MagE Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 hei, jeg har et problem med sharing, når jeg sharer en mappe så får ikke andre pc'er låv til og gå innpå mappen, jeg har gidd alle full adgang men det er kun den defult sharte mappen noen får komme innpå, så er det noen som vet hva jeg har gløm/hva som er gale her??? Lenke til kommentar
kindings Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 (endret) Du må huske å gå inn på rettigheter for å gi dele-brukeren din adgang til mappene du deler. Du må gjøre dette i tillegg til å dele mappene. På min engelske WinXP(samme som eng win2000) heter dette "security"(sikkerhet?) dersom du går inn i properties for mappen. WinXP tilbyr også noe som heter "simple file sharing", denne skrur jeg som regel av fordi den gjør etter min mening deling mindre trygg og du har ikke samme kontroll over hvem som har tilgang hvor. Så med mindre du bruker "simple file sharing"(enkel fildeling?) er deling i w2k og winXP identisk. Simplem file sharing kan du skru av/på i folder options, mulig dette gjør delingen enklere.. ikke vet jeg. Endret 17. mai 2004 av kindings Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå