Alfred Skrevet 9. april 2002 Del Skrevet 9. april 2002 Hei! Har planer om å lage en server som jeg og noen kamerater kan spille på, eller bruke den som server for klanen vår. Det eneste problemet er at jeg ikek finner ut hva ip til min server blir... Tror jeg har prøvd det meste, skriver jeg status i console på maskinen jeg har serveren på, kommer det op Tcp/ip: 10.0.0.2.. Og om ikke jeg tar helt feil så er det en nettverksip?? Har to maskiner koblet opp i nettverk via hub, en med Windows XP og en med Windows 98.. Den som skal ha server har Windows 98.. En ting til har NGT som Internett leverandør.. Jeg vet hva min ip er når jeg er på IRC og sånn, men finner **** meg ikke ut hvilken ip og port jeg skal koble til fra den andre pc'en! PUUUUUHHH-LEAAAAZE svar meg på dette... Mvh Alfred Lenke til kommentar
magfa Skrevet 13. april 2002 Del Skrevet 13. april 2002 10.0.0.2 er ikke noe ip. hvor for setter du ikke opp ip manuelt på maskinene? Lenke til kommentar
CAH1 Skrevet 13. april 2002 Del Skrevet 13. april 2002 10.0.0.2 er en IP, men bare innad i nettverket. Gå inn på itavisen.no sin bredbåndstest, kjør testen, og over resultatet står IP-en din utad, bruk den. Siden du har NGT som jeg også har så har du en ruter og én IP ut mot internett. [ Denne Melding var redigert av: Smyagol på 2002-04-13 14:12 ] Lenke til kommentar
Dreadlord Skrevet 13. april 2002 Del Skrevet 13. april 2002 10.0.0.2 er en intern ip kun til bruk i det lokale nettverket. hvilken router har du, Cisco 677i eller Netopia? Jeg er ganske sikker på at du må route portene som spillet bruker til maskinen altså ip 10.0.0.2 som du bruker. Du kan ikke så eneklt som å bare lage en server med ngt, du må åpne portene. sjekk også firewall i xp. [ Denne Melding var redigert av: Dreadlord på 2002-04-13 15:07 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå