øyst1 Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 Her er det en post om det...tråden er så j***** lang. Skrive mail og spørre om noe sånt er bare tull, de vil aldrig bekrefte noe som helst, hvis det ikke er offsiellt. herregud! de har jo allerede lagt ut informasjon på siden sin. dvs at om de endrer lagringkapasiteten så vil de offentligjøre det nå uansett. telefonen kommer om litt under en måned, og kjøps-informasjon bør være klar nå! derfor virker det lite sannsynelig at SE skal utvide minnet, men som sagt har jeg sendt mail. venter på svar. Lenke til kommentar
mikro1985 Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 Etter min mening så kan de ikke trekke seg fra avtalen og godkjente ordrer fordi det var tre butikker som hadde den svært lavt priset i forhold til flertallet. Mitt argument blir da situsjonen som følger; Når jeg skulle bestille en k700 sto valget mellom å bestille fra enten Komplett eller PCUtstyr. Jeg valgte PCUtstyr fordi der var den noen kroner billigere. Men når de så setter opp prisen igjen og krever at jeg må enten betale den nye prisen eller kansellere ordren min blir det feil. Da hadde jeg jo heller bestillt telefonen hos Komplett og fått ordren godkjent til den lave prisen fordi de inrømmet å ha gjort en feil!! Enig? Dette kunna ha vært, for det vi hvet, være et stunt utført av PC Utstyr for å stjele/lure kunder bort fra Komplett... Se på følgende hypotetiske eksempel: Hver gang Komplett har en vare billig, selger PC Utstyr den billigere for å håve inn flest mulig bestillinger. Når det er gjort setter de en høyere pris enn først oppgitt og gir kunden valget om å kjøpe til den nye prisen eller kansellere ordren. Fordi de mener at dette er deres rett og står i betingelsene. De spekulerer da i at flesteparten av kundene velger å godta kjøpet til den nye prisen og tjener således på det. Dette medfører at kunden går glipp av tilbudet hos Komplett!!! Som da ble den billigste til slutt. Ser dere poenget mitt her? Jeg har ennå ikke mottat mail angående prisen på min bestilling hos PCUtstyr. Men dersom den kommer, og jeg blir bedt om å enten kjøpe til ny pris eller kansellere ordren blir jeg mildt sagt forbannet . Håper flere kommer til å stå på kravet her! Gratulerer til Komplett Data for skikkelig håndtering av denne saken, og til de heldig som fikk seg en god telefon til en god pris der! Her er forresten svaret jeg fikk fra forbrukerrådet: Litt usikker på de faktiske forhold, men dersom jeg forstår din mail rett har du bestilt og fått bekrefet et kjøp til kr. 2.713,-. I så fall har du etter vår vurdering krav krav på å få kjøpt varen til den prisen. At andre som bestiller like etter og ikke får bekreftet kjøp til en så lav pris må betale mer er ikke i strid med regelverket. Dersom du har bestilt til 2.713,-, men ikke fårr bekreftet er situasjonen noe mer uklar. Da må der foretas forskjellige vurderinger, bl.a. hvorfor prisen ble endret. Hilsen Ole Asbjørn Lie Forbrukerrådet i Aust-Agder og Vest-Agder Tlf. 81558200 - 9 - 146 Faks 38 10 80 42 E-post: [email protected] http://www.forbrukerportalen.no Idag da eg logga med på PCutstyr.no så har bare PCutstyr tatt vekk den bekreftede ordren min. 2714 kr. Eg ringer til de og spør om de har noe på navnet mitt, ingenting på navnet mitt men eg ligger inne med navn og adresse! Gjør meg ingenting om den nettbutikken går i dørken! beklager seg med at dette har ikke hendt før ,at de har lagt ut feil pris!også linker de til regelen de har om :vi forebeholder om skrivefeil! Dette gir eg meg ikke på! Og eg synest synd på personer som bare godtar dette, og sier jaja eg fikk jo gratis porto og telf til full pris! Noen som har lurt på TV2 hjelper deg? Svar da! Lenke til kommentar
mikro1985 Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 (endret) Etter min mening så kan de ikke trekke seg fra avtalen og godkjente ordrer fordi det var tre butikker som hadde den svært lavt priset i forhold til flertallet. Mitt argument blir da situsjonen som følger; Når jeg skulle bestille en k700 sto valget mellom å bestille fra enten Komplett eller PCUtstyr. Jeg valgte PCUtstyr fordi der var den noen kroner billigere. Men når de så setter opp prisen igjen og krever at jeg må enten betale den nye prisen eller kansellere ordren min blir det feil. Da hadde jeg jo heller bestillt telefonen hos Komplett og fått ordren godkjent til den lave prisen fordi de inrømmet å ha gjort en feil!! Enig? Dette kunna ha vært, for det vi hvet, være et stunt utført av PC Utstyr for å stjele/lure kunder bort fra Komplett... Se på følgende hypotetiske eksempel: Hver gang Komplett har en vare billig, selger PC Utstyr den billigere for å håve inn flest mulig bestillinger. Når det er gjort setter de en høyere pris enn først oppgitt og gir kunden valget om å kjøpe til den nye prisen eller kansellere ordren. Fordi de mener at dette er deres rett og står i betingelsene. De spekulerer da i at flesteparten av kundene velger å godta kjøpet til den nye prisen og tjener således på det. Dette medfører at kunden går glipp av tilbudet hos Komplett!!! Som da ble den billigste til slutt. Ser dere poenget mitt her? Jeg har ennå ikke mottat mail angående prisen på min bestilling hos PCUtstyr. Men dersom den kommer, og jeg blir bedt om å enten kjøpe til ny pris eller kansellere ordren blir jeg mildt sagt forbannet . Håper flere kommer til å stå på kravet her! Gratulerer til Komplett Data for skikkelig håndtering av denne saken, og til de heldig som fikk seg en god telefon til en god pris der! Her er forresten svaret jeg fikk fra forbrukerrådet: Litt usikker på de faktiske forhold, men dersom jeg forstår din mail rett har du bestilt og fått bekrefet et kjøp til kr. 2.713,-. I så fall har du etter vår vurdering krav krav på å få kjøpt varen til den prisen. At andre som bestiller like etter og ikke får bekreftet kjøp til en så lav pris må betale mer er ikke i strid med regelverket. Dersom du har bestilt til 2.713,-, men ikke fårr bekreftet er situasjonen noe mer uklar. Da må der foretas forskjellige vurderinger, bl.a. hvorfor prisen ble endret. Hilsen Ole Asbjørn Lie Forbrukerrådet i Aust-Agder og Vest-Agder Tlf. 81558200 - 9 - 146 Faks 38 10 80 42 E-post: [email protected] http://www.forbrukerportalen.no Idag da eg logga med på PCutstyr.no så har bare PCutstyr tatt vekk den bekreftede ordren min. 2714 krx2 SE K700.pris ca 5600kr Eg ringer til de og spør om de har noe på navnet mitt, ingenting på navnet mitt men eg ligger inne med navn og adresse! Gjør meg ingenting om den nettbutikken går i dørken! beklager seg med at dette har ikke hendt før ,at de har lagt ut feil pris!også linker de til regelen de har om :vi forebeholder om skrivefeil! Dette gir eg meg ikke på! Og eg synest synd på personer som bare godtar dette, og sier jaja eg fikk jo gratis porto og telf til full pris! Eg ringte i tillegg før eg "bestilte" telefonen og spurte om prisen stemte! Muntlig avtale teller opp! Noen som har lurt på TV2 hjelper deg? Svar da! Endret 26. mai 2004 av mikro1985 Lenke til kommentar
GoldenShower Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 (endret) Her er det en post om det...tråden er så j***** lang. Skrive mail og spørre om noe sånt er bare tull, de vil aldrig bekrefte noe som helst, hvis det ikke er offsiellt. herregud! de har jo allerede lagt ut informasjon på siden sin. dvs at om de endrer lagringkapasiteten så vil de offentligjøre det nå uansett. telefonen kommer om litt under en måned, og kjøps-informasjon bør være klar nå! derfor virker det lite sannsynelig at SE skal utvide minnet, men som sagt har jeg sendt mail. venter på svar. Ok.. Jeg skjønner at du ikke forstår hvordan dette fungere. Endringer skjer hele tiden, tror du at det finnes rutiner på hvordan man håndterer dette? Eller tror du at der er tilfeldig? Kanskje det er sannsylig at de har et rutine for hvordan dette skal håndteres av de forskjellige i organsisajonen. Tror du at de fraviker det som er offentiligjort hvis det kommer mail fra en "nobody" fra norge med 0 (null) betydning?? Hva du mener er sannsynlig har ikke noe med hvordan er internasjonalt selskap tenker/opptrer. Det har ingen ting med saken å gjøre at telefonen snart blir lansert (tilgjenglig), det betyr ikke at man kan gjøre forandringer. Ta en titt på z1010.....der gjorde man et lite løft i minnekapasiteten selv etter at telefonen skulle vært lansert. Bruk hodet når du svarer, det lønner seg. Endret 26. mai 2004 av GoldenShower Lenke til kommentar
øyst1 Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 jeg foreslår at du leser dette: dvs at om de endrer lagringkapasiteten så vil de offentligjøre det nå uansett. hvis de endrer minnet må de informere kjøpere/levrandører om det nå! z1010 har ingenting med saken å gjøre. SE har ikke gitt noen leverings-datoer på den enda, og kan derfor trekke den tilbake for å utføre evt. endringer. k700 derimot, har de annonsert slik at en kan forhåndsbestille den i nettbutikker nå. de kan derfor ikke trekke den tilbake før å endre minnet, når de har gitt butikkene leveringsdatoer. om kjøpere ikke får det de bestiller til avtalt tid kan de kreve pengene. dvs at SE da må være ansvarlig for tusenvis av kjøpere som ikke får telefonen til avtalt tid. om de da utvider minnet til 41mb. kan de ikke holde det hemmelig uansett, derfor velger jeg å tro at de vil svare på mailen om de skal utvide lagringskapasitet eller ikke. PS. jeg bruker som regel hodet når jeg svarer ja.. men gjør du det? Lenke til kommentar
øyst1 Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 venter fortsatt på mailen, men etter slik jeg forsto det når jeg snakket med SE-senteret i tyskland over telefon, har de ingen planer om å utvide minnet. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 tror nok at det blir 32MB minne som er ledig for oss...tror ikke de ryktene som sier at vi bare har 14mb ledig. det står jo 32 på se's sider og når t610 ble lansert sto det jo 2mb minne og det stemte jo.. Lenke til kommentar
Habla Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 hvis de endrer minnet må de informere kjøpere/levrandører om det nå! Det er vel ikke for sent ennå. z1010 har ingenting med saken å gjøre.SE har ikke gitt noen leverings-datoer på den enda, og kan derfor trekke den tilbake for å utføre evt. endringer Du tar feil her. Z1010 er kommet, bare ikke i norge. Du tror vel ikke at norge for sine egen modell av z1010. k700 derimot, har de annonsert slik at en kan forhåndsbestille den i nettbutikker nå. de kan derfor ikke trekke den tilbake før å endre minnet, når de har gitt butikkene leveringsdatoer Trekk tilbake?? Den er jo ikke kommet ennå, så hvordan kan de trekke den tilbake?. . om kjøpere ikke får det de bestiller til avtalt tid kan de kreve pengene. dvs at SE da må være ansvarlig for tusenvis av kjøpere som ikke får telefonen til avtalt tid. om de da utvider minnet til 41mb. Kreve hvilke penger? Det er vel ingen som har betalt noe ennå. SE er ikke ansvarlig for noe på dette punktet angående betaling og leveringstidpunkter mot sluttbruker. Tror du har misforstått litt rundt hvordan ansvarsforholdet funger. kan de ikke holde det hemmelig uansett Du mener at alt om alle modellene som de jobber med nå er lekket ut?? Siden de ikke greier å holde noe hemmlig. Skjønner ikke hva du mener her...tull prat. derfor velger jeg å tro at de vil svare på mailen om de skal utvide lagringskapasitet eller ikke. Les punktet til GoldShower ang. svar på mail. Du er noe naiv hvis du tror du vil høre noe annet enn at de ikke vet noe eller noe annet svada svar. PS. jeg bruker som regel hodet når jeg svarer ja.. men gjør du det Etter at jeg har lest hva du har skrevet så tror jeg at du lyver. Om det er tillfelle at de øker minnet vet ikke jeg Habla2u Lenke til kommentar
øyst1 Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 (endret) 1. det for sent å informere kjøpere/levrandører om det nå som telefonen er lagt ut for bestlling. 2. jeg er fullt klar over at z1010 er tilgjengelig flere steder. kjenner en i sverige som har den. 3. for å utføre evt. endringer angående minnet må SE antakelig utsette leveringsdatoen, og da er de også ansvarlig for evt. klager og krav om pengene. 4.om de utvider minnet kan de ikke holde dette hemmelig for kjøpere nå uansett, derfor ser jeg ingen grunn til at de ikke kan skrive det i mailen. 5.jeg fikk faktisk svar på mailen: "vi har ikke tenkt å utføre noe videre endringer utover det som står på www.sonyericsson.no", dermed vil telefonen komme med 32mb. minne. 6.SE har avkreftet ryktene om 41mb, og jeg ser da ikke noe poeng i å fortsette denne diskusjonen. 7. jeg bruker alltid hodet! Endret 27. mai 2004 av øyst1 Lenke til kommentar
Petterahl Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 (endret) Følger det med minnekort til til SE K700? Hvor start minnekort kan man ha i telefonen samtidig? 512? 256? 128? Noen som vet?¨ Hva annet følger med? Kabler til pcen? Kan man koble den til pcen og ta software update? Det pleier jo å være en god del bugs med en gang den kommer i butikken som f.eks T610 Endret 27. mai 2004 av petter'n Lenke til kommentar
Navy Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Følger det med minnekort til til SE K700? Hvor start minnekort kan man ha i telefonen samtidig? 512? 256? 128? Noen som vet?¨ Hva annet følger med? Kabler til pcen? Nei, den har ikke minnekort og om det følgeer med datakabel vet jeg ikke, men jeg tviler på at det gjør det. Lenke til kommentar
genser Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Følger det med minnekort til til SE K700? Hvor start minnekort kan man ha i telefonen samtidig? 512? 256? 128? Noen som vet?¨ Hva annet følger med? Kabler til pcen? Kan man koble den til pcen og ta software update? Det pleier jo å være en god del bugs med en gang den kommer i butikken som f.eks T610 K700 støtter ikke minnekort Man kan ikke oppgradere firmware selv Lenke til kommentar
Petterahl Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Følger det med minnekort til til SE K700? Hvor start minnekort kan man ha i telefonen samtidig? 512? 256? 128? Noen som vet?¨ Hva annet følger med? Kabler til pcen? Kan man koble den til pcen og ta software update? Det pleier jo å være en god del bugs med en gang den kommer i butikken som f.eks T610 K700 støtter ikke minnekort Man kan ikke oppgradere firmware selv Ok, men det blir nok K700 for det gitt. Den virker så sinnsyk digg Lenke til kommentar
Habla Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 1. det for sent å informere kjøpere/levrandører om det nå som telefonen er lagt ut for bestlling. Hvorfor det?? Tror det er noen som har noe å utsette på det? SE har sin fulle rett til å gjøre endringer. 2. jeg er fullt klar over at z1010 er tilgjengelig flere steder. kjenner en i sverige som har den. Da er vi enig om det, da blir det du skrev litt lenger opp meningsløst. 3. for å utføre evt. endringer angående minnet må SE antakelig utsette leveringsdatoen, og da er de også ansvarlig for evt. klager og krav om pengene. Krav om hvilke penger? DET ER INGEN SOM HAR KJØPT DEN ENNÅ. Du vet heller ikke om det påvirker noe leveringsdato. Blir bare tull av deg å mene noe om det siden du sikkert ikke har den minste greie på det. 4.om de utvider minnet kan de ikke holde dette hemmelig for kjøpere nå uansett, derfor ser jeg ingen grunn til at de ikke kan skrive det i mailen. Neivel, hvor står det skrevet??? Få det inn i hodet ditt at du ville være den siste de sa det til hvis det var tilfellet. Hvor vanskelig er det å forstå. En liten historie fra kundeservice SE "Se her Bjarne, vi får mail fra en "nobody" i norge,han lurer på om vi har utvidet minne på k700. La oss bekrefte det ovenfor han før vi tar en pressemelding på det.....Det er lurt, ellers vil han kreve penger av oss. Fortell han om en etterfølger til p900 også ellers så blir han så sint og vil kreve penger av oss" Skjønner du at du blir naiv hvis du tror at de vil svare noe annet enn det svaret du har fått, uansett hva som er tillfellet. 5.jeg fikk faktisk svar på mailen: "vi har ikke tenkt å utføre noe videre endringer utover det som står på www.sonyericsson.no", dermed vil telefonen komme med 32mb. minne. Les svaret over. 6.SE har avkreftet ryktene om 41mb, og jeg ser da ikke noe poeng i å fortsette denne diskusjonen. Les svaret to poster over. 7. jeg bruker alltid hodet! Enten så vet du ikke bedre ellers så lyver du. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 (endret) Følger det med minnekort til til SE K700? Hvor start minnekort kan man ha i telefonen samtidig? 512? 256? 128? Noen som vet?¨ Jeg ser over her at K700 ikke har minnekortplass, men i tilfelle andre telefoner har det så er trolig begrensningene tilsvarende det man finner på vanlige digitalkameraer. Alle de kameraene jeg vet om har enten FAT16 eller FAT32 filsystem på minnekortene. Dette betyr at 2 GiB er max for de med FAT16 (de fleste kameraer fra før 2003) og for FAT32 (nye kameraer) tror jeg det var 128 TiB (ikke så lett å huske siden det er svært lite relevant ennå). For at eventuelle mobiler med minnekortplass skal kunne ta i bruk data som ligger på vanlig FAT16/32-formaterte kort, (f.eks mp3, wav, tekst, små filmklipp osv), så tror jeg det er smartest av produsentene å bruke filformater som eksisterer i dag. Da stiller særlig FAT32 sterkt på grunn av støtte for over 2 GiB og full kompatibilitet med alle windows-versjoner, linux, Mac OS og sikkert flere. Det vil også gi full kompatibilitet for å se bilder på PC'n tatt av mobilkameraet eller se på mobilen filer som: bilder, tekst, lyd, video som du har hentet andre steder. Endret 27. mai 2004 av Simen1 Lenke til kommentar
øyst1 Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 (endret) Hvorfor det?? Tror det er noen som har noe å utsette på det? SE har sin fulle rett til å gjøre endringer. de har sin fulle rett til å gjøre det så lenge de informerer kjøpere på forhånd og så lenge telefonen blir levert til avtalt tid. Da er vi enig om det, da blir det du skrev litt lenger opp meningsløst. isåfall beklager jeg det meningsløse innlegget. Krav om hvilke penger? DET ER INGEN SOM HAR KJØPT DEN ENNÅ. Du vet heller ikke om det påvirker noe leveringsdato. Blir bare tull av deg å mene noe om det siden du sikkert ikke har den minste greie på det. har ingen kjøpt den enda? jeg har bestilt den allerede, og registrert visa kortnummer. hvis ikke jeg får telefonen til avtalt tid kan jeg avbestille telefonen igjen. nei jeg vet ikke om det påvirker leveringsdatoen, men du vet heller ikke om det påvirker prisen, noe som er ganske kjedelig for de som har forhåndsbestilt den. Neivel, hvor står det skrevet??? Få det inn i hodet ditt at du ville være den siste de sa det til hvis det var tilfellet. Hvor vanskelig er det å forstå. En liten historie fra kundeservice SE "Se her Bjarne, vi får mail fra en "nobody" i norge,han lurer på om vi har utvidet minne på k700. La oss bekrefte det ovenfor han før vi tar en pressemelding på det.....Det er lurt, ellers vil han kreve penger av oss. Fortell han om en etterfølger til p900 også ellers så blir han så sint og vil kreve penger av oss" Skjønner du at du blir naiv hvis du tror at de vil svare noe annet enn det svaret du har fått, uansett hva som er tillfellet. tror du SE gir ut telefonen og helt plutselig oppdager kjøperne; "OI! 41mb!?"? når butikker legger ut k700 for bestilling/salg skal det følge med kjøpsinformasjon, dvs spesifikasjoner og lignende. En liten historie fra kundeservice SE"Se her Bjarne, vi får mail fra en "nobody" i norge,han lurer på om vi har utvidet minne på k700. La oss bekrefte det ovenfor han før vi tar en pressemelding på det.....Det er lurt, ellers vil han kreve penger av oss. Fortell han om en etterfølger til p900 også ellers så blir han så sint og vil kreve penger av oss" Skjønner du at du blir naiv hvis du tror at de vil svare noe annet enn det svaret du har fått, uansett hva som er tillfellet tror du jeg ringer kundeservice?? hahaha!!! jeg spurte de om de ville bekrefte at k700 kom med 41mb. integrert minne, og de svarte "nei!" jeg ser ingen vits i å fortsette en diskusjon angående noe SE har avkreftet. jeg bruker hodet mitt så godt jeg kan, og det er mer en bra nok. dere kan jo tippe på hvilken snitt-karakter jeg hadde på skolen.. Endret 27. mai 2004 av øyst1 Lenke til kommentar
GoldenShower Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 (endret) Hmmm Endret 27. mai 2004 av GoldenShower Lenke til kommentar
genser Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 dere kan jo tippe på hvilken snitt-karakter jeg hadde på skolen.. orker ikke blande meg inn i en stor diskusjon nå, men din siste kommentar syntes jeg ble for tåpelig. Hva f... har dine karakterer på skolen med dette å gjøre? Det at du er flink til å jobbe med ettellerannet på skolen har ingen ting med din evne til å forstå hvordan et marked fungerer, og slikt. Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Lykke til med mobil som tar 8-9 mp3'er da (forutsatt at du har 0 bilder, 0 programmer og 0 filmer inne) ! Lenke til kommentar
Magnusha Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Følger det med minnekort til til SE K700? Hvor start minnekort kan man ha i telefonen samtidig? 512? 256? 128? Noen som vet?¨ Hva annet følger med? Kabler til pcen? Kan man koble den til pcen og ta software update? Det pleier jo å være en god del bugs med en gang den kommer i butikken som f.eks T610 hvis du skal oppgradere softwaren må du ha en spessiel kabel.... husker ikke helt hva den heter nå.... men det går ann å få kjøpt den.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå