikke like flinke til å komme ut og si at de hadde gjort en feil.

 

Edit: Skriveleif

Endret av MU26599
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...