NoXic^ Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 Hallo Jeg tok med maskinen min til en kompis i går kveld. Når klokka var noe sånt som 2-3 eller noe sånt, og vi spilte desert combat stoppa plutselig spillet. Hangt seg totalt, gikk ikke ann å gjøre noe som helst. Så jeg like godt restarta maskina. Men da jeg skrudde på igjen fikk ikke skjemen noe signal. Jeg har prøvd med et annet skjermkort, og prøvd begge skjermkortene på to forskjellige skjermer. Når jeg starter opp blinker num, caps og scroll lock, men ikke noe mer enn det. Jeg har prøvd å vente i ca 5. min med maskina på, visstnok uten resultat. Her er btw specs'en: A7N8X-E Deluxe, Geforce Ti 4400, 768 mb PC2100 ram, 80gb+160gb... Vær så snill og hjelp meg. Aldri vært hørt om noe lignende en gang På forhånd, takk Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 Du kan prøve med F8 ved booting og velg VGA-modus. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 Hvordan kan han velge VGA-modus når det ikke er noe signal? Prøv med et PCI skjermkort, selvfølgelig om du har noe å prøve. Står det no signal på skjermen? Eller bare blinker den? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 (endret) Hvordan kan han velge VGA-modus når det ikke er noe signal? Prøv med et PCI skjermkort, selvfølgelig om du har noe å prøve. Står det no signal på skjermen? Eller bare blinker den? Har fått liv i mange maskiner på den måten der, vil ikke starte normalt men starter i sikkerhetsmodus med bilde på skjermen Endret 17. mai 2004 av jarmo Lenke til kommentar
NoXic^ Skrevet 17. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2004 Skjermen er bare oransje hele tiden, vanligvis skal den bli grønn. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 Skjermen er bare oransje hele tiden, vanligvis skal den bli grønn. Virker skjermen med andre maskiner ? Lenke til kommentar
mantra17 Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 Dette har du vel gjort, men spør allikevel; har du reset CMOS? Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 Jeg lurer litt på om det er skjermen som har fått seg en karamell eller noe. Prøv skjermen på en annen pc. Hva mente du med orange? Pleier skjermer å være orange? Lenke til kommentar
douwd Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 (endret) Han mener nok fargen på power led'en til skjermen. Reset bios så ordner det seg nok. Endret 17. mai 2004 av douwd Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 Jeg lurer litt på om det er skjermen som har fått seg en karamell eller noe. Prøv skjermen på en annen pc. Hva mente du med orange? Pleier skjermer å være orange? Snakker jo om kontroll dioden her : Grønn diode = normal , signal fra kortet . Orange diode = DPMS energy spare mode , eller ikke signal hvis ikke signal , vises på alle monitor jeg har sett ivertfall "no signal" eller en annen kontroll på skjermen . Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 Jeg forsto det nå, men når han sier skjerm så skjønner jeg lite Prøv skjermen på en annen pc, reset cmos som nevnt tidligere, evt. prøve et PCI skjermkort Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 går vifta på skjermkortet? kanskje skjermkortet blir for varmt, grunnet vifta har stryket med Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 (endret) går vifta på skjermkortet? kanskje skjermkortet blir for varmt, grunnet vifta har stryket med Så skjermkortet skal bli for varmt i løpet av mindre enn et sekund, er det det du påstår? Eller at skjermkortet har blitt ødelagt? Edit: Han har allerede skiftet skjermkort, så det problemet er løst. Det samme gjelder skjermen, for han har prøvd flere. Hm, kan det være CPU? Endret 17. mai 2004 av Earendil Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 Start pc'n uten skjermkort . Hvis den gir fra seg koder i form av beeps er cpu fungerende . Dette da post sjekken av video er sist . Lenke til kommentar
NoXic^ Skrevet 17. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2004 Hallo igjen ja. (har sett film ) Må vel prøve å resette bios da. Men da lurer jeg på om jeg trenger en diskett med nyeste bios versjon eller noe? Eller er det bare å ta ut batteriet ? Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 (endret) Ta ut batteriet. Det fører til at du gjenoppretter fabrikk innstillingene. Du trenger ikke gjøre noe mer enn det. Endret 17. mai 2004 av Orjanp Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 Du kan ta ut batteriet men da kan det ta opptil en halv time . Dette da det kan være kondensator(er) som må lade seg ut . Raskeste er med jumperen som normalt er i nærheten av batteriet. Husk at hovedkortet ikke skal ha standby strøm når du gjør det. Napp ut 220volten til pc'n . Lenke til kommentar
NoXic^ Skrevet 17. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2004 syar2003, hva mener du med dette: Napp ut 220volten til pc'n . ? Og èn ting til, skal jeg ta ut batteriet og vente en halv time med å ta det inn igjen ? Lenke til kommentar
Anubis Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 skjønner du virkelig ikke hva han mener med det? KALOL!! 'dra ut kabelen som går inn i psu' Lenke til kommentar
NoXic^ Skrevet 17. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2004 ok, var det jeg trodde Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå